PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۳۲۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
زبان سرخ
زبان سرخ/قید همکاری با اسپانسر را بزنید!

مدتی است که بحث بر سر نحوه قرارداد «هلدینگ مات» که چند سالی است به عنوان حامی مالی فدراسیون بسکتبال فعالیت میکند بالا گرفته و همین مساله سبب شد برخی از دوستان در تماس با کیهان ورزشی، خواهان احقاق حق و شفاف سازی شوند.باید خدمت مخاطبین عزیز عرض کنیم که وظیفه فدراسیون سابق و فعلی است که جهت تنویر افکار عمومی گام بردارند اما چون به خواسته علاقه مندان بسکتبال احترام می گذاریم ، چند سطری را در این خصوص قلمی می کنیم .

همان گونه که مستحضر هستید در دوران ریاست محمود مشحون، «اول مارکت» به عنوان اسپانسر فدراسیون وقت، مشغول به کارشد و مشکلاتی در این خصوص به وجود آمده بود که بعدا طرفین، قید همکاری را زدند، آن هم در شرایطی که در دوره چهارساله ریاست مشحون ، حامی مالی ، آنچنان که امروز از آن انتظار می رود معنا و مفهومی نداشت و نهایت کارکرد آن، پخش زنده 10 تا 15 مسابقه در سال می شد . وقتی رامین طباطبایی بر کرسی فدراسیون بسکتبال نشست ، اقداماتی را در خصوص جذب منابع مالی انجام داد که به نتیجه نرسید . فراخوان دادند و طبق آیین نامه مالی و معاملاتی فدراسیون های ورزشی ، نرخ گذاری توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام شد و چندین نوبت آگهی هم در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار به چاپ رسید که در نهایت هیچ اسپانسری حاضر به همکاری با فدراسیون بسکتبال نشد . این پروسه ادامه داشت تا این که طبق قانون و مصوبه وزارت ورزش، فدراسیون با تشخیص خودش و کمیسیون ترک تشریفات به این نتیجه رسید که باید آستین را بالا بزند .ظاهرا با چندین هلدینگ از جمله «شرکت میهن» هم رایزنی هایی انجام شده بود که هیچ کدام حاضر نبودند مبلغی بیشتر از 500 میلیون تومان برای یک سال پرداخت کنند . بالاخره سر و کله «هلدینگ مات» پیدا شد و آن ها قبول کردند برای شروع ، سالیانه مبلغی معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان + هزینه های پخش تلویزیونی و رادیویی ، برگزاری مراسم استقبال، بدرقه، نصب LED های تبلیغاتی در سالن، اهدای جوایز ، پوشاک ، افتتاحیه و اختتامیهها و... را بپردازند که این هزینه برای هر سال 20 درصد هم افزایش پیدا می کرد . جالب است بدانید که این مبلغ در زمان خودش ، پول کمی نبود ؛ چرا که نرخ دلار در مرداد سال 98(زمان انعقاد قرارداد) ، معادل 11 هزار تومان بود و هزینه اعزام هر سفر برای تیم های ملی نهایتا 150 میلیون تومان آب می خورد ؛ اما این تفاهمنامه که قرار بود سه ساله باشد، به دلیل پاندمی کرونا و اعتراض حامی مالی مبنی بر ضرر و زیانی که در این چند سال متحمل شده بود ، چند ماه بیشتر و تا اواخر سال 1401 نیز تمدید شد . ضمنا تا آنجایی که مطلع هستیم، بازرسی کل کشور، نهادهای نظارتی و قوه قضائیه شرایط این معاهده را که دوستان از آن به عنوان «ترکمانچای» نام میبردند بهطور کامل بررسی کرده اند و ظاهرا هیچ گونه ابهامی هم در این خصوص وجود ندارد .

حالا که نرخ دلار در کانال سی هزار تومان است، برخی از دوستان فریاد وامصیبتا سر دادهاند و صدای اعتراضشان بلند شده که این مبلغ، کفاف هزینه هایشان را نمی دهد . حق هم دارند چرا که در شرایطی که شب میخوابیم و صبح بیدار می شویم ، قیمت گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماکارونی، روغن، نان، لبنیات و... به یکباره چند برابر می شود با 2 میلیارد و 160 میلیون تومان نمی شود راه به جایی برد ؛ اما یادمان هم هست که جواد داوری و دوستانش قبل از انتخابات در محافل خصوصی صحبت از جذب منابع مالی 20 ، 30 میلیاردی برای هرسال میکردند و...

جواد جان ! می خواهیم به شما پیشنهاد بدهیم که با اسپانسر جدید 30 میلیاردی تان قرارداد ببندید ، 2 میلیارد خسارت «هلدینگ مات» را که پول خرد محسوب می شود بدهید و با آن ها فسخ کنید و 28 میلیارد را هم در جیب فدراسیون بگذارید . این طوری، کاسه کوزه ها سر کسی شکسته نمی شود و شاید سبب شود که شما به آینده بسکتبال فکر کنید . هیچ عقل سلیمی با این شرایط ادامه نمی دهد !

می گفتید از قیافه شان خوشم نمیآید !

زبان سرخ/قید همکاری با اسپانسر را بزنید!

بالاخره و بعد از کش و قوس های فراوان این خبر روی خروجی سایت فدراسیون بسکتبال رفت:

سعید ارمغانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال انتخاب شد و فدراسیون بسکتبال از زحمات مصطفی هاشمی ، سرمربی پیشین و اعضای کادر فنی و سرپرستی تیم ملی تقدیر و تجلیل می کند.رضا شجاع پور به عنوان سرپرست و محمد کسایی پور ، مهران آتشی و زلاتکو جوانوویچ به عنوان مربیان انتخاب شدند.سعید ارمغانی که پیش از این نیز سابقه سرمربیگری تیم ملی را درکارنامه دوران مربیگری داشته ، قبل از این انتصاب به عنوان سرمربي تيم بزرگسالان «كاساشوك»بوداپست فعالیت داشت .جوانوویچ ، مربی خارجی تیم ملی نیز پیش از این، سرمربی«بی سی کومارنو» در سوپر لیگ اسلواکی بود.مراسم معارفه کادر فنی جدید تیم ملی بسکتبال ایران اوایل خردادماه برگزار می شود.

پی نوشت : به آقا مصطفی هاشمی و دستیارانش خسته نباشید می گوییم و برای کادر فنی جدید آرزوی موفقیت می کنیم .قطعا تیم ملی ارث پدری هیچ کسی نیست ! اما وقتی جواد داوری 9 اسفند سال گذشته و پس از پیروزی در انتخابات حرف از تقویت کادر فنی تیم ملی زد ، با خودمان فکر کردیم که قرار است یک مربی تراز اول خارجی روی نیمکت این تیم بنشیند ، ولی پس از اعلام فدراسیون هرچه با خودمان کلنجار رفتیم نتوانستیم این موضوع را هضم کنیم که سعید ارمغانی که بیست سال از فضای بسکتبال ایران دوربوده و کارنامه خاصی به جز فعالیت در تیم های پایه و دختران مجارستان نداشته ، چگونه بر مصطفی هاشمی که پر افتخارترین مربی ایرانی است ارجحیت دارد! کنارگذاشتن مهران حاتمی هم که از مربیان خوشنام بسکتبال ایران است و همین چند روز قبل شهرداری گرگان را قهرمان سوپرلیگ بسکتبال ایران کرد هم از عجایبی است که فقط ازاین فدراسیون بسکتبال بر می آید . حق مسلّم شماست که در این خصوص تغییراتی را ایجاد کنید اما کاش به جای بحث تقویت ، می گفتید از مصطفی هاشمی و مهران حاتمی خوشتان نمی آید و دوست ندارید با آن ها کارکنید تا حداقل به نحوی خودمان را قانع می کردیم ! راستی تا یادمان نرفته ، از دهان کارشناس آن طرف آبی شنیدیم که با مشورت چند نفر از بازیکنان تیم ملی، به این انتخاب رسیده اید . اگر چنین باشد که واویلا ...

*کامران خطیبی

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
0
مطلب عالی بود و حرف حسابی جواب ندارد
بهزاد روحانی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
0
آقای خطیبی مطالب بسکتبال عالی است تشکر از مطالب خوبتان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار