PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
رئیس فدراسیون هندبال گفت: ظرف هندبال نباید کوچک دیده شود، چون هزینه‌ها هم متفاوت و بیشتر شده است.
کیهان ورزشی- 

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال پیش از آغاز نشست خبری سرمربی تیم ملی در سخنان کوتاهی اظهار داشت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در عربستان که منجر به کسب سهمیه جهانی بعد از ۸ سال شد، قراردادمان با مانوئل فرناندز به پایان رسید.

وی ادامه داد: با وسلین مذاکره کردیم. وی در باشگاه‌ها و تیم‌های بزرگ دنیا حضور داشته و تیم اسلوونی را سوم جهان کرد. مذاکرات با وی به جمع بندی رسید و قرارداد منعقد شد. هدف ما این بود که در بازی‌های هانگژو روی سکو برویم، اما به دلیل انصراف چین از میزبانی و تعویق آن برنامه را تغییر داد.

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: برنامه ما مسابقات قهرمانی جهان است. ما برای دومین بار در آن شرکت و تلاش می‌کنیم در قهرمانی جهان حضور متفاوت و آبرومندی داشته باشیم و مسیری که برای هندبال ترسیم شده را ادامه دهیم. ۶ سهمیه جهانی کسب کردیم که در آسیا هیچ‌کشوری نتوانسته به ابن جایگاه برسد. هندبال ما مسیر خود را پیدا کرده و دنیا هندبال ما را می شناسند. امیدوارم با برنامه‌های سرمربی در جهان نتایج خوبی را بگیریم.

پاکدل در خصوص شرایط قرارداد وسلین عنوان کرد: ما تا پایان مسابقات جهانی با وی قرارداد داریم و اگر طرفین توافق کنند بعد از آن هم ادامه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص کمک وسلین به سایر تیم‌‌های ملی گفت: روحیه او به شکلی است که هرگاه سرمربیان دیگر تیم ‌ا از وی کمک و نظر خواستند دریغ نکرده است. هر جا لازم باشد از نظرات وی استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه چرا قرارداد با مربیان خارجی کوتاه مدت است، تصریح کرد: بحث مسائل مالی و ارزی در کشور ما وجود دارد. تازه قرار وسلین ۱۰ ماه بیش از سایر سرمربیان است‌.

پاکدل با اشاره به لزوم حمایت مالی از هندبال عنوان کرد: به دلیل تعدد اعزام های جهانی سال سختی را در هندبال داریم. دختران نوجوان و جوان مسابقات جهانی را دارند، مسابقات ساحلی جهانی در رده بزرگسالان و جوانان را نیز در پیش داریم. مسابقات قهرمانی جهان در لهستان- سوئد نیز برنامه مهم ما است. 

وی افزود: بیش از پیش به حمایت کمیته و وزارت نیاز داریم. نه کمیته و نه وزارت عدد بودجه فدراسیون ها را مشخص نکردند. امیدوارم اهمیت موضوع را درک کنند. اگر هندبال در این مسیر قرار دارد مشکلات زیادی داشته است‌. روز اول بدهی، مشکلات و بی ثباتی مدیریت بود، الان برنامه‌ها به بار نشسته است.

پاکدل گفت: ظرف هندبال نباید کوچک دیده شود. هزینه ها هم متفاوت و بیشتر شده امیدوارم حمایت ها بیشتر شود. بالغ بر ۴۰ میلیارد در سال جاری نیاز داریم. بخشی را خودمان تامین می کنیم، اما کمیته و وزارت هم باید حمایت کنند‌.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار