PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
جورجو کیه لینی در آخرین بازی خانگی خود برای یوونتوس با هواداران این تیم خداحافظی کرد.
کیهان ورزشی- 

به نقل از فوتبال ایتالیا، از هفته سی و هفتم سری آ ایتالیا یوونتوس در دیداری خانگی مقابل لاتزیو به میدان رفت که با تساوی ۲ بر ۲ در این دیدار متوقف شد. یوونتوس ابتدا با گل‌های وهایلوویچ در دقیقه ۱۰ و موراتا در دقیقه ۳۶ پیش افتاد ولی دو گل دریافت کرد تا این دیدار با تساوی پایان یابد.

جورجو کیه‌لینی، بازیکن باتجربه و کلیدی یوونتوس اعلام کرد که تیم را در پایان این فصل ترک خواهد کرد. هواداران یوونتوس در آخرین دیدار خانگی کیه لینی برای او سنگ تمام گذاشتند و شعار "فقط یک کاپیتان وجود دارد" را سر دادند.

این بازیکن ۳۷ ساله روز چهارشنبه ۱۲۰ دقیقه کامل  در فینال جام حذفی ایتالیا مقابل رقیب سرسخت خود اینترمیلان به میدان رفت و پس از آن اعلام کرد که پس از ۱۸ سال حضور در یوونتوس این تیم را ترک خواهد کرد.

هنگامی که او زمین را ترک کرد، بازوبند کاپیتانی خود را به پائولو دیبالا سپرد. دیبالا، ملی پوش آرژانتینی در پایان فصل پس از این که باشگاه تصمیم گرفت قراردادش را تمدید نکند از جمع تورینی‌ها جدا می‌شود.

کیه‌لینی در تابستان ۲۰۰۵ با قراردادی به ارزش ۷.۷ میلیون یورو از فیورنتینا به یوونتوس پیوست. این مدافع میانی ایتالیایی در ۱۷ سال حضور خود در این باشگاه، ۵۵۹ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داده است، ۳۶ گل به ثمر رسانده، ۲۵ پاس گل داده و افتخارات زیادی از جمله ۹ اسکودتو را به دست آورده است.

تیم ملی ایتالیا هم‌چنین روز اول ژوئن در ورزشگاه ومبلی لندن در دیدار قهرمانان به مصاف آرژانتین می‌رود. این مسابقه با نام "فینالیسیما" اولین رویداد در چارچوب همکاری اتحادیه‌های فوتبال اروپا (یوفا) و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول) خواهد بود که تا سال ۲۰۲۸ ادامه دارد. در تابستان ۲۰۲۱، ایتالیایی ها قهرمان اروپا شدند و آرژانتینی‌ها برای پانزدهمین بار قهرمان کوپا آمریکا شدند. این دیدار آخرین بازی ملی کیه لینی نیز خواهد بود.

کیلینی ۳۷ ساله  اولین بازی خود را در تیم ملی ایتالیا در سال ۲۰۰۴ انجام داد. به عنوان بخشی از تیم ایتالیا، این مدافع قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد که در تابستان ۲۰۲۱ برگزار شد. او هم‌چنین فینالیست یورو ۲۰۱۲ نیز شده است. کیلینی با تیم المپیک ایتالیا مدال برنز بازی‌های ۲۰۰۴ آتن را نیز به دست آورده است. 
برچسب ها: کیه‌لینی ، یوونتوس
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار