فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۷۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
«آرون رمزدیل» در گفت‌و‌گو با «فورفورتو» :
وقتی آرسنال برای خرید آرون رمزدیل، دروازه‌بانی که در دو فصل متوالی به همراه دو تیمش به دسته پایین‌تر سقوط کرده بود، حاضر شد مبلغ 30 میلیون پوند پرداخت کند، بسیاری از هواداران این تیم بابت این اتفاق تعجب کردند اما خیلی طول نکشید تا آرون رمزدیل توانایی‌هایش را در شمال لندن به اثبات برساند و تبدیل به قهرمان جدید توپ‌چی‌ها شود. این بازیکن در گفتگویی با «فورفورتو» در مورد حضور در آرسنال، انتظارات بالا از او در درون دروازه، هم تیمی‌های جدیدش و... صحبت کرده است. صحبت‌های این دروازه‌بان را در ادامه می‌خوانید:
انتقادات باعث شد بیشتر تلاش کنم

*تا به امروز فصلی فوق‌العاده را سپری کرده‌اید. نقطه اوج شما در مسابقات این فصل چیست؟

اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم تمام بازی‌ها! رسیدن به ترکیب اصلی تیم با این سرعت اتفاق بسیار ویژه‌ای بود و من توانستم نمایش‌هایی داشته باشم تا به تیم کمک کنم فصل خوبی را سپری کند. من با انجام دادن کارم به سایرین اجازه دادم بازی‌ها را برای ما ببرند. اگر مجبور شوم یک مسابقه را انتخاب کنم، یا بازی مقابل لستر در خانه این تیم یا دیدار خانگی مقابل تاتنهام خواهد بود اما همه چیز این فصل عالی بوده است. ما بازیکنان جوانی داریم که خیلی خوب بازی می‌کنند.

*لحظه‌ای بود که حس کنید به خاطر تازه وارد بودن با شرایط آشنا نیستید؟

جا افتادن در تیم یک مساله تدریجی است. هنوز به طور کامل در تیم جا نیافتاده‌ام. با توجه به رقابت شدیدم با برند لنو، می‌دانم نمی‌توانم کار را آسان بگیرم و لحظه‌ای استراحت کنم چون او دوباره جایگاه گلر شماره یک را می‌گیرد. به همان سرعتی که من جایگاه اصلی را در درون دروازه از او گرفتم، او هم می‌تواند جایگاهش را پس بگیرد. لنو رابطه خوبی با من دارد و اگر چه هر دو برای یک جایگاه می‌جنگیم اما از همدیگر حمایت می‌کنیم. برای من اتفاقاتی که در چند ماه اول حضورم در آرسنال افتاد مهم نیست و ترجیح می‌دهم بعد از 4 یا 5 سال قضاوت شوم.

*انتظار داشتید بعد از سه هفته تبدیل به انتخاب اول آرتتا شوید؟

فکر می‌کردم یک روند چهار ماهه و حتی یک ساله طول بکشد اما آماده بودم. حس می‌کردم بلافاصله در تیم جا افتاده‌ام. چون برخی از بازیکنان را می‌شناختم و مربی با گفتن این که برو و بازی خودت را انجام بده، کار را برایم آسان کرد. وقتی که در ترکیب قرار گرفتم، کار برای انجام دادن وظایفم بسیار آسان بود. هواداران رابطه بسیار خوبی با من داشته‌اند. وقتی من به آرسنال آمدم، حواشی زیادی به وجود آمد و مردم می‌گفتند یک دروازه‌بان ذخیره خرج زیادی روی دست باشگاه گذاشته و با تیم‌های قبلی‌اش هم سقوط کرده است اما همه اینها انگیزه مضاعفی برای من بود تا بیشتر تلاش کنم.

*این حواشی که گفتید باعث نشد از پیوستن به آرسنال پشیمان شوید؟

اصلا زیرا مربی مرا می‌خواست. او کسی است که تیم را می‌چیند و نشان داد که به من ایمان دارد. خودم هم می‌دانستم چه توانایی‌هایی دارم. حواشی در رسانه‌های مجازی در مورد انتقال چطور بود؟ بخش نظرات صفحه شخصی‌ام را بستم. تنها دوستانم می‌توانند برایم نظر بگذارند و پیام بدهند. به همین خاطر وقتی از من می‌پرسند چطور با انتقادات کنار می‌آیی فقط می‌گویم برایم مهم نیست و انتقادات را ندیده‌ام.

*پیوستن به آرسنال حتما خیلی سریع اتفاق افتاد. چطور آرتتا توانست شما را به پیوستن به آرسنال قانع کند؟

اگر بخواهیم صادق باشیم، کار او نبود. کار بوکایو ساکا بود! قبل از یورو شایعاتی در مورد علاقه آرسنال به خودم شنیده بودم و ساکا گفته بود که مربی در مورد من صحبت کرده است. هر چقدر به روزهای آخر پنجره نقل و انتقالات نزدیک می‌شدیم، پیشنهادات مختلفی به دست شفیلدیونایتد می‌رسید و رد می‌شد. وقتی آخرین پیشنهاد را قبول کردند، با آرتتا حرف زدم و او گفت ما اینجا دروازه‌بان شماره یک و دو نداریم. گفت شاید یک سال طول بکشد تا پیراهن دروازه‌بان اصلی به من برسد. آرتتا فوق العاده است. می‌توانید در مورد هر چیزی با او صحبت کنید.

*رفتار آرتتا پشت پرده چطور است؟

هیچوقت بابت رفتن به دفتر او و صحبت با این مربی استرس نمی‌گیرید.در اطراف او کاملا آرامش دارید حتی اگر دچار مشکل باشید. او تازه چند سال است که کفش‌هایش را آویحته است و درک می‌کند فوتبالیست بودن چطور است. او قطعا بخش شوخ دارد و قبل و بعد از تمرین بسیار آرام است. دقیقا می‌داند چه می‌خواهد، آن را چطور انجام دهد و از نظر تاکتیکی بسیار خوب است. گاهی اوقات برای رفتن به دفتر برخی از مربیان، استرس می‌گیرید و برنامه می‌ریزید که چه بگویید اما با او همه چیز بسیار آرام است. اشتباه برداشت نکنید، دوست ندارم روی خشمگین او را ببینم اما او توازن را به خوبی برقرار می‌کند.

* یک بار گفتید بن وایت به شما گفته است هر بار توپی را مهار می‌کنید دوست دارد با مشت به صورتتان بکوبد. تازگی‌ها به صورتتان مشت زده است؟

(می‌خندد) رابطه ما این طوری است. با هم خوش می‌گذرانیم و فکر می‌کنم یک مهار به خصوص او را به وجد آورده است. می توانید بعد از بازی ما را ببینید که در حال فریاد کشیدن بر سر هم هستیم. به نظرم هیچ کدام از ما 6 سال پیش فکر نمی‌کرد در حال بازی برای آرسنال باشد و برای قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر بجنگد. باید هر از چند گاهی به خودمان تلنگر بزنیم تا بفهمیم اینها واقعیت دارند.

* در تابستان پیش رو باید برای بازوبند کاپیتانی تصمیم گرفته شود. آیا برای این سمت داوطلب می‌شوید؟

مشکلی با قبول این مسئولیت ندارم اما این به مربی بستگی دارد. بازیکنان باشخصیت و قدرتمندی داریم و به نظرم می‌توانند کاپیتان‌های خوبی باشند. هیچوقت کسی پیشنهاد بستن بازوبند کاپیتانی را رد نمی‌کند. فکر می‌کنم اگر بازوبند را بدهند عملکردم بهتر هم شود اما این به مربی بستگی دارد.

* دیوید سیمن، یکی از دروازه‌بانان بزرگ تاریخ آرسنال در این فصل در زمین تمرین تیم حضور داشته است. او چه رفتاری دارد؟

او یک مرد بزرگ و ستاره اسبق این باشگاه است. او مربی بازیکنان زیر 23 سال و زیر 18 سال است. زمان زیادی در کنار او سپری نمی‌کنم اما می‌توانید با او در هر موردی صحبت کنید. هیچوقت نیامده به من بگوید این کار را بکن یا آن کار را بکن اما همیشه به حرف‌هایش گوش می‌دهم زیرا او قبلا اینجا بوده و موفق شده است. او می‌داند فوتبال از زمان او تا به امروز تغییر زیادی کرده است اما می‌داند چطور با شرایط و مسائل خارج از زمین کنار بیاید. او هم وقتی در آرسنال بود شرایطی مشابه با من داشت.

* آیا بازی‌های سیمن را به خاطر دارید؟

اولین بار که دیدمش همین را به او گفتم.(می‌خندد) من مسابقات قدیمی را تماشا کردم و می‌دانم چقدر خوب بوده است اما هیچوقت فرصت تماشای زنده بازی‌های او را نداشتم.

*هواداران باید برای شما نیز مثل ساکا و اسمیت رو یک شعار بسازند...

بله. اتفاق ویژه‌ای خواهد بود. فکر کنم برای این کار باید چند گل بزنم و نگذارم بوکایو و امیل گلزنی کنند!

* هنوز به تماشای بازی تیم‌های سابقتان می‌روید. چقدر این باشگاه‌ها هنوز برایتان اهمیت دارند؟

خیلی زیاد. هیچ‌وقت نمی‌توانند بخش مهمی از زندگی من نباشند. حتی قبل از پیوستن مجددم به شفیلدیونایتد، بازی‌های این تیم را نگاه می‌کردم و مطمئنم در پایان فصل هم به تماشای چند بازی این تیم خواهم رفت. هیچ‌کس نمی‌تواند این حقیقت را که برای این تیم‌ها بازی کرده‌ام را از من بگیرد. آنها مرا به عنوان یک بازیکن و یک انسان شکل دادند.

* برایتان اهمیت دارد که به شکل خوبی از این تیم‌ها جدا شدید؟

برخی افراد وجود دارند که بعد از جدایی من رفتار خوبی نداشتند اما دیدن هم‌تیمی‌های سابق حس خوبی است و این که می‌بینم عملکرد خوبی دارند مرا خوشحال می کند. وقتی برای تماشای بازی‌های بورنموث و ویمبلدون می‌روم، می‌توانم مربی، کادر فنی و افرادی که برای مدت زمانی طولانی می‌شناسم را ببینم و در نهایت تماشای مسابقات فوتبال را دوست دارم. حالا هوادار تیم‌های سابقم هستم. به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای، احتمالا دیگر عشقی که به تیم فوتبال دوران بچگیم داشتم را از دست داده‌ام اما حالا بازی‌های 5 تیم را دنبال می‌کنم. وست‌بروم که از بچگی هوادارش بودم، ویمبلدون، چسترفیلد، شفیلدیونایتد و بورنموث.

*به عنوان کسی که ارتباط خوبی با هواداران دارد، انجام مسابقات در استادیوم‌های خالی چطور بود؟ این موضوع تاثیر زیادی بر بورنموث در فصل 20-2019 گذاشت...

فکر می‌کنم اگر هوادارانمان را داشتیم، شرایط فرق می‌کرد. اگر چه ورزشگاه بورنموث تنها گنجایش 11 هزار هوادار را دارد اما طرفداران این تیم سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. قطعا نبود این موضوع را حس کردیم و برخی تصمیمات هم روی تیم تاثیر گذاشت. فکر می‌کنم اگر هوادارانمان را داشتیم، شرایط کاملا به نفع ما می‌شد.

* دو بار هم با شفیلدیونایتد سقوط کردید. دو بار سقوط با این تیم چقدر سخت بود؟

از نظر ذهنی خیلی سخت است. انرژی زیادی از انسان می‌برد و باعث می‌شود انگیزه زیادی برای تمرین نداشته باشید. اگر چند باخت بد تجربه کرده باشید، امید دارید شرایط تغییر کند. خیلی زود متوجه شدیم که مشکل داریم و هیچوقت نتوانستیم از آن شرایط بیرون بیاییم. شفیلد هم از نبود هوادارانش ضربه خورد. وقتی 30 هزار هوادار حامی تیم باشند، ورزشگاه تیم مثل یک قلعه می‌شود و ما نبود آن را حس کردیم.

* آیا حس می‌کردید هر چقدر روحیه‌تان پایین‌تر باشد، بیشتر اشتباه می‌کنید؟

عملکردم در ابتدای فصل ضعیف بود. حس می‌کردم علاقه‌ای به فوتبال ندارم. انگیزه دادن به خودم برایم سخت بود. قبل از بازی‌ها انگیزه دادن به خودم برایم کاری نداشت اما تمرین کردن سخت بود. خوشبختانه در پایان فصل عملکرد خوب شد و بیشتر از بازی‌ام لذت بردم و دیگر کمتر نگران تفکر مردم بودم. تا آن مقطع روحیه تیم کاملا ضربه خورده بود و تغییر مربی نیز تاثیر مثبتی ایجاد نکرد. فصل واقعا سختی بود.

* به نظرتان در تیم ملی چقدر شانس دارید در جام‌جهانی جای جوردن پیکفورد را درون دروازه بگیرید؟

به خودم باور دارم اما در عین حال می‌دانم جوردن چقدر خوب است. او تجربه حضور در دو تورنمنت بزرگ را دارد اما به نظرم اگر فرم خوبم ادامه داشته باشم، می‌توانم او را به چالش بکشم. نکته خوب در مورد گرت ساوتگیت این است که هیچ تضمینی برای یک بازیکن وجود ندارد. شاید برایم زود باشد، شاید هم زمان مناسبی باشد، هیچکس نمی‌داند. اگر این اتفاق نیفتد، از پیکفورد حمایت خواهم کرد چون همه ما می‌خواهیم تیم ملی انگلیس عملکرد خوبی داشته باشد.

*آرمین زمانی

برچسب ها: آرون رمزدیل ، آرسنال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار