PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۷۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کیهان ورزشی-

دو تن از وزنه برداران ملی پوش بانوی کشورمان هفته گذشته خبر ساز شدند. این دو با اعلام پناهندگی به کشوری دیگر سبب شدند تا باز هم این موضوع مورد بحث قرار بگیرد که؛ فارغ از اقدام غیر قابل دفاع این دست ورزشکاران، چه کسانی در داخل کشور و در پست های مهم ورزش، به درستی وظایف خود را انجام نمی دهند و جایگاه و اهمیت ورزش را درک نمی کنند؟ به تعبیر ساده تر، آنها به اندازه افراد در کمین نشسته بیرونی که مترصد فرصتی هستند تا استعدادهای این آب و خاک را با وعده های رنگارنگ به سمت و سوی پناهندگی بکشانند، حساسیت ها و کارکردهای ورزش را مورد توجه قرار نمی دهند و تنها به دنبال این هستند که چند صباحی پشت آن میزها بمانند و از قبل پست و مقامی که دارند، کار خودشان را انجام دهند و در مسیر منافع شخصی شان گام بردارند.
این اتفاق در حالی رخ داد که  همراه این دو وزنه بردار پنج نفر دیگر اعزام شده بودند. سعید علی حسینی که سرمربی تیم جوانان بود و وظیفه کوچ کردن یوسفی را داشت اما یکتا جمالی دو همراه داشت که اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی زنان  و  همسر رییس هیات وزنه برداری کردستان همراه جمالی به یونان رفتند. نماینده حراست و علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری دیگر نفراتی بودند که در این اعزام حضور داشتند.

اتفاق اخیر، بهانه ای است تا برای چندمین بار مدیران ارشد ورزش را خطاب قرار دهیم؛ همان مدیرانی که دردمندانه همان مسیر غلط مدیران ورزش دولت قبلی را طی می کنند. آنها یا گوش شنوایی ندارند تا این هشدارها را بشنوند و یا خود به مشکلات عمیق مدیریتی در بخش های مختلف ورزش - به طور مثال فدراسیون وزنه برداری - آگاهند اما برخی روابط و رودربایستی ها اجازه برخورد با این شکل وشیوه مدیریتی را به آنان نمی دهد که در هر دو حالت، این نوع اداره کردن ورزش مردود است.
ماههاست که چهره های دلسوز وزنه برداری و این نشریه، فریاد می زنند که آقایان مسئول در وزرات ورزش، جناب آقای سجادی که خود ورزشی هستید و با این برچسب به صدرات رسیدید، فکری به حال رشته مهجور و مظلوم وزنه برداری کنید. شما که ورزشی هستید و شعارهایتان در روزهای کسب رای اعتماد از مجلس، هنوز در گوش مان است، یکبار – فقط یکبار- پای درددل های چهره های وزنه برداری بنشینید و گلایه های آنها از سالها ولنگاری در فدراسیون را بشنوید. آیا برای مقابله با جریانات رخنه کرده به این رشته اراده ای ندارید؟ اگر ندارید و این مدل مدیریت که کل وزنه برداری کشور را در یک اتاق و چند نفر خلاصه کرده است را می پسندید، حداقل صراحتا رضایت خود از وضع موجود را اعلام کنید تا هم ما و هم اهالی دلسوز این رشته تکلیف خود را بدانیم و اگر واقعا دغدغه این رشته و کار و بار آن را دارید، بدون ترس و بدون رفیق بازی و رابطه بازی به این بحث ورودی جدی داشته باشید و وزنه برداری را از چنبره مدیریت ناکارآمد رها سازید.

*حمید ترابپور

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار