PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
این هفته با صالح حردانی مدافع راست تیم استقلال تهران
در حال حاضر صالح حردانی مدافع راست تیم استقلال تهران ، یکی از بهترین بازیکنان ایران در پست خودش است. با نگاهی به عملکرد فنی و فیزیک صالح متوجه می شویم او قابلیت بالایی دارد و با تصمیم صحیح و دوری از حاشیه قادر است سالها در سطح نخست فوتبال ایران بازی کند. حردانی ، لیگ بیست و یکم را با تیم فولاد خوزستان به سرمربیگری جواد نکونام شروع کرد و در نیم فصل لیگ امسال پس از کش و قوس های بسیار روانه استقلال تهران شد.صالح حردانی در هفته های اخیر نمایش قابل قبولی از خود در لیگ برتر ارائه کرد و نشان داد که بهترین جانشین برای وریا غفوری در پست مدافع راست است.صالح در بازی برگشت برابر فولاد خوزستان در اهواز موفق شد گل قهرمانی استقلال را با شوتی تماشایی به ثمر برساند و سند قهرمانی آبی ها در لیگ بیست و یکم را امضا کند.صالح شاگرد ممتاز فرهاد مجیدی امیدوار است روزی لژیونر شود و در تیم پرآوازه لیورپول انگلیس به میدان برود.این هفته سراغ صالح برادر کوچکتر صابر حردانی بازیکن تیم نساجی مازندران رفتیم.
شاگرد ممتاز

**شلیک قهرمانی

اوج کار صالح حردانی مدافع راست تیم استقلال در لیگ بیست و یکم، گل زیبای وی به تیم سابق اش بود.صالح حردانی برای گل زیبایی که برابر فولادخوزستان به ثمر رساند طبق تصاویر ثبت شده از بازی برگشت فولاد و استقلال ، حدود 90 متر را در نزدیک به 11 ثانیه طی کرد.حردانی پس از 11 ثانیه توانست خود را به پشت محوطه جریمه فولاد برساند. او پس از دریافت پاس مهدی مهدی‌پور، با حرکت عرضی و با شلیکی تماشایی، توپ را به گوشه دروازه شهاب گردان سنگربان فولاد فرستاد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.این گل، برد استقلال در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز را قطعی کرد و فرهاد مجیدی و بازیکنانش با خیال آسوده دقایق پایانی را پشت سر گذاشتند و سپس با کسب پیروزی ، قهرمان لیگ برتر شدند.

**پاس گل تماشایی

صالح پس از انتقال به استقلال دو هفته ای بنا به تشخیص کادرفنی نیمکت نشین بود ولی با گذشت زمان، به زعم مربیان کار را گرفت و خودش را به کادرفنی تحمیل کرد.او در شهرآورد برگشت لیگ بیست و یکم نیمکت نشین بود و وریا غفوری کاپیتان استقلالی ها در پست مدافع راست به میدان رفت اما صالح در حساس ترین دقایق بازی جایگزین وریا و با ارسال خوب خود، زمینه ساز گل مساوی استقلال برابر پرسپولیس شد .پاس گل حردانی را رودی ژستد به گل تبدیل کرد .

**تیم ملی

صالح تا پیش از پیوستن به تیم استقلال پای ثابت اردوهای تیم ملی بود.حردانی بعد از یک نوسان در اواسط فصل کنونی لیگ برتر به استقلال آمد و به تیم ملی دعوت نشد.حردانی در هفته های پایانی لیگ بیست و یکم به ارزشمندترین مهره استقلال تبدیل شده است. در فاصله چندین ماه مانده تا آغاز جام جهانی 2022 قطر، هیچ پستی به اندازه دفاع راست تیم ملی وضعیتش پیچیده نیست.

**رقیب و رفیق

رقابت میان وریا غفوری و صالح حردانی برای بازی در پست دفاع راست استقلال بر هیچ کسی پوشیده نیست. آنها برای حضور در ترکیب ثابت انگیزه بالایی دارند ولی اخیرا، عکسی از کاپیتان استقلال و حردانی منتشر شد که نشان می دهد این دو رقیب و رفیق هستند.این عکس دل هواداران استقلال را در فضای مجازی ربود. او به همراه وریا دست‌های خود را روی شانه های هم گذاشته و به طرف رختکن می روند.

**شرط استقلالی شدن صالح

فرهاد مجیدی در ابتدای فصل تلاش کرد تا صالح حردانی را آبی پوش کند اما موفق نشد . سرمربی استقلال ، احمدموسوی را از لیست تیم استقلال کنار گذاشت و غیبت‌های پر شمار وریا غفوری در جناح راست استقلال باعث شد تا مجیدی برای جذب جانشین او، دو بازیکن تیمش را به تیم فولاد خوزستان هدیه دهد. فرهاد در پست‌ هافبک و دفاع ، بازیکن جانشین برای آرش رضاوند و عارف آقاسی داشت و با انتقال این دو بازیکن به فولاد موافقت کرد تا صالح حردانی جوان را جذب کند و خیالش در دفاع راست آسوده شود.

**شاگرد ممتاز آکادمی فولاد

صالح حردانی متولد 1377 در شهرستان دیشموک از استان کهگیلویه است.فوتبال را از نوجوانی شروع کرد تا اینکه وارد آکادمی باشگاه فولاد خوزستان شد و در تیم های پایه و بزرگسالان این باشگاه رشد کرد. صالح با نام «سعادت» در بین دوستان و اقوام خود شناخته می شود.صالح یک برادر بزرگتر به نام «صابر» دارد که متولد 1375 است و در حال حاضر برای تیم نساجی مازندران بازی می کند و در تیم های پایه فولاد خوزستان رشد کرده است.ضمنا صالح در تیم های رامهرمز هم سابقه بازی دارد.

**حمایت صابر

صالح بارها از صابر برادر بزرگتر خود صحبت و تعریف کرده است و به زعم خودش، صابرهمیشه مثل یک پدر از او حمایت کرده است. صابر قبل از هر مسابقه به برادر کوچکترش روحیه می دهد و خلاصه این که همیشه مراقب صالح است.

**درگذشت پدر در نوجوانی

پدر صالح حردانی طی یک سانحه رانندگی در سال 1386 جان خود را از دست داد. دایی اش از همان روز، سرپرست صالح و صابر شد. صابر 11 سال داشت و صابر 9 سال. پدر با یک وانت از ماهشهر به رامهرمز می‌آمد که در 3 راهی امیدیه-آقاجری تصادف و جان به جان آفرین تسلیم کرد.مادر هم برای صابر و صالح هم پدر بود و هم مادر.

**ویژگی اجتماعی صالح

صالح مشغول تحصیل در مقطع لیسانس است .یکی از ویژگی های اجتماعی صالح این است که همیشه احترام همه را نگه می‌دارد. او در خانواده‌ای مذهبی پرورش یافته و گذشته‌شان را هرگز فراموش نکرده است.

**نقش نکونام در پیشرفت صالح

صالح حردانی فوتبالش را مدیون جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان است . توسط نکونام بود که به سطح نخست فوتبال ایران معرفی شد.نکونام به صالح اعتقاد داشت و از مدیران باشگاه فولاد درخواست کرد تا با صالح قرارداد حرفه ای امضاء کنند.نکونام در ابتدا با جدایی حردانی از فولاد و پیوستن او به استقلال مخالف بود اما در نهایت تصمیم گرفت این بازیکن به استقلال ملحق شود و در ازای او، آرش رضاوند و عارف آقاسی را به اهواز بیاورد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار