PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
این هفته با مرتضی تبریزی مهاجم و وینگر همدانی تیم گل گهر سیرجان
مرتضی تبریزی در لیگ بیست و یکم تولدی دیگر داشت.او که در استقلال نتوانست انتظارات را برآورده کند و دچار بدشانسی شد تصمیم به جدایی از استقلال گرفت و راهی گل گهرسیرجان شد. در نخستین فصل حضورش برای سیرجانی ها یک گل به ثمر رساند. او که سال ها در پست مهاجم بازی می کرد بنا به تشخیص امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر در لیگ بیست و یکم تغییر پست داد و به عنوان وینگر بازی کرد و توانست یکی از اثرگذارترین بازیکنان تیم خود در فاز حمله باشد.بخصوص در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم که توانست با گلزنی و ارسال پاس گل ، انتظارات را برآورده کند.ثبت عنوان چهارمی گل گهر در هفته پایانی لیگ امسال با درخشش مرتضی تبریزی رقم خورد.او در مسابقه پایانی یک گل زد و یک پاس گل ارزشمند برابر تیم ذوب آهن اصفهان داد.این هفته سراغ مرتضی تبریزی مهاجم گل گهر رفتیم.
تولدی دیگر

تبریزی چهره برتر هفته پایانی
گل گهر در یک بازی جذاب و تماشایی تیم ذوب آهن اصفهان را 3 بر2 شکست داد و در هفته پایانی لیگ بیست و یکم با این پیروزی به رتبه چهارم جدول رده بندی صعود کرد. چهره برتر این میدان مرتضی تبریزی بود که گل اول بازی را به ثمر رساند و پاس گل سوم را داد. مرتضی تبریزی اگر چه در شروع نتوانست انتظارات را در تیم گل گهر بر آورده کند اما هر چه زمان به جلوتر رفت او موقعیت خود را در ترکیب تیم پیدا کرد. او اکنون در ترکیب گل گهر یک مهاجم آماده و تاثیر گذار به شمار می آید و نقش موثر خود را هم در بازی پایانی لیگ بیست و یکم به نمایش گذاشت.
فصل خوب مرتضی
جدایی از استقلال به مقصد سیرجان آن هم پس از پارگی رباط صلیبی، سرنوشت مطلوبی را برای مرتضی تبریزی رقم نزد اما در فصل بیست و یکم اوضاع کاملا بر وفق مراد او پیش رفت و مهاجم بلند قامت گل گهر، کاملا موثر و در خدمت تیمش ظاهر شد.او توانست 7 بار و مقابل تیم های تراکتور تبریز، مس رفسنجان، فجرشهید سپاسی شیراز، استقلال، شهر خودرو ، نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن اصفهان گلزنی کرد و از این حیث یک رکورد فردی را برای خودش به ثبت رساند.
عملکرد مرتضی در 3 فصل اخیر
تبریزی در لیگ هجدهم برای استقلال 5 گل به ثمر رساند، در لیگ نوزدهم بدون حتی یک گل فصل را به پایان برد و در لیگ بیستم نیز تنها یک بار دروازه پیکان را گشود تا در سه فصل متوالی، 7 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده باشد.
همیشه در خدمت تیم
تبریزی برابر مس رفسنجان در بازی برگشت لیگ بیست و یکم برای فرشید باقری گلسازی کرد و در بازی برابر هوادار و مقابل دروازه این تیم در شرایطی که می توانست خودش نیز اقدام به شوت زنی کند، با یک پاس در عرض دیدنی، رضا شکاری را مقابل دروازه خالی قرار داد تا این بازیکن به راحتی گل دوم سیرجانی ها را به ثمر برساند. گلسازی تبریزی در گل گهر نشان داد که مرتضی همیشه در خدمت تیم است.
وینگر موثر گل گهر
مرتضی تبریزی در گل گهر به عنوان وینگر بازی کرد و برخلاف گذشته مهاجم تیمش نبود.او که سالها در پست مهاجم بازی می کرد در تیم امیر قلعه نویی به عنوان وینگر توانست توقعات کادرفنی را برآورده کند و در پست جدید موفق بود.
گل زیرکانه تبریزی
در نبرد حساس گل‌گهر سیرجان و نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر که تیم امیر قلعه نویی به دنبال تثبیت موقعیت خود در رتبه چهارم جدول بود و در مقابل نفت که برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در سیرجان تلاش می کرد، میزبان خیلی زود به گل برتری رسید.ارسال بلند مهران گلزاری از زمین خودی به سمت دروازه نفت مسجدسلیمان با خروج اشتباه عجیب دروازه‌بان حریف همراه شد تا مرتضی تبریزی بتواند بازیرکی در دقیقه 5 دروازه نفت مسجد سلیمان را باز کند.
احترام به تیم سابق
تبریزی در نیمه دوم بازی مقابل استقلال در حالی که تیمش یک پنالتی را در نیمه اول از دست داد و یک بر صفر از حریف عقب بود، با یک شوت دیدنی دروازه سید حسین حسینی را باز کرد و کار را به تساوی کشاند.
خیلی ها منتظر بودند تا خوشحالی مهاجم سابق استقلال پس از باز کردن دروازه این تیم را تماشا کنند اما تبریزی ترجیح داد شادی خاصی بعد از این گل حساس انجام ندهد. او به احترام تیم سابقش هیچ شادی گلی انجام نداد و به در آغوش کشیدن هم تیمی هایش بسنده کرد.
مهاجمی از همدان
مرتضی تبریزی متولد 1369 از همدان است و در تیم های پاس همدان،ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران، سابقه بازی دارد.
ذوب آهن سکوی پرتاب تبریزی
بهترین دوران باشگاهی مرتضی به سال هایی برمی گردد که بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان بود و دراین تیم درخشید. او در چند فصل حضورش در ذوب آهن موفق شد 39 گل به ثمر برساند و این تیم اصفهانی سکوی پرتابش شود.
سابقه ملی
تبریزی سابقهٔ بازی برایتیم امیدرا در کارنامه خود دارد. 5 بازی رسمی انجام داد و دو گل نیز برای تیم امید به ثمر رساند.او در سال 2016 در بازی‌های مقدماتیجام جهانی 2018توسط کارلوس کروش بهتیم ملی دعوت شد اما نامش در فهرست نهایی قرار نگرفت.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار