PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
این هفته با دانیال اسماعیلی فر ، بازیکن مازندرانی و تازه وارد پرسپولیس
دانیال اسماعیلی‌فر، سومین خرید تیم پرسپولیس در تابستان امسال بود.مدافع راست تیم سپاهان اصفهان در لیگ بیست و یکم عملکرد قابل قبولی داشت و کیهان ورزشی، وی را به عنوان بهترین مدافع راست بیست و یکمین دوره لیگ برتر انتخاب کرد. بازیکن مازندرانی پرسپولیس پس از بازی های تاثیرگذار خود در لیگ برتر به اردوی تیم ملی فراخوانده شد و امیدوار است که در جام جهانی 2022 قطر ، تیم ملی را همراهی کند. ضمنا او شاگرد قدیمی یحیی گل محمدی سرمربی کنونی پرسپولیس است و با او در لیگ برتر مطرح شد. قطعا کار کردن با گل محمدی برای او یادآور روزهای خوب در ذوب آهن اصفهان و تراکتورسازی تبریز است.دانیال در این اندیشه است که با پرسپولیس به جایگاه معتبری در فوتبال ایران و آسیا برسد.این هفته سراغ دانیال اسماعیلی فر بازیکن تازه وارد و مازندرانی پرسپولیس رفتیم.
بهترین مدافع راست لیگ بیست و یکم

**پاسخ دانیال به حمایت هواداران پرسپولیس
دانیال اسماعیلی‌فر سومین خرید تیم پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم، پس از عقد قرارداد با سرخپوشان در صفحه اینستاگرام خود نوشت که امیدوار است در آینده به امضای خود زیر قرارداد با سرخپوشان «افتخار» کند.
او همچنین حمایت هواداران پرسپولیس از او پس از امضای قرارداد را یکی از «با شکوه‌ترین و رویایی‌ترین روزهای زندگی» خود خوانده است. اسماعیلی فر با چنین توصیفی می خواست به حمایت هواداران پرسپولیس واکنش نشان داده باشد.

**یکی از برترین مدافعان لیگ بیست و یکم
دانیال اسماعیلی‌فر در لیگ بیست و یکم ، عملکرد قابل دفاعی با پیراهن تیم سپاهان اصفهان داشت. او از ارکان خط دفاع تیم سپاهان در لیگ بیست و یکم بود. بر اساس آمار ، دانیال در دفاع راست، یکی از برترین بازیکنان پست خود در لیگ برتر به شمار می آید .البته آمارهایی در این خصوص منتشر شده و نمرات بالایی به وی داده شده اما آنچه مشخص است دانیال به عنوان مدافع راست، یک فصل تحسین برانگیز را به پایان رساند. دانیال به واسطه همین عملکرد به تیم ملی هم فراخوانده شد. ضمنا او با پیراهن سپاهان در لیگ بیستم توانست 4 بار گلزنی کند و 4 بار نیز هم تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار دهد .

**چرا دانیال در لیگ نوزدهم ، پرسپولیسی نشد؟
اگر به یاد داشته باشید 2 سال قبل بود که صحبت از انتقال دانیال اسماعیلی فر به پرسپولیس شد. البته دانیال به پرسپولیس نیامد .شرایط دوسال گذشته طوری نبود که او بتواند به پرسپولیس کمک کند و البته شرایطی هم به وجود نیامد که پرسپولیس بتواند با اسماعیلی فر قرارداد ببندد.امسال بستر انتقال او به پرسپولیس آماده‌ شد .در ضمن اسماعیلی فر دراین باره می گوید: می‌توانستم بیایم ولی احساس می‌کنم در این مقطع بیشتر از دو سال گذشته می‌توانم به پرسپولیس کمک کنم. قسمت این بود در سال 1401 به این باشگاه اضافه شوم.
**شاگرد پیشین یحیی
زمانی که یحیی گل محمدی سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان بود و تیم خوبی هم داشت؛ دانیال اسماعیلی فر شاگرد یحیی بود.اسماعیلی فر در برهه ای که به تراکتور تبریز پیوست برای مقطعی شاگرد گل محمدی بود. به طور کلی او حدود ۱۰ سال قبل شاگرد گل محمدی در ذوب آهن بود و آنها از یکدیگر شناخت خوبی دارند.گل محمدی مثل بیشتر مربیان سعی کرده شاگردان سابق خود را به پرسپولیس بیاورد تا به اجرای برنامه های تکتیکی خود سرعت ببخشد.

**... از بازیکن تستی تا گرفتن نمره قبولی
جالب است که بدانید دانیال اسماعیلی فر پس از گرفتن نمره قبولی در تست فنی یحیی گل محمدی به عضویت تیم ذوب آهن اصفهان درآمد. گل محمدی در آن برهه ، سرمربی ذوب آهن بود و دانیال یکی از ارکان خط دفاع تیمش به شمار می آمد.اسماعیلی فر در این باره می گوید: از موقعی که آقای گل محمدی در تست ذوب آهن مرا انتخاب کرد به این فکر می کردم که بهترین عملکردم را در میدان ارائه دهم. قطعا همین ذهنیت را در ذوب آهن، تراکتور و سپاهان هم داشتم و در پرسپولیس هم با تمام توان کار خواهم کرد.

**همسرش ، ملی پوش والیبال است
ندا چملانیان ملی پوش اصفهانی والیبال بانوان، همسر دانیال اسماعیلی فر است. بازیکن پشت خط زن تیم ملی والیبال بانوان،سابقه بازی در تیم‌های ذوب آهن،سایپا وبانک سرمایه را دارد.شنیده می‌ شد که چملانیان هم در حال جدایی از باشگاه ذوب آهن اصفهان است و می‌خواهد به تیمی خارج از اصفهان ملحق شود تا شرایط مناسب‌تری برای خود و همسرش فراهم کند. گرچه ملی پوش والیبال بانوان با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود به آن واکنش نشان داد و این شایعه را تکذیب کرد.
**مدافعی که در نصف جهان مطرح شد
اسماعیلی‌فر متولد 1371 از تهران است و سابقه بازی در تیم های پدیده سازی، پیام صنعت آمل ، ذوب آهن اصفهان، تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان را دارد . دانیال در فوتبال نصف جهان مطرح شد و ذوب آهن اصفهان سکوی پرتابش بود.
**علت قهرمان نشدن سپاهان
اسماعیلی فر مدافع راست تیم سپاهان در لیگ بیست و یکم علت قهرمان نشدن طلایی پوشان نصف جهان را این طور توصیف کرد:ما در طول فصل عملکرد خوبی داشتیم و در نیم‌فصل دوم به غیر از بازی برابر مس رفسنجان دیگر هیچ باختی نداشتیم. در یک مقطع از نیم‌فصل اول، 3 باخت پیاپی هم برابر استقلال، پرسپولیس و پیکان داشتیم و همان 3 باخت قهرمانی را از سپاهان گرفت.

**محرم ، بی نظیر است
مدافع راست و تازه وارد تیم پرسپولیس درباره محرم نویدکیا مربی سابق خود می گوید: نویدکیا بی‌نظیر است، فقط همین را می‌توانم بگویم. او در لیگ بیست و یکم کمترین تقصیر را دارد. خیلی ها‌ از سبک بازی سپاهان تعریف کردند و این تعریف‌ها غیرواقعی نبود. سپاهان در این فصل بدشانس بود و اگر موقعیت‌هایمان گل می‌شد، اتفاقات بهتری رخ می‌داد.
**رویای بازی در جام جهانی
مدافع راست پرسپولیس به دلیل بازی های قابل توجه در لیگ بیست و یکم به اردوی تیم ملی فراخوانده شد. اسماعیلی فر امیدوار است که در تیم ملی به جایگاه ثابتی برسد و یکی از مسافران جام جهانی قطر باشد.وی در این خصوص می گوید: انسان ها به امید زنده هستند و اگر می‌خواهم به هدفم برسم، باید کارم را درست انجام بدهم تا نظر سرمربی تیم ملی را جلب کنم. بدون‌ شک دوست دارم در جام جهانی بازی کنم.
**دفاع راست موردعلاقه محرم

اسماعیلی‌فر طی چند فصل حضور در ذوب‌آهن ، تراکتور و سپاهان در پست‌های متفاوتی به میدان رفته بود. او در پست هافبک دفاعی، دفاع راست و وینگر راست مورد استفاده قرار گرفت . از هفته یازدهم لیگ بیستم و در دیدار سپاهان برابر صنعت نفت در آبادان، دانیال در پست دفاع راست جایگزین مرتضی منصوری شد و با عملکردی که ارائه کرد سبب شد تا محرم نویدکیا سرمربی وقت سپاهان ،حتی قید منصوری که یکی از آماده‌ترین مدافعین راست بود را بزند .

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار