PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
این هفته با سید جلال حسینی کاپیتان پیشین تیم پرسپولیس
سید جلال حسینی، بدون شک گزینه ای ایده آل برای الگوبرداری تمام بازیکنان جوان فوتبال ایران است. مدافع سابقی که از حیث قدرت رهبری و هدایت تیم، بی رقیب بود و از همه مهم تر، بیشترین فاصله را با حواشی داشت. در تمرینات متمرکز کار می کرد و بازی به بازی در کارهای دفاعی و همچنین در حمله با زدن گل های سه امتیازی، کمک حال پرسپولیس در میدان بود. زندگی سالم و حرفه ای جزو برنامه اش بود و نباید فراموش کرد که این دوره طلایی برای سید جلال در سنین جوانی رقم نخورد بلکه او در حد فاصل 34 تا مرز 40 سالگی توانست رکن اصلی پرسپولیس در رسیدن به چنین افتخاراتی باشد. عکسی از سید جلال در 39 سالگی با پیراهن پرسپولیس ثبت شده که همه ی رگ های گردنش متورم شده و گویی با همه وجود می خواهد به توپ ضربه بزند. این عکس به تنهایی کافی است تا دلیل موفقیت سید جلال را در سال های گذشته نشان دهد. کاپیتان پیشین پرسپولیس، پنج قهرمانی متوالی خود را در حد فاصل 34 تا 39 سالگی کسب کرد و 115 بار برای تیم ملی به میدان رفت و 8 گل با پیراهن تیم ملی به ثمر رساند. به بهانه مربیگری سید جلال روی نیمکت پرسپولیس در فصل آینده، این هفته سراغ وی رفتیم.
پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر

*40 ساله ای که 19 بار به میدان رفت

سید جلال حسینی کاپیتان نامدار تاریخ باشگاه پرسپولیس در لیگ بیست و یکم در 40 سالگی جزو 10 بازیکن پرسپولیس با بیشترین دقایق بازی بود و در 19 مسابقه برای سرخپوشان به میدان رفت19. بازی در 40 سالگی به عنوان مدافع وسط پرسپولیس اتفاق مهمی قلمداد می شود و توانمندی و سلامت وی را در دوران بازیگری نمایان می سازد.

*دستیار یحیی پست جدید سیدجلال

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد که سید جلال از فصل آینده به کادرفنی سرخپوشان اضافه می شود. حسینی در آخرین گفتگوی خود که در زمان آغاز به کار سالن بدنسازی اش انجام داد، اعلام کرد که قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد و همه منتظر حضور سید جلال با پرسپولیس در لیگ بیست و دوم بودند ولی باشگاه پرسپولیس و یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان تصمیم گرفتند که وی را به کادرفنی اضافه کنند. هواداران پرسپولیس امیدوارند که حسینی در پست جدید هم به عامل موفقیت تیمشان تبدیل شود.

*رکورد بااهمیت حسینی با پرسپولیس

سیدجلال در سال نخست حضورش در پرسپولیس نزدیک به 60 بار به میدان رفت و در سال دوم حضورش که از لیگ شانزدهم آغاز شد و تا هفته های پایانی لیگ بیست و یکم ادامه داشت ، 197 بازی انجام داد تا به رکورد بااهمیتی در جمع سرخپوشان برسد.به طور متوسط، حسینی 32 بازی به ازای هر فصل انجام داد و جالب است که او پس از 30 سالگی به پرسپولیس ملحق شد و این رکورد را ثبت کرد.

*زدن 6 گل در 39 سالگی

سیدجلال در لیگ بیست و یکم نتوانست گلزنی کند اما در لیگ بیستم با 6 گل، نقش پررنگی در موفقیت سرخپوشان ایفا کرد و در 39 سالگی بهترین روزهای فوتبال خود را گذراند.

*نزدیک ترین بازیکن به رکورد پنجعلی

سیدجلال تنها چهار بازی تا عبور از رکورد محمد پنجعلی فاصله داشت و در صورتی که قراردادش برای فصل آینده تمدید می شد، بی گمان از کاپیتان پیشین پرسپولیس و تیم ملی گذر می کرد. ناگفته نماند رسیدن به رکورد 344 بازی علی پروین در پرسپولیس، به نظر می رسد دست نیافتنی باشد.

*کم حاشیه ترین سرخپوش

کاپیتان سابق پرسپولیس، بی تردید یکی از چهره‌های مهم این تیم در رقم خوردن بهترین دهه تاریخ باشگاه پرسپولیس بوده است.پنج قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، بخشی از افتخارات سید جلال است. جالب است که بدانید حسینی در زمان بازیگری هیچ واکنش بدی به نیمکت نشینی و حتی دستمزد پایین‌تر نسبت به بازیکنانی با نصف کیفیت خود نداشت و بارها نیز از مواضع کادر فنی و یحیی گل محمدی دفاع کرده است.سید جلال جزو کم حاشیه ترین بازیکنان پرسپولیس در ادوار گذشته به شمار می آید.

*دفاع با سربانداژ شده

صحنه های تماشایی از سید جلال در لیگ برتر بسیار است اما یک صحنه با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر هرگز فراموش نمی شود. حسینی در دقایق پایانی بازی با پیکان با سری بانداژ شده کار را دنبال کرد . جالب اینکه ، وقتی شاگردان سید مجتبی حسینی، سرمربی پیکان در لیگ بیست و یکم در دقایق پایانی از چپ و راست روی دروازه حامد لک سنگریان پیشین پرسپولیس توپ می‌ریختند سیدجلال حسینی با سر بانداژ شده توپ های ارسالی را دور کرد و نقش پررنگی در «کلین‌شیت» تیمش داشت.

*روحیه دادن به همبازی خارجی

در حاشیه بازی پرسپولیس و ذوب آهن در لیگ بیست و یکم، زمانی که شرزود تمیروف پس از چند فرصت‌سوزی موفق شد دروازه ذوب آهن را باز کند سید جلال به عنوان کاپیتان پرسپولیس به سراغ بازیکن ازبک رفت و برای لحظاتی با وی صحبت کرد. باتوجه به اینکه در ورزشگاه هواداران هر دو تیم حضور داشتند، سیدجلال با نزدیک شدن به تمیروف تلاش کرد تا به‌صورت درگوشی صحبت‌های خود را به مهاجم ازبک منتقل کند. به نظر می رسید که سیدجلال به همبازی خارجی خود روحیه می داد و مثل همیشه هوای همبازیان خود را داشت. سید جلال با بازیکنان جوان رفتار حرفه ای داشت و در این خصوص به تیمش کمک می کرد.

*دقت در پاس سالم

کاپیتان پیشین تیم پرسپولیس با 120 پاس صحیح در سه بازی، رکورددار است. او در 39 سالگی با پیراهن پرسپولیس با دقت بالا طی 3 بازی، رکوردار پاس سالم شد. دقت در پاس، یکی از مزایای سید جلال در میدان بود.

14*جام در ویترین افتخارات سید جلال

شماره 4 سابق تیم پرسپولیس در هشتم مرداد 1400 و در 39 سالگی برای پنجمین سال متوالی، جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را با پرسپولیس بالای سر برد. عنوانی که او قبلا 4 بار با سپاهان و سایپا کسب کرده بود. به کلکسیون افتخارات سید جلال، باید 4 قهرمانی سوپرجام و یک قهرمانی جام حذفی را که همگی با پرسپولیس به دست آمده اند نیز اضافه کرد. ستاره سابق پرسپولیس ، 14 جام در ویترین افتخارات دارد.

*نظر برانکو درباره حسینی

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین پرسپولیس راجع به کاپیتان سابق تیم خود می گوید: فکر می کنم سیدجلال حسینی یکی از ستاره های اصلی پرسپولیس در ادوار گذشته محسوب می شود. بازیکنی که در 40 سالگی به حدی فعالانه در تیم خود حضور داشت و در 39 سالگی به تنهایی 12 امتیاز مهم و حساس را با گل های خود برای پرسپولیس کسب کرد. در کنار این اتفاق، سیدجلال در مسئولیت دفاعی اش فوق العاده بود و ستون محکم پرسپولیس محسوب می شد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار