PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۷۴۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
«نوستراداموس» با ادبیات چاله میدانی!/ حرمت «محرّم»

«این دوستمون!که می خوایم در مورد عکسش صحبت کنیم آقای محرم نویدکیا، تقریبا یک اتفاق عجیب در فوتبال بود و شاید برای همیشه هم از فوتبال ما حذف شد و دیگه هیچ‌وقت هیچ باشگاهی حتی سپاهان به اون اعتماد نکنه. حضورش شبیه فیلم‌های هندی بود؛ قهر می‌کرد، درِهواپیما باز می‌شد و همه براش دست می‌زدند ولی دوباره می‌اومد. آخرین روزی هم که رفت یک جمله عجیب و غریبی گفت که شاید استفاده نکنیم بهتر باشه ؛ گفت فلان تیم ملی باید آن کار را انجام می‌داد اما نکرد. داستان رو مسکوت گذاشت و رفت.سپاهانی که میلیاردی و البته منظم هزینه می‌کنه انتظار داشت با این فرد به نتایج قابل قبولی برسه اما نرسید. شاید خیلی هم اخلاقی صحبت می‌کرد و قابل احترام هم بود اما به نظر می‌رسه این فرد به پایان فوتبالش در‌ حوزه سرمربیگری رسید. شاید ۵ یا ۱۰ سال بعد بتواند برگردد و در فوتبال حضور داشته باشد اما به نظر می‌رسه حداقل باشگاه سپاهان هیچ‌وقت به او اعتماد نخواهد کرد و از فوتبال رفت و...»

جملاتی که دربالا خواندید ، «کُری خوانی» یا «لات بازی» یک بوقچی در بیغوله های پایین شهر با ادبیات چاله میدانی نیست ، تراوشات فکری و پیشگویی های مجری برنامه «شب‌های فوتبالی» است که جلوی چشم میلیون ها بیننده تلویزیونی ، مربی با اخلاق و محبوب سپاهانی ها را هدف حمله قرار می دهد . این برنامه «مساله دار» که همیشه ، مأمن و مأوایی برای جریانات آلوده و مخرب بوده و هست ، وقاحت را به جایی رسانده که حالا ،اینچنین برای یکی از سرمایه های فوتبال رجز خوانده و اگر زورش می رسید لابد او را از صحنه روزگار نیز محو می کرد ، هرچند که مجری این برنامه در افاضاتی که داشت ، خود نیز به این قضیه اذعان کرد و« نوستراداموس وار» آینده حرفه ای محرّم را ترسیم کرد و ...

علاقه مندان فوتبال واقف هستند که نویدکیا در اولین تجربه مربی گری اش روی نیمکت سپاهان (در فصل 1400-1399 ) با 65 امتیاز و دو امتیاز کمتر از پرسپولیسی که قهرمانی را به دست آورد به نایب قهرمانی رسید و در سال جاری نیز مقام سوم را کسب کرد و همیشه هواداران عاشق با شعار«عشقم محّرم، تویی سلطان قلبم» مربی محبوبشان را حمایت و مورد تفقد قرار می دادند و...

پس مشخص است که مجری، از این که سرمربی مستعفی سپاهان حاضر نشده تلفن او و رفقایش را برای گفت و گوی تلویزیونی پاسخ دهد این چنین برافروخته شده و قصد تصفیه حساب شخصی داشته است، شاید هم نویدکیا که در این سال ها نشان داده ، جزو معدود مربیان شاغل در فوتبال است که سجایای اخلاقی برایش فراتر ازحواشی و کسب نتایج بوده ، دست رد به جریانات دلالی فوتبال با همکاری برنامه های ورزشی صداوسیما زده (که قطعا این با منافع برخی از این آقایان در تعارض و تناقض بوده)وشاید بتوان نتیجه گرفت که چنین واکنشی از سوی آنان اجتناب ناپذیر بوده است.

با این حال محرم نوید کیا در زمانه ای که «اتوبوسی به نام هوس» ، فوتبال ایران را به پرتگاه می برد و اتفاقات غیراخلاقی ،حتی از سطح کیفی مسابقات هم چشمگیرتر شده ، با رفتار حرفه ای و محترمانه خود و ادبیات متواضعانه اش مخصوصا در کنفرانس هاس مطبوعاتی تحسین همگان را به همراه داشته است. محرم یکی از امیدهای فوتبال ایران برای زنده نگه داشتن اخلاق است و با حضور امثال او می توان به زدودن پلشتی ها از فوتبال امیدوار ماند .

قبلا هم، از این افاضات داشتند !

پرواضح است که صدا و سیما هیچ گونه نظارتی بر عملکرد مجریان و برنامه سازان تلویزیونی ندارد و با تشکیل اتاق فکرهای تقلبی ، فقط بودجه بیت المال را هدر می دهد . وقتی این گونه از الفاظ تحقیر آمیز برای محرم نویدکیا استفاده می شود و هیچ کسی هم پاسخگو نیست ، چه برداشتی جز این می شود داشت ؟ مجری برنامه از کجا می داند محرم نویدکیا تا 10 سال دیگر به فوتبال برنمی گردد و دیگرهیچ باشگاهی به او اعتماد نمی کند؟ از این دست پیش بینی ها ، پیش تر هم در میان برخی مجریان عاشق دیده شدن مسبوق به سابقه بوده است. پیش از جلسه هیات رییسه برای برکناری شهاب عزیزی خادم(که می گویند نسبت فامیلی هم با مجری برنامه شب های فوتبالی دارد) از ریاست فدراسیون فوتبال، مجری برنامه فاخر(!) فوتبال برتر که روزی آرزوی نشستن روی صندلی استودیوی شبکه 3 را داشت نیز در اظهار نظری عجیب از جلسه هیات رییسه انتقاد کرد و کاملا حق به جانب گفت در جلسه هیات رییسه قرار نیست هیچ اتفاقی رخ بدهد، اما همه دیدند که چه اتفاقی افتاد .

توپ پُر حامیان نویدکیا

علاوه بر هواداران سپاهان که به شدت از نویدکیا حمایت کردند، پیشکسوتان تیم زردپوش اصفهانی هم با انتشار پست و استوری در فضای مجازی به انتقاد شدید از مجری صدا و سیما بابت لحن نامناسبش پرداخته‌اند.حسین پاپی، بازیکن اسبق سپاهان با انتشار یک پست اعلام کرد بهتر است این مجری از ادبیات بهتری استفاده کند، او نوشت : در جواب مجری برنامه شبهای فوتبالی آقای محمد میر باید عرض کنم که تا وقتی رسانه هایی امثال شما با این سطح پایین فرهنگ و شعور در کنار فوتبال پر از فساد ایران فعالیت می کنند،جایی برای محرم نوید کیا و امثالهم نخواهد بود.محرم نویدکیا برای سپاهان همچون الماسی درخشان بوده و خواهد بود. خوبی که از حد بگذرد،نادان خیال بد کند.سیدمهدی سیدصالحی هم این گونه واکنش نشان داد : محرم! داداش تو نشان دادی چقدر بزرگی. همیشه پشت سر آدمهای بزرگ حرف زیاد است. تو برای ما ثابت شده ای.به اسطوره های سپاهان احترام بگذارید و از تریبون ملی درست استفاده کنید. علیرضا مرزبان پستی را با این مضمون منتشر کرد : محرم در قلب ما جای دارد؛ آقایان شبکه ورزش یادتان باشد محرم دنیای عشق و محبت است.اجازه توهین به محرم را نمی دهیم . رحمان احمدی خطاب به مجری این برنامه با لحنی تند نوشت: ببند دهنتو با اون برنامه دلالی و پولکی ! سعید آقایی هم از این برنامه با عنوان شب های پولی یاد کرد : با این کارها دیده نمی شوید . نه خودتون ، نه برنامه پولی تون !

ساکت : قدردان کسانی باشیم
که در هیاهوی کثیف دلالیسم حضور ندارند

محمدرضا ساکت با اشاره اظهارات یکی از مجریان رسانه ملی در خصوص سرمربی پیشین سپاهان عنوان کرد: این روز‌ها مباحث مربوط به ارزیابی تیم‌ها و مربیان فوتبال به‌عنوان یکی از سوژه‌های پر طرفدار رسانه‌های ورزشی است و همیشه در فاصله برگزاری دو لیگ شاهد حضور کارشناسان در رسانه‌ها هستیم. باید توجه داشت که این امر وظیفه ذاتی رسانه‌ها است و ما نیز به آن احترام می‌گذاریم اما باید به سرمایه های فوتبال ایران مانند نویدکیا‌ها نیز احترام بگذاریم و شان آنان حفظ شود.مدیرعامل سپاهان ضمن قدردانی از عملکرد محرم نویدکیا در طول دوران بازی و سرمربیگری، گفت: بر خود وظیفه می‌دانم به جهت اینکه محرم نویدکیا سال‌ها به‌عنوان بازیکن و کاپیتان تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان فعالیت و حدود دو سال به دعوت باشگاه به‌عنوان سرمربی همکاری داشت نکاتی را یادآوری کنم. دعوت از نویدکیا به‌عنوان سرمربی و انتصابش در این سمت بر اساس برنامه بلند مدتی بود که برای آینده‌سازی حوزه مربیگری برنامه‌ریزی کرده بودیم تا از خانواده سپاهان یک فرد توانا و ستاره را تبدیل به یک مربی توانمند کنیم. روزی او به‌ عنوان یک بازیکن وفادار بود و تلاش می‌شد در حوزه مربیگری هم چنین مسیری را طی کند.وی افزود: واقعیت این است که نویدکیا پرده‌های جدیدی از رفتار انسانی و اخلاقی و البته فنی را در فوتبال جاری و ساری کرد. این‌ها قابل ‌تقدیر و تحسین است. هرچند در شرایطی سخت و در موقعیتی خاص از مجموعه و ادامه همکاری با باشگاه به دلایل مشکلات شخصی، نگرانی از عدم امکان کمک به تیم و دغدغه هواداران عذرخواهی کرد و شرایطی سختی برای باشگاه پیش آمد ولی این واقعیت را باید گفت که در دو سال گذشته از بسیاری از مسائل و امکانات و شرایطی که می‌توانست در اختیار مربی باشد گذشت تا بتواند تیم بهتری داشته باشد.مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تصریح کرد: به همین دلیل جامعه ورزش ما باید قدردان کسانی باشد که نماد اخلاقی و رفتار انسانی هستند، هم‌ اندیشه‌های خوب و فنی دارند و در هیاهوی کثیف بازارهای نقل و انتقالات و دلالیسم حضور ندارند. او یکی از آن چهره‌ها بود که من شهادت می‌دهم و روی آن تاکید دارم. اعتقاد من این است که ما باید نسبت به همه آن‌هایی که نمادی از جوانمردی و شرافت‌های انسانی هستند احترام ویژه قائل باشیم و آن را پاس بداریم. در باشگاه سپاهان این را وظیفه خود می‌دانیم. نویدکیا کماکان به‌عنوان ستاره پرفروغ به عنوان یک سپاهانی وفادار در کنار تیم و خانه خود خواهد بود.ساکت گفت: این روزها دغدغه‌هایی از طریق هواداران مطرح می‌شود که البته رسانه‌ها نیز بسیار پیگیری می‌کنند. واقعیت این است پس از پایان لیگ، نویدکیا به دلیل مشکلات شخصی ادامه همکاری خود با سپاهان را به نفع تیم ندانست. حتی او این دغدغه را داشت ممکن است تصمیماتی بگیرد که به نفع سپاهان نباشد.

*کامران خطیبی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
واقعا برنامه مزخرفیه این شبهای قلابی. محرم عشق اصفهان و فوتبال فهمان ایرانه. من هم اهل گیلانم طرفدار ملوان عاشق محرم نویدکیا. گل شقایق که کنار باشه گل خرزهره خودنمایی میکنه. همین ها تلویزیون ایران رو به سمت لجن می برند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار