PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۷۴۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
فصل درخشان مهاجم مسلمان و فرانسوی رئال مادرید
کریم بنزما ، مهاجم فرانسوی رئال مادرید ، بهترین فصل خود را در دوران بازیگری پشت سر گذاشت. دوران طلایی بنزما با رئال مادرید با 2 قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد. باشگاه رئال مادرید هم پس از 2 قهرمانی خاطره ساز تصمیم گرفته که قرارداد کاپیتان فرانسوی خود را تمدید کند. نشریه مارکا از تمدید قرارداد کریم بنزما تا سال 2024 با رئال مادرید خبر داده است.
آیا توپ طلا به کریم بنزما می رسد؟

مارکا نوشت که قرارداد فعلی کریم بنزما با رئال مادرید در سال 2023 به پایان می رسد. مادرید عجله ای برای جذب مهاجم دیگری ندارد زیرا در حال حاضر یکی از بهترین های جهان را در این پست دارد و قرار است به زودی قرارداد کریم بنزما را برای یک فصل دیگر تمدید کند. همه انتظار داشتند کیلیان امباپه امسال راهی رئال مادرید شود ولی حضور او در پاریس همه نگاه ها را اکنون معطوف به کریم بنزما کرده است و این بازیکن در فصل آینده نیز مهاجم اول رئال مادرید خواهد بود . امباپه در اقدامی برخلاف انتظارات هواداران رئال مادرید و رئیس این باشگاه ، تصمیم گرفت تا سال 2025 در پاری سن ژرمن بماند و مادریدی ها در خرید او ناکام ماندند. با این حال، مارکا گزارش می دهد که باشگاه عجله ای برای جذب مهاجم دیگری ندارد.

هدف اصلی رئال مادرید تمدید قرارداد بنزما است. قرارداد فعلی او در سال 2023 به پایان می رسد، اما مادرید به دنبال تمدید آن برای یک سال دیگر یعنی تا سال 2024 است. مهاجم 35 ساله و مسلمان در فرم خوبی است. در ذهن فلورنتینو پرس ، رئیس باشگاه رئال مادرید هیچ مهاجمی بهتر از او در این لحظه در جهان وجود ندارد. رئیس رئال مادرید به صراحت گفته است که آنها به دنبال مهاجم دیگری نیستند زیرا احساس می کنند که این مرد فرانسوی هنوز چند سال دیگر می تواند در اوج باشد.

در ضمن مدیران رئال مادرید از عملکرد درخشان خط حمله این تیم در فصل گذشته که با قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان همراه شد راضی هستند و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند که بودجه‌ای را که در اختیار دارند برای تقویت سایر پست‌ها هزینه کنند.

این در حالی است که احتمال جدایی لوکا یوویچ و ماریانو دیاز از این تیم در پنجره نقل و انتقالات تابستانی بسیار زیاد است که ممکن است شرایط را برای رئال مادرید و کارلو آنچلوتی در طول فصل و در صورت مصدومیت بازیکنان ، دشوار کند، به خصوص که مسابقات جام جهانی 2022 قطر در اواسط فصل آینده برگزار شده و همین مسئله ، فشار روی بازیکنان را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

با این حال آنها امیدوار هستند که ادن هازارد روند رو به رشد چند هفته اخیر را حفظ کرده و بتواند در فصل پیش رو به خط حمله این تیم اضافه شده و نقش مهمی را برای آنها ایفا کند.

از سوی دیگر ، مهاجم فرانسوی و کاپیتان رئال مادرید امید زیادی دارد که بتواند توپ طلای 2022 را به دست آورد. کریم‌ بنزما فصل بسیار خوبی را با رئال مادرید پشت سرگذاشت. او توانست با این تیم ، قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و در هر دو رقابت عنوان آقای گلی را هم کسب کرد. بنزما در این خصوص می گوید: بهترین فصل فوتبالی خود را تجربه کردم. این بهترین عملکرد من در طول دوران بازیگری ام بوده است. امیدوارم که توپ طلا را به دست آورم .به نظر می رسد که اجماع کلی درباره دادن توپ طلا به بنزما وجود دارد و در نهایت ، او این جایزه بزرگ را به دست خواهد آورد.

تیری هانری ، ستاره پیشین تیم آرسنال هم از فرانس فوتبال خواست که پرونده توپ طلا را ببندد و آن را به بنزما بدهد.

بسیاری کریم بنزما را بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان و شایسته کسب توپ طلای2022 می‌دانند. هانری با تعریف از عملکرد کریم بنزما در فصل اخیر دراین باره می گوید: من یک پیام برای فرانس فوتبال دارم و آن این که فرایند رای‌گیری برای توپ را در سال جاری تمام کند چرا که از اکنون مشخص است که بنزما شایسته این جایزه است. توپ طلا را اکنون به بنزما بدهید.

**زیباترین قهرمانی مهاجم مسلمان

از طرفی هم مهاجم فرانسوی رئال مادرید قهرمانی اخیر در لیگ قهرمانان اروپا را زیباتربن قهرمانی خود در این رقابت‌ها توصیف کرد. رئال مادرید با شکست لیورپول پرقدرت که یکی از بهترین فوتبال های جهان را در مستطیل سبز ارائه می دهد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2022 شد. کریم بنزما که پنجمین قهرمانی خود با رئال مادرید را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرد، در این باره گفت: این زیباترین قهرمانی من در این رقابت‌ها بود. نشان دادیم که همچنان در بهترین حالت خود هستیم. رئال توانایی جنگیدن درهر شرایطی را دارد . او ادامه داد: بازی کردن و رقابت در فینال همواره سخت است. برای پیروزی به میدان رفتیم. لیورپول تیم قدرتمندی بود اما در نهایت ما به هدفی که به دنبال آن بودیم دست پیدا کردیم. رئال بهترین تیم جهان است. قهرمانی با تیم محبوب ، آن هم در پاریس لذت بخش است.

**بهترین لژیونر فوتبال فرانسه

همچنین مهاجم رئال مادرید به عنوان بهترین بازیکن فرانسوی که در خارج از این کشور بازی می‌کند انتخاب شد. بنزما فصل درخشانی را با رئال مادرید تجربه کرد تا بهترین لژیونر فوتبال فرانسه شود. او در رقابت‌های لالیگا، عنوان آقای گلی را به دست آورد و بیشترین پاس گل را هم داشت تا رئال با اقتدار جام قهرمانی را بالای سر ببرد .بنزما در لیگ قهرمانان اروپا هم نمایش خیره کننده ای داشت و با اقتدار در صدر جدول رده‌بندی بهترین گلزنان قرار گرفت. درخشش بنزما باعث شد تا عنوان بهترین بازیکن فوتبال فرانسه که در خارج از لیگ این کشور بازی می‌کند به وی برسد.

**بنزما ، دومین گلزن تاریخ رئال مادرید

کریم بنزما با گلزنی برابر لوانته در فصل گذشته لالیگا توانست به رکورد رائول برسد و به صورت مشترک ، دومین گلزن برتر تاریخ این تیم لقب بگیرد. در آخرین دیدار از هفته سی و ششم لالیگای اسپانیا، تیم فوتبال رئال مادرید در دیداری خانگی برابر تیم انتهای جدولی لوانته به میدان رفت که در پایان موفق شد با نتیجه 6 بر صفر میهمانش را درهم بکوبد. با این نتیجه ، سقوط لوانته از لالیگا به دسته پایین تر قطعی شد .گل دوم رئال مادرید توسط بنزما به ثمر رسید. کریم بنزما با به ثمر رساندن سیصد و بیست و سومین گل خود برای این باشگاه، با رکورد گلزنی رائول به عنوان دومین گلزن برتر این تیم برابری کرد. کریستیانو رونالدو ، مهاجم پرتغالی که اکنون در منچستریونایتد حاضر است همچنان با 451 گل در صدر جدول گلزنان مادرید باقی مانده و بنزما فاصله زیادی تا شکستن رکورد مهاجم پرتغالی در این تیم دارد.

**تکرار رکورد رونالدو

باید یادآور شویم که ستاره مسلمان رئال مادرید با گلزنی در دیدار برابر منچسترسیتی، رکورد کریستیانو رونالدو را در فصل 2017- 2016 تکرار کرد. این بازیکن فرانسوی در دیدار برابر منچسترسیتی ، گل سوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا رئالی ها پیروز این بازی شده و راهی فینال شوند .بنزما با گلزنی در این بازی رکورد کریستیانو رونالدو را تکرار کرد .او به همراه رونالدو تنها بازیکنان در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا هستند که موفق شده‌اند در مراحل حذفی 10 گل به ثمر برسانند.

**39گل در 39 بازی

مهاجم رئال مادرید، بهترین فصل دوران فوتبالی خود را تجربه کرد و آمار او به خوبی چنین چیزی را نشان می دهد. مارکا نوشت که کریم بنزما در دیدار برابر سویا هم منجی رئال گشت و باعث شد تا این تیم سه امتیاز ارزشمند را در فصل اخیر کسب کند. او گل سوم و پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند .این مهاجم فرانسوی در فصل اخیر در 39 بازی که برای رئال به میدان رفته بود 39 گل به ثمر رسانده و 13 پاس گل هم داده است.

**تمجید مهاجم سابق رئال از کریم

مهاجم پیشین رئال مادرید به ستایش از کریم بنزما پرداخت و او را دلیل اصلی درخشش رونالدو در تیم کهکشانی‌ها دانست. این مهاجم فرانسوی یک تنه رئال را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند و در رقابت‌های لالیگا هم بهترین آمار گلزنی و پاس گل را در فصل اخیر به ثبت رساند. کاسانو، مهاجم ایتالیایی پیشین رئال مادرید به ستایش از بنزما پرداخت و گفت: بنزما نشان داده است که چه بازیکن بزرگی است. به نظرمن رونالدو باید برای بنزما دعا کند چرا که او دلیل اصلی درخشش این بازیکن پرتغالی در رئال بود.

البته مهاجم فرانسوی و مسلمان رئال مادرید درباره سبک بازی رونالدو، دریبل‌ها، پاسکاری‌ها، شیوه کنترل توپ او گفته است که وی بهترین هم‌تیمی اش بوده و غیرممکن است بتوان او را تکرار کرد.

**بنزما، بهترین مهاجم نوک جهان است

مدافع سابق منچستر یونایتد به ستایش از کریم بنزما پرداخت و او را بهترین مهاجم نوک جهان دانست. کریم بنزما بار دیگر شایستگی‌های خود را در فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا نشان داد و توانست در دیدار برابر چلسی هت تریک کند تا رئال با نتیجه سه بر یک در استمفوردبریج به پیروزی برسد.

ریو فردیناند در ستایش از بنزما گفت: بنزما نمایش خیره کننده ای داشت. او رئال را صدرنشین لالیگا کرد و در لیگ قهرمانان اروپا هم یک تنه باعث درخشش رئال شد.

او ادامه داد: به نظرمن بنزما بهترین مهاجم نوک حال حاضر فوتبال جهان است. وقتی کریستیانو رونالدو در رئال بود بنزما مهاجم دوم لقب می گرفت. او اکنون از سایه رونالدو خارج شده است و در 35 سالگی از بهترین های فوتبال جهان است. بنزما هم گل می زند و هم در روند بازی نقش دارد. او در اوج به سر می‌برد.

**بنزما: قانع نیستم و فوتبالیستی جاه طلبم

کریم بنزما یک فصل فوق العاده را پشت سر گذاشت و بسیاری معتقدند این بهترین سال فوتبالی او بود. کریم در لالیگا و لیگ قهرمانان ، بهترین گلزن شد و با رئال توانست فاتح لالیگا، سوپرکاپ اسپانیا و لیگ قهرمانان شود. او را مدعی شماره یک توپ طلا می‌دانند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، به این عنوان ارزشمند نیز خواهد رسید.

کریم توانسته با رئال برنده 5 لیگ قهرمانان شود ولی همچنان جاه طلب است. وی در این خصوص می گوید: من قانع نیستم و فوتبالیستی جاه طلبم. می‌خواهم یک لیگ قهرمانان دیگر و حتی بیشتر را فتح کنم. قهرمانی دیگر در لالیگا و ... را نیز می‌خواهم. همچنین قهرمانی با فرانسه در جام جهانی 2022 رویایم است.

**مسی: بنزما ، شایسته دریافت توپ طلا است

بسیاری معتقد هستند که از همین حالا تکلیف توپ طلای بعدی مشخص شده و کریم بنزما با توجه به نمایش‌های خود در فصل اخیر برنده آن خواهد بود. لیونل مسی در این‌باره می گوید: بنزما سال فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشت و از مرحله یک‌هشتم نهایی به بعد در همه مسابقات کلیدی بود. بنزما قطعاً شایسته دریافت توپ طلا است.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضازاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
عالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار