PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
خانه‌های همیشگی

پل پوگبا، ملی‌پوش فرانسوی پس از این‌که تصمیم گرفت قرارداد خود را با منچستر یونایتد تمدید نکند، به یک دوره دیگر حضور در تورین تن داده و علی‌رغم علاقه تیم دیگری که پاری‌سن‌ژرمن نام داشت، این بازیکن ترجیح داد به جای آن به یوونتوس بپیوندد. اگر چه پاری‌سن‌ژرمن می‌توانست در جذب پل پوگبا از " بانوی پیر " پیشی بگیرد، اما به نظر می‌رسد که ستاره فرانسوی ، دلایل دیگری برای بازگشت به باشگاه سابقش در ایتالیا دارد. طبق گزارش خبرنگار ایل کوریره دلو اسپورت، دو دلیل اصلی برای تصمیم هافبک ملی‌پوش فرانسوی برای انتخاب یوونتوس وجود دارد: اول اعتماد شدید باشگاه به او است زیرا یوونتوس می‌خواهد به پوگبا در داخل و خارج از زمین تکیه کند و او را به سنگ بنای پروژه خود تبدیل کند و یکی دیگر از دلایل تصمیم پل پوگبا برای بازگشت، هیجان شروع یک پروژه جدید پس از خروج پائولو دیبالا و جورجو کیلینی است. پس از کشمکش در منچستر یونایتد، به نظر می‌رسد که پل پوگبا مشتاق است ثابت کند که هنوز هم می‌تواند چهره مهمی در یک باشگاه بزرگ اروپایی باشد. پل پوگبا در سال 2012 میلادی با انتقال رایگان از اولدترافورد به یوونتوس پیوست و چهار سال بعد نیز با مبلغی معادل یکصد میلیون یورو از این تیم ایتالیایی جدا شده و در مسیر عکس انتقال قبلی‌اش حرکت کرده بود. ملی‌پوش فرانسوی چهار عنوان قهرمانی سری آ را در تورین به دست آورد.

جدایی ستاره فرانسوی از منچستریونایتد بعد از 6 سال حضور او در این باشگاه واکنش‌های زیادی داشت و به جدال لفظی بین پوگبا و یونایتد و هوادارانش دامن زد. اما روی کین، ستاره یونایتد، می‌گوید مطمئن است جدایی پوگبا به‌نفع شیاطین سرخ خواهد بود. پوگبا 6 سال پیش با قراردادی 100 میلیون یورویی به یونایتد پیوست تا رکورد گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه را به خود اختصاص دهد. اما امسال با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات برای تمدید قرارداد پوگبا ، مشخص بود که او در فصل تابستان به احتمال زیاد اولدترافورد را ترک خواهد کرد ، اتفاقی که در نهایت رخ داد. مکس آلگری، سرمربی حال حاضر یووه، کسی بود که پوگبای جوان تحت هدایت او به یک ستاره تبدیل شد. آلگری حالا بار دیگر پوگبا را در اختیار خواهد داشت. با این تفاوت که پوگبا این بار نه یک فوتبالیست جوان جویای نام بلکه فوتبالیستی نامدار و 29ساله خواهد بود.

پوگبا امیدوار است که در این فصل که اهمیت زیادی از نظر برگزاری جام جهانی 2022 قطر دارد بتواند روزهای خوب گذشته را با پیراهن این تیم بار دیگر تکرار کند. قرارداد این بازیکن با منچستریونایتد به صورت رسمی در پایان ماه ژوئن به اتمام می‌رسد و او آماده است تا در ابتدای جولای، قرارداد جدیدی را با باشگاه یوونتوس به امضا برساند. اسکای اسپورت ایتالیا خبر داده که تمامی مراحل نهایی توافق بین دو طرف انجام شده و تنها بحثی که باقی مانده بر سر مدت زمان این قرارداد است که یووه و پوگبا بر سر سه یا چهار ساله بودن آن در حال مذاکره هستند. با این حال بعید به نظر می‌رسد که این اختلاف نظر باعث ایجاد تاخیر در امضای قرارداد شود. او می‌تواند بار دیگر نبض میانه میدان را برای بانوی پیر به دست بگیرد و به همان هافبک مطمئن تیم ملی فرانسه تبدیل شود. او در منچستر نوسان زیادی داست و هیچوقت نتوانست کیفیت اصلی خود را نشان دهد.

بازگشت پوگبا به یوونتوس یادآور ضرب المثل معروفی است که می گوید "هیچ جا مثل خانه خود آدم نمی شود". بازیکن فرانسوی پس از 6 فصل حضور در منچستر در مسیر بازگشت به تورین قرار دارد. او در این سالها نتوانست به موفقیت‌های چشمگیری با یونایتد دست پیدا کند و باردیگر پوشیدن پیراهن یوونتوس را برای آینده فوتبالی خود انتخاب کرد. اما این فقط پوگبا نبوده که در دوران فوتبال خود چنین مسیری را در پیش گرفته است. بازیکنان سرشناس زیادی بودند که پس از چندین سال ، چه خوشحال و چه مغموم، به تیم سابق خود بازگشته‌اند که در ادامه نام برخی از آنها را مرور می‌کنیم:

متس هوملس

متس هوملس از سال 2007 تا 2015 در تیم فوتبال دورتموند حضور داشت و توانست در 309 بازی برای دورتموند 25 گل را به ثمر برساند. او در سال 2019 به تیم فوتبال سابق خود بازگشت.

فرناندو تورس

تورس سال های 2001 تا 2007 را در باشگاه اتلتیکو گذراند و سال 2015 باز هم به این باشگاه بازگشت.

مویزه کین

او که خودش را به‌عنوان پدیده در یوونتوس مطرح کرده بود، با نالایقی مدیران یوونتوس به تیم‌های دیگری قرض داده و سپس به اورتون فروخته شد. او فصل قبل را هم قرضی در پاری‌سن‌ژرمن سپری کرد و با رفتن رونالدو، بار دیگر توسط یووه از اورتون خریداری شد.

میشائیل بالاک

این هافبک آلمانی بین سال‌های 1999 تا 2002 به همراه لورکوزن، یک بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود و سال 2010 دوباره به باشگاه لورکوزن بازگشت.

جان‌لوئیجی بوفون

جی‌جی بوفون پس از سال‌ها درخشش در سطح اول فوتبال و تثبیت نامش به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ در سن 43سالگی چاره‌ای جز بازگشت به پارما در سری" ‌بی " نداشت.

جرارد پیکه

این مدافع کاتالانی زمانی که نوجوان بود برای منچستریونایتد بازی می‌کرد اما سرانجام سال 2008 به خانه بازگشت و با همراهی پویول ، دفاع میانی بارسلونا را تشکیل دادند.

ویلیان

ویلیان قراردادی 2 ساله با آرسنال بسته بود اما به‌دلیل ناآمادگی و اضافه وزن از چشم آرتتا افتاد. برزیلی سابق چلسی موافقت کرد قراردادش را فسخ کند و از این طریق حدود 20 میلیون یورو به آرسنال کمک کرد. او به لیگ برزیل و باشگاه کودکی‌اش، کورینتیانس برگشت.

دیدیه دروگبا

دیدیه دروگبا از سال 2010 تا 2016 در تیم فوتبال چلسی حضور داشت و توانست در 319 بازی برای چلسی 21 گل را به ثمر برساند. او در سال 2018 به تیم فوتبال سابق خود بازگشت.

تیری هانری

این مرد فرانسوی بعد از تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان نسل خود، بین سال‌های 1999 تا 2007، بهترین گلزن توپچی‌ها در تمام دوران‌ها بوده است. او سال 2012 مدت کوتاهی به صورت قرضی به تیم آرسنال بازگشت.

دیگو کاستا

مهاجم اتلتیکو مادرید پس از دو فصل درخشان در اتلتیکو و ثبت 37 گل راهی چلسی شد. او در اتلتیکو می درخشید و از ستارگان تیم سیمئونه بود. او برای چهار سال در چلسی حضور داشت اما ثبات لازم را نداشت تا یک بار دیگر به اتلتیکو برگردد.

هاکان شوکور

این بازیکن ترکیه‌ای با باشگاه استانبولی سه سال قرارداد داشت. موقعی که او در سال 1999 از باشگاه بورسااسپور به مدت 3 سال به گالاتاسرای پیوست محبوبیت زیادی به دست آورد. فصل دوم حضور او در" گالا " به مدت پنج سال و بین سال‌های 1995 تا 2000 بود. او پنج سال آخر بازی خود قبل از بازنشستگی در سال 2008 را باز هم در گالا گذراند.

آنتوان گریزمان

غافلگیری بزرگ روز آخر نقل‌وانتقالات تابستانی فصل گذشته، فروش آنتوان گریزمان با 40 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید و در واقع پس دادن این ستاره فرانسوی بود. بارسلونا همین بازیکن را 2 سال پیش با آزادسازی بند فسخ قرارداد 120 میلیون یورویی‌اش خریده بود و در این میان 80 میلیون زیان دید.

خوان سباستین ورون

این بازیکن فصل نهایی زندگی حرفه‌ای خود را در باشگاه استودیانتس گذراند؛ همان جایی که زندگی حرفه‌ای خود را از آنجا شروع کرده بود.

وین رونی

وین رونی از سال 2002 به مدت یک سال در تیم فوتبال اورتون حضور داشت و توانست در 77 بازی برای اورتون 17 گل به ثمر برساند. او در سال 2017 به تیم فوتبال سابق خود بازگشت.

داوید لوئیز

این بازیکن برزیلی بین سال‌های 2010 تا 2014 در تیم چلسی حضور داشت و با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا شد. لوئیز پیشنهاد مالی خوب پاری‌سن‌ژرمن را پذیرفت تا تبدیل به یکی از پردرآمدترین مدافعان تاریخ شود. او پس از سه فصل حضور در پاریس از وکلایش خواست تا راه بازگشتش به چلسی را هموار کنند. او با اشک و حسرت اعلام کرد که از ترک چلسی پشیمان است و خوشحال است که به این تیم برگشته است.

هنریک لارسون

بازیکن سابق تیم ملی سوئد زندگی حرفه‌ای خود را با هلسینبورگ آغاز کرد و سال 2006 دوباره به این باشگاه برگشت.

لئوناردو بونوچی

لئوناردو بونوچی از سال 2010 تا 2016 در تیم فوتبال یوونتوس حضور داشت و توانست در 319 بازی برای یوونتوس 21 گل را به ثمر برساند. او پس از انتقال به میلان و گذراندن دو فصل نه چندان موفق، در سال 2018 به تیم فوتبال سابق خود بازگشت.

مارتین پالرمو

سه سال همراهی او با غو ل‌های آرژانتینی، بین سال های 1997 تا 2000، 81 گل در 102 بازی به همراه داشت. سرنوشت درسال 2004 دوباره او را به بوکا جونیورز آورد و او بعد از 7 سال بازی برای بوکا، بازنشسته شد.

فیلیپه لوئیز

این بازیکن برزیلی بعد از قهرمانی لالیگا با اتلتیکو مادرید در فصل 14-2013 پس از چهار فصل حضور در تیم مادریدی راهی چلسی شد. این بازیکن در لندن موفق نبود و خیلی سریع به اتلتیکو برگشت. این بازیکن در چلسی در اولین فصلش در 9 بازی فیکس بود، در شش بازی به عنوان نیمکت نشین وارد زمین شد و مجموعا فقط 900 دقیقه بازی کرد.

فرانک رایکارد

قبل از اینکه رایکارد به اسپورتینگ لیسبون و آث میلان برود سه بار " اردویزه " را با آژاکس برد. او سال 1993 دوباره به آژاکس برگشت و در فینال لیگ قهرمانان سال 1995 این مسابقات را فتح کرد.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو از سال 2003 تا 2008 در تیم فوتبال منچستر یونایتد حضور داشت و توانست در 292 دیداری که برای شیاطین سرخ به میدان رفت 118 گل به ثمر برساند. این ستاره پرتغالی سال گذشته به تیم فوتبال منچستر یونایتد بازگشت.

*عرفان خماند


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار