PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
یازدهمین نشست اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.
کیهان ورزشی-

یازدهمین نشست اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با حضور مهدی علی نژاد معاون پیشین توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و نامزد انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شد.
در این نشست که عصر روز گذشته در سالن اجتماعات شهید بهشتی حزب برگزار شد ابتدا محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش با اشاره به اهمیت دو انتخابات مهم فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک تاکید کرد: دغدغه ما در کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی انتخاب افرادی توانمند، اصلح و با تجربه در راس هر دو مجموعه فوتبال و کمیته ملی المپیک است تا موقعیت و جایگاه مدیریتی این دو نهاد بیش از پیش ارتقا پیدا کند. وی افزود: هدف کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی اقتدار و اعتلای ورزش کشور در ابعاد دیپلماسی، قهرمانی و گسترش کمی و کیفی آن در داخل کشور است به همین منظور تلاش می کنیم ضمن تشریک مساعی و رایزنی با مسئولین ذیربط در راستای تحقق این اهداف حرکت کنیم. 
در ادامه این نشست، تعدادی از اعضای کارگروه ورزش دیدگاهها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود  در رابطه با جایگاه کنونی کمیته ملی المپیک و لزوم  ارتقا آن به وضعیت مطلوب را مطرح و پرسش هایی را در خصوص برنامه های دکتر علی نژاد جهت احراز ریاست کمیته ملی المپیک مطرح کردند.
معاون پیشین وزارت ورزش و جوانان آخرین سخنران این نشست هم اندیشی بود که ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای موتلفه اسلامی،  ازاین تشکیلات به عنوان مجموعه ای ریشه دار دارای کارکرد حزبی منظم یاد کرد. وی سپس با اشاره به اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در کمیته ملی المپیک بر لزوم دیپلماسی فراگیر و فعال در این مجموعه تاکید کرد. 
علی نژاد با اذعان بر نقش غالب دیپلماسی در کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد:  کارکرد و اهمیت جایگاه این مجموعه زمانی نمود پیدا می کند که ما بتوانیم در عرصه بین المللی موقعیت خود را تحکیم ببخشیم.در همین راستا مهمترین گام عضویت در کمیته بین المللی المپیک است. ما یکبار درگذشته این جایگاه را به دست آورده بودیم اما با سهل انگاری که صورت گرفت این کرسی از دست رفت و از آن زمان تاکنون یعنی قریب به دو دهه نتوانستیم فردی را در تشکیلات بین المللی المپیک داشته باشیم. بنا براین یکی از اهداف اصلی رییس آینده کمیته المپیک باید احراز چنین موقعیتی باشد. هرگاه توانستیم به این جایگاه برسیم  فدراسیون های جهانی به راحتی نخواهند توانست ورزش ما را سر مسائل مختلف به چالش بکشند.
  
علی نژاد اضافه کرد: وقتی از کمیته ملی المپیک به عنوان وزارت خارجه ورزش یاد می شود باید عملکرد این مجموعه نیز در همین حد و اندازه باشد یعنی عمده فعالیت معطوف به دیپلماسی ورزش و در داخل نیز نقش حمایتی از فدراسیون ها را ایفا کند.
عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی ووشو در رابطه با برخی شایعات مبنی بر احتمال تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک تصریح کرد: به اعتقاد من تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک به هر دلیل و بهانه ای خسارت بار خواهد بود. به عبارت دیگر این امر می تواند بدترین اتفاق ممکن باشد و چه بسا پیامدهای بین المللی نیز به همراه بیاورد بنا براین انتظار این است که تمهیدات لازم جهت برگزاری این انتخابات در زمان مقرر فراهم شود.

وی  در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه ممکن است با افراد دیگر در انتخابات ائتلاف کند، گفت: قصد ائتلاف ندارد و بطور مستقل اهداف و برنامه های خود را پی خواهد گرفت.
برچسب ها: مهدی علی نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار