PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۷۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
پیشکسوت فوتبال ایران اعتقاد دارد، تیم ملی در جام جهانی تنها نباید اتکا به اجرای تاکتیک‌های تدافعی داشته باشد.
کیهان ورزشی-

ابراهیم قاسمپور درباره عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در دو بازی دوستانه برابر اروگوئه و سنگال اظهار داشت: تیم ملی بعد از مدت‌ها دو بازی دوستانه خوب انجام داد. ای کاش اینگونه بازی‌ها در گذشته هم برای تیم ملی فراهم می‌شد. تیم ملی در بازی اول نمایش بهتری داشت و سعی می‌کرد با ارائه یک فوتبال تدافعی به اروگوئه موقعیت ندهد و اتفاقاً از اندک فرصت‌ها هم نهایت استفاده را برد و پیروزی روحیه‌بخشی را به دست آورد. در بازی دوم اما تیم ما نمایش خوبی نداشت و فکر می‌کنم فقط یک کرنر زد و بیشتر دنبال دفاع کردن بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بازی‌های دوستانه نتیجه چندان مهم نیست و مهم این است که کادر فنی به اهداف تاکتیکی‌اش برسد. نکته مهم در مورد تیم ملی ما این است که بازیکنان به خودباوری خوبی رسیده‌اند و دیگر حتی از تیم‌های مطرح دنیا هم نمی‌ترسند، ولی امیدوارم کی‌روش روی نقاط ضعف تیم هم کار کند. ما در بازی با سنگال موقعیت‌های زیادی به حریف دادیم که در جام جهانی نباید شاهد این اتفاق باشیم، از طرفی در فاز تهاجمی بازیکنان بسیار خوبی داریم و کی‌روش باید روی تاکتیک تهاجمی تیم هم کار کند.

ملی‌پوش پیشین فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که «آیا تیم ملی شانسی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی دارد؟»، گفت: ما از لحاظ فنی پتانسیل صعود را داریم، ولی مهم این است که روی تاکتیک تهاجمی هم کار کنیم و فقط دنبال دفاع کردن نباشیم. سبک کی‌روش تدافعی و استفاده از حداقل موقعیت‌ها یا اتفاقات فوتبال است، ولی قرار نیست این سبک همیشه نتیجه بدهد.

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال در پایان تصریح کرد: هر چند من مخالف کی‌روش هستم، ولی باید بگویم که او از لحاظ فنی و دیسیپلین بالاتر از اسکوچیچ است و در حال حاضر هم نظم خوبی را در تیم ایجاد کرده است که در دوران اسکوچیچ این را نمی‌دیدیم. امیدوارم کی‌روش در برخی رفتارهایش تجدیدنظر کند و نگاه بالا به پایین به فوتبال ما نداشته باشد. همچنین با تلاش این مربی و بازیکنان، در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار