PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
فدراسیون فوتبال دانمارک اعلام کرد برخلاف دوره های قبل این بار بازیکنان این کشور بدون خانواده‌های خود راهی جام‌جهانی می‌شوند.
کیهان ورزشی-

به نقل از استاندارد، بازیکنان دانمارک بدون خانواده‌های خود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ سفر خواهند کرد، زیرا اتحادیه فوتبال دانمارک می‌خواهد فعالیت‌های خود را در قطر در اعتراض علیه سابقه حقوق بشر این کشور به حداقل برساند.
 فدراسیون فوتبال دانمارک درباره این اتفاق گفت: در گذشته همیشه در جام‌های جهانی همسران بازیکنان نیز با تیم سفر می‌کردند اما ما این سفرها را برای جام جهانی قطر لغو کرده‌ایم. 
 قطر با انتقاد شدید گروه‌های حقوق بشر و رسانه‌ها به دلیل رفتارش با کارگران مهاجر مواجه شده است. 
 تحلیل روزنامه گاردین در فوریه ۲۰۲۱ به این نتیجه رسید که از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۶۵۰۰ مهاجر از جنوب آسیا در قطر جان باخته‌اند و سازمان بین المللی کار گفته است که قطر به اندازه کافی مرگ کارگران را گزارش نمی‌کند. 
البته این در حالی است که سازمان دهندگان جام جهانی قطر این ادعا را رد کرده‌اند. دولت گفته است که سیستم کار در این کشور در حال پیشرفت است اما گزارش سال ۲۰۲۱ عفو بین‌الملل مبنی بر اینکه هزاران کارگر مهاجر همچنان مورد استثمار قرار می‌گیرند را رد کرد. 
 هفته گذشته همچنین از لباس های دانمارک برای جام جهانی رونمایی شد که این اعتراض ها یک دست قرمز، سفید و مشکی هستند که به خاطر اعتراض به شرایط قطر این اقدام صورت گرفته است. 
 دانمارک در اولین دیدار خود در جام جهانی باید برابر تیم ملی تونس قرار گیرد.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار