PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
جام جهانی ۲۰۲۲ در ۴۰ کیلومتری دوحه آغاز می شود
امروز جام بیست و دوم به میزبانی قطر با حضور ۳۲ تیم ملی رسما برگزار می شود.
کیهان ورزشی-
پس از ۱۲ سال انتظار، قطر روز یکشنبه( ۲۹ آبان ۱۴۰۱)، جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را افتتاح خواهد کرد و قطر با سرمربیگری فیلکس سانچز اسپانیایی به مصاف اکوادور در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری البیت دوحه می رود . بازی افتتاحیه برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان پخش خواهد شد.ورزشگاه البیت در ۴۰ کیلومتری دوحه ( دورترین ورزشگاه به پایتخت قطر) واقع شده است. مراسم افتتاحیه یک ساعت قبل از دیدار اول جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. مراسم ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه (به وقت ایران) آغاز و به مدت یک ساعت تا زمان شروع بازی افتتاحیه به طول خواهد کشید. دانیله اورساتو داور 46 ساله و ایتالیایی قرار است دیدار افتتاحیه را قضاوت کند.
قطر میزبان جام بیست و دوم، کشوری در منطقه خاورمیانه است که در حاشیه خلیج فارس و جنوب ایران واقع شده است. قطر در قسمت شرق عربستان قرار دارد و تنها مرز خاکی آن هم با همین کشور است. این کشور همچنین با بحرین، امارات و ایران مرز آبی دارد.

مجله فوربز (Forbes) کشور قطر را ثروتمندترین کشور دنیا از نظر سرانه درآمد ناخالص ملی (GNI Per Capita) انتخاب کرده است. در سال‌های اخیر هم این کشور تغییر و تحولاتی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته است که میزبانی جام جهانی 2022 یکی از آنها است.
در سال 1971 قطر استقلال خود را اعلام کرد و از تابعیت انگلستان بیرون آمد. با کشف منابع انرژی بخصوص نفت در این منطقه، قطر روند توسعه و رشد خود را شروع کرد.
قطر سومین دارنده ذخایر گاز جهان بعد از روسیه و ایران است و اقتصاد آن به صادرات نفت و گاز وابسته است. ساختار اقتصادی مبتنی بر منابع انرژی، قطر را مجبور کرده است بخش زیادی از واردات خود را به مواد غذایی و محصولات اختصاص دهد.
آب و هوای کشور قطر بیابانی و خشک است. این کشور شبه جزیره محسوب می‌شود. هزینه زندگی در قطر بالاست و زندگی در مرکز شهرهای بزرگی مانند دوحه بخصوص آسمانخراش هایش گران است.
قطر یکی از کشورهای مهاجرپذیر حوزه خلیج فارس است.طبق آخرین آمارهای ثبت شده تقریبا ۲/۵ میلیون نفر از جمعیت ۲/۹ میلیون نفری قطر را مهاجران تشکیل می‌دهند!

بخش زیادی از این مهاجران هم نیروی کار هستند و برای کار در قطر وارد این کشور شده‌اند. بعد از کار، ورزشکاران و سرمایه‌گذاران بیشترین مهاجران حاضر در در این کشور هستند.

جام‌جهانی‌قطر با ۲۲۹ میلیارد یورو هزینه، گران‌ترین جام جهانی قطر تاریخ است.

 کیوان طباطبایی- دوحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها