PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۷۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
«کالیدو کولیبالی» در گفت‌و‌گو با «گل» :
ترافیک بازیکن به بهتر شدن چلسی کمک می‌کند

کالیدو کولیبالی‌، مدافع سنگالی سابق باشگاه ناپولی در تابستان امسال بعد از سال‌ها حضور در لیگ ایتالیا به انگلیس آمد تا برای چلسی به میدان برود. این بازیکن اگر چه شروع بسیار خوبی در ترکیب آبی‌ها داشت اما به تدریج دچار افت شد و بعد از فعالیت سنگین چلسی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، فعلا جایگاه ثابتش را به یکی از خریدهای جدید تیمش داده و بیشتر نیمکت‌نشین است. رسانه " گل " به همین بهانه گفت وگویی با این مدافع انجام داده و در مورد خریدهای جدید چلسی که باعث ایجاد ترافیک بازیکن در بسیاری از پست‌ها شده با او صحبت کرده است. کولیبالی همچنین از استعداد فوق‌العاده دو بازیکن چلسی صحبت می‌کند. صحبت‌های او را در ادامه بخوانید:

چلسی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی یکی از باشگاه‌های فعال بود و 8 خرید انجام داد که 4 خرید آن ، بازیکنان تهاجمی بودند. تیم گراهام پاتر در ژانویه برای تقویت خط حمله خود ژائو فلیکس، میخایلو مودریک، نونی مادوئکه و دیوید داترو فوفانا را خرید اما کولیبالی می‌گوید دفاع مقابل دو تن از خریدهای تهاجمی جدید تیم در تمرینات کار بسیار سختی بوده است. کولیبالی در گفت و گو با " گل " می‌گوید: «همه آنها خوب هستند اما میخایلو مودریک بی‌نظیر است. برای مدت زمانی طولانی بازی مودریک را دنبال می‌کردم چون در اینستاگرام با هم در ارتباط بودیم و اندکی او را می‌شناسم. او در تمرینات عالی است. خیلی سریع می‌دود و کار با توپ خوبی دارد. ژوائو فلیکس هم همان طور که همه در موردش می‌دانند، عالی است. وقتی این دو نفر پا به توپ می‌شوند، انگار جادو می‌کنند و این برایمان خوب است.»

فلیکس در اولین بازی خود برای چلسی کارت قرمز گرفت تا سه جلسه از همراهی تیمش محروم شود اما بعد از آن گلی زیبا مقابل وستهام زد و این روزها تهدیدی دائمی برای حریفان چلسی محسوب می‌شود. در حالی که فلیکس چشمه‌هایی از توانایی‌هایش را به نمایش گذاشته ، شروع مودریک طبق انتظارات نبوده که با توجه به دوری چند وقته او از میادین ، قبل از پیوستن به چلسی شاید قابل درک باشد. گراهام پاتر، مربی چلسی در خط حمله دستش بسیار باز است و می‌تواند از بازیکنانی نظیر رحیم استرلینگ، حکیم زیاش، کریستین پولیشیچ، کای هاورتز و پیر امریک اوبامیانگ و همچنین آرماندو بروخا استفاده کند و خریدهای جدید آبی‌ها خط حمله این تیم را شلوغ‌تر از قبل نیز کرده است اما کولیبالی بر این باور است که بیشتر شدن رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی در نهایت به نفع چلسی خواهد بود که این روزها طبق انتظارات ظاهر نمی‌شود. او می‌گوید: «ما تیم بسیار با کیفیتی داریم. ژائو فلیکس اینجاست، مودریک اینجاست و همچنین نونی مادوئکه را خریده‌ایم. می‌دانیم که آنها می‌توانند با استعدادشان به ما کمک کنند و در کنار آنها بازیکنانی نظیر استرلینگ و پولیشیچ را هم داریم. حالا قرار گرفتن در ترکیب برای همه سخت شده و این خوب است چون هرکسی برای بازی کردن باید بهترین عملکردش را داشته باشد و می‌توانیم بهترین چلسی ممکن را در زمین مسابقه ببینیم. به همین خاطر به نظرم داشتن بازیکنان خوب فراوان در نهایت به سود چلسی است.»

چلسی در کنار خرید بازیکنان تهاجمی، چندین خرید هم در فاز دفاعی داشت که اصلی‌ترین آنها جذب بنویت بادیاشیله در ازای 34 میلیون پوند از موناکو بود. این مدافع فرانسوی شروع خوبی در انگلیس داشته و در 4 بازی خود تا به اینجا در لیگ برتر در سه کلین‌شیت تیمش نقش داشته است. کولیبالی امیدوار است در کنار تیاگو سیلوا ، مدافع کهنه‌کار آبی‌ها به رشد بیشتر این بازیکن کمک کند. او می‌گوید: «بنویت بازیکن خیلی خوبی است. او قبل از این که به چلسی بیاید برای تیم ملی فرانسه بازی کرده بود و جذب او برای ما اهمیت زیادی داشت. او با وجود تیاگو می‌تواند چیزهای زیادی یاد بگیرد. تیاگو و من تجربه زیادی داریم و به نظرم آمدنش به چلسی خیلی به سود او شد زیرا فرصت خوبی دارد و می‌تواند از بازیکنان خوب چیزهای فراوانی یاد بگیرد.»

در حقیقت ، شروع بادیاشیله در چلسی به قدری دلگرم‌کننده بوده که باعث شده کولیبالی جایگاه ثابتش در ترکیب تیم پاتر را از دست بدهد و این مربی به ندرت از مدافع باتجربه خود در لیگ برتر استفاده می‌کند. با این حال کولیبالی می‌گوید امیدوار است که در ادامه فصل و تلاش چلسی برای پس گرفتن جایگاهش در جدول بتواند به تیمش کمک کند. او می‌گوید: «درست است که سرمربی جدید ، کمتر به من بازی می‌دهد اما ناراحت نیستم، می دانم که زمان بازی من هم فرا خواهد رسید. بازی های زیادی داریم و در تمرینات سخت تلاش می‌کنم. حتی وقتی بازی نمی کنم هم سخت تمرین می‌کنم چون دوست دارم تمام انرژی‌ام را روی کارم بگذارم. در حال حاضر، خوب کار می‌کنم و در تلاشم بهترین عملکردم را در تمرینات ارائه دهم تا به مربی نشان دهم می تواند از من در زمین استفاده کند. می دانم که به یک باشگاه بزرگ آمده ام، یکی از بهترین باشگاه های جهان، بنابراین همه چیز سخت است. نگران هیچ چیز نیستم.»

*آرمین زمانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار