شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۸۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
نوزدهمین دوره بازی های آسیایی فردا رسما افتتاح می شود
خبرنگار اعزامی کیهان ورزشی - هانگژو 

بازی های آسیایی هانگژو که نوزدهمین دوره این رقابت ها محسوب می شود فردا رسما افتتاح خواهد شد. 
میزبان این رقابت ها یعنی هانگژو یکی از مدرن ترین شهرهای چین است که از نظر پیشرفت و زیبایی در ردیف بهترین شهرهای جهان قرار دارد؛ شهری کم جمعیت که ۲۴ ساعت مانده به مراسم افتتاحیه و به رغم برگزاری رقابت های برخی رشته های در روزهای گذشته، اما از آن شور و حرارتی که انتظار می رفت به دور است. 
برج های سر به فلک کشیده شهر و نورپردازی های کم نظیر در دل هوای ابری و مه آلود هانگژو نمایی زیبا به این نقطه از خاک چین بخشیده است.
 جولان خودروهای زیبای چینی در خیابان ها، موتورهای برقی، مردمان آرام و کم سر و صدا در کنار تابلوهای تبلیغاتی مرتبط با مسابقات خلاصه شده آن چیزی است که در هانگژو مشاهده می کنیم. اختصاص مرکز رسانه ای زیبا با امکاناتی خاص برای خبرنگاران نشان از برنامه ریزی دقیق چینی ها دارد و ایجاد دهکده ای تماشایی برای نمایندگان رسانه ها تجلی گر این برنامه ریزی دقیق است. 
ایستگاهها خلوت مترو که حضور نمایندگان رسمی مسابقات به آنها جلوه ای ورزشی داده است، نشان می دهد که هانگژو شهری پرجمعیت نیست اما زیبایی آن و همچنین امکانات فراتر از تصور این شهر مهم‌ترین علت انتخابش برای این رویداد مهم تلقی می شود. 
کاروان اعزامی ایران طی روزهای اخیر و با اضافه شدن تیم هایی جدید فرم بهتری به خود گرفته است. حضور داوطلبان (volunteer)در تمام نقاط شهر ملموس است. 
هانگژو که سال گذشته به دلیل مسایل مرتبط با بیماری کرونا موفق به برگزاری مسابقات در موعد مقرر نشده بود با یکسال تاخیر این بازی ها را میزبانی می کند و گرچه سایه آن بیماری مهلک از جهان و به ویژه چین دور شده اما همچنان بسیاری از مردم این شهر را با ماسک مشاهده می کنیم.
 این مسابقات فردا در ورزشگاه مرکزی افتتاح خواهد شد. مراسم افتتاحیه قرار است با عنوان «مردم، زیبایی و احساسات» برگزار شود. 
 سایت inside the games نوشته است: چین به‌ عنوان کشور مخترع آتش‌بازی همیشه در مراسم‌های ورزشی‌ و جشن‌ها از آن استفاده می‌کند ولی این بار در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو قرار است به جای آتش‌بازی از نور دیجیتال استفاده شود.
 گفتنی است که؛ این مسابقات با حضور 12 هزار و 500 ورزشکار زن و مرد به نمایندگی از 40 کشور آسیایی در 40 بازی ورزشی شامل 481 مسابقه برگزار خواهد شد.

                                                                                                   *حمید ترابپور
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها