PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
وزیر ورزش و جوانان گفت: در برخی رشته‌های ورزشی در بازی های آسیایی به لحاظ مرغوبیت مدال به آن اهدافی که کمیته ملی المپیک مدنظر داشت و براساس ارزیابی فدراسیون ها داشتند، دست پیدا نکردیم.
کیهان ورزشی- 

کیومرث هاشمی در همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزش ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: قهرمان ماندگار کسانی هستند که خدمات ماندگاری در عرصه ورزش کشور داشتند. حرکتی که امروز توسط ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد تقدیر از تمامی مدیران لشکری و کشوری بود آن هایی که سالیان زیادی خدماتی در عرصه ورزش داشتند تجلیل شدند.

وی گفت: بعد از ۴۴ سال که از انقلاب می گذرد دوره های مختلفی را در عرصه ورزش سپری کرده‌ایم خیلی از کسانی که امروز تجلیل شدند از اساتید خود من بود، یادمان نمی رود ۷- ۸ سال اول انقلاب فعالیت ها در حوزه ورزش قهرمانی تعطیل شد بعد از این که مقام معظم رهبری بعد از قهرمانی که علیرضا سلیمانی در کشتی انجام دادند و در سال ۶۷ مدال طلای جهانی را بدست آوردند و پرچم کشورمان به اهتزار درآمد صحبتی را انجام دادند و  گفتند ورزش قهرمانی نه تنها لازمه بلکه واجب است و از همان زمان استارت ورزش قهرمانی زده شد. 

وی ادامه داد: این محدودیت ها شاید کار را در آن برهه که این پیشکسوتان حضور داشتند کار را سخت می کرد اما الان محدودیتی نداریم. در بخش بانوان نیز همین طور خیلی از رشته‌های بانوان امکان حضور در عرصه های بین المللی را نداشتند اما اکنون چند رشته بانوان مجوز حضور در مسابقات بین المللی با پوشش اسلامی را دارند و مدال کسب کنند همان طور که اکنون موفق به کسب مدال شدند،همه این ها را مدیون تلاش های مدیران قبل می دانیم که امیدوارم به عنوان خدمتگزار ورزش بتوانیم از تمام ظرفیت های ورزشی استفاده کنیم.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که کدام رشته ها انتظارات را برآورده کردند و برعکس، خاطرنشان کرد: قضاوت الان زود است باید تا آخر مسیر بازی ها پیش برویم برخی از رشته ها به لحاظ مرغوبیت مدال به آن اهدافی که کمیته ملی المپیک در نظر داشت و ارزیابی که فدراسیون ها داشتند شاید در یکی دو رشته ما نتوانستیم دسترسی پیدا کنیم. در تیراندازی توقع بیشتری داشتیم اما نتوانستیم براساس ارزیابی که کمیته ملی المپیک و خود فدراسیون ها داشتند به هدفمان برسیم. 

هاشمی تاکید کرد: ما در رشته هایی همچون کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری و رشته های توپی همانند بسکتبال، فوتبال، هندبال و اسکیت را داریم که امیدوارم هفته آینده به مدال های خوبی دست پیدا کنند البته توقع جامعه ما رنگ مدال زرین است‌.

وی درباره آخرین وضعیت زمینی که در مراسم تجلیل از مدال آوران رئیس جمهور دستور ساخت آن را به وزیر ورزش و جوانان داده است، اظهار کرد: در جلسه هیات دولت که دیروز حضور داشتم از رئیس جمهور به خاطر این موضوع از دو جهت تشکر کردم؛ یکی به دلیل بحث دیپلماسی ورزش دیداری که در مقر سازمان ملل با رئیس فدراسیون جهان فوتبال (فیفا) داشتند دیدار بسیار خوب و بازتاب خوبی داشت و از رئیس جمهور به خاطر نوع نگاهشان به این موضوع تشکر کردم. همچنین از ایشان به دلیل اعلام حمایتشان برای ایجاد یک مجموعه ورزشی در تهران به عنوان پایتخت کشور نیاز است تقدیر و تشکر کردم،‌ همچنین بعد از صحبت های رئیس جمهور باز هم تاکید کردند که این پروژه هر چه سریعتر وارد فاز اجرایی شود که البته بحث اجرایی آن در وهله ی اول زمین  آست که در این خصوص ما پیشنهادات خود را به نهاد ریاست جمهوری دادیم. این زمین بیرون تهران است اما بیرونی که دسترسی به زیر ساخت ها از جمله فرودگاه، مترو، آب و برق و... را داشته باشد. شرایط خوبی را فراهم کردیم که امیدوارم هر چه سریعتر این زمین وارد فاز اجرایی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار