PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
مراسم معارفه مجید جلالی به عنوان مدیر جدید توسعه و پیشرفت فوتبال کشورمان برگزار شد.
کیهان ورزشی-

مراسم معارفه مجید جلالی به عنوان مدیر جدید توسعه و پیشرفت فوتبال کشورمان(تکنیکال دایرکتور) از ساعت ۱۴:۴۵ امروز با حضور در سالن آمفی تئاتر فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این مراسم مهدی تاج (رئیس)، هدایت ممبینی (دبیرکل)، علی تارقلی‌زاده (مدیر روابط بین‌الملل)، ابراهیم شکوری (رئیس کمیته آموزش)، سمیه دهقانیان (رئیس دپارتمان جوانان)، بهارک کاظم (رئیس دپارتمان آموزش)، حامد مومنی (معاون دبیرکل)، مریم جهان نجاتی (سرمربی تیم ملی جوانان بانوان) و سید مهدی ابطحی حضور داشتند.
 هدایت ممبینی و تارقلی‌زاده در سخنرانی خود به اهمیت جایگاه تکنیکال دایرکتور اشاره کرده و آن را در پیشرفت فوتبال کشور بسیار پراهمیت قلمداد کردند.

تارقلی‌زاده در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرد شاید ما هم استعدادی مثل مسی یا رونالدو داشته باشیم اما پرورش آنها کار تکنیکال دایرکتور است. مجید جلالی هم عنوان کرد: اولین بار است در فوتبال پست سازمانی می‌گیرم. حتی ۳۰ سال که در آموزش و پرورش کار کردم نیز در وسط حیاط بودم. وقتی به برنامه‌های مختلف AFC می‌رفتم همیشه غبطه می‌خوردم چرا با وجود پتانسیل بی‌نظیر فوتبال کشورمان، به جایگاهی که باید نرسیده‌ایم. 

وی افزود: در ۱۰_۱۲ سال گذشته با هزینه خود به کشورهای مختلف رفتم تا ببینم چه می‌کنند. به لاماسیا اسپانیا، ۳ آکادمی معتبر برزیل و کلرفونتن فرانسه رفتم. در این یک تا ۲ سال که مربیگری نمی‌کردم نیز سعی کردم به استان‌های مختلف کشور بروم و دورافتاده‌ترین نقاط ایران مثل خواف که در نقطه صفر مرزی قرار دارد یا ماکو را دیدم تا ببینم چه خبر است‌.

مدیر جدید توسعه و پیشرفت فدراسیون خاطرنشان کرد: پس از آن شروع به نوشتن کردم زیرا اعتقاد دارم اصلی‌ترین چیزی که به آن نیاز داریم رسیدگی به فوتبال پایه است. نزدیک ۴ میلیون نفر در طول سال در مدارس فوتبال بازی می‌کنند اما خروجی شان شاید ۴ نفر هم نباشد.  جلالی اضافه کرد: به همین دلیل شروع به نوشتن ۱۲ کتاب در ۱۲ رده سنی مختلف کرده و نکات مختلف را در آنها گرد آوردم. باید نظام هماهنگ در کشور جا بیفتد. وقتی فدراسیون این پیشنهاد را به من داد و علی تارقلی‌زاده به من گفت بیا این پیشنهاد را پذیرفتم. وقتی نزد مهدی تاج رفتم گفتم ۳ آدم شناخته شده فوتبال به من گفتند این پست را نپذیر زیرا فدراسیون پشت برنامه‌هایت نمی‌ایستد.

در آن جلسه نبی، ممبینی و تارقلی‌زاده حضور داشتند و رئیس فدراسیون گفت تاکنون بیشتر در حوزه های اداری و اجرایی کار کرده‌ایم و اکنون می‌خواهیم در حوزه فنی پیشرفت کنیم. اطمینان می‌دهم می‌خواهم وارد عمل شویم و با تمام توان برنامه خود را عملیاتی کنیم‌. ابتدا باید گستردگی ایجاد کنیم و از درون آن به نخبه‌ها برسیم. آرسن ونگر می‌گوید وقتی برنامه پیشرفت را تدوین می‌کنید باید نگاه‌تان به آینده باشد و به نتایج زودگذر نگاه نکنید.

در ادامه جلالی با نشان دادن اسلایدهایی به تشریح برنامه‌هایش در این جایگاه پرداخت.

مهدی تاج به عنوان آخرین سخنران مراسم توضیح داد: از سال ۱۳۶۸ در حوزه مدیریت فوتبال هستم و اکنون مدتی در AFC حضور دارم. به این نتیجه رسیده‌ام ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیا است. بردن یا باختن فقط مربوط به یک مسابقه است‌. ما حرف سکو را نمی‌زنیم که مربوط به تماشاگر است‌‌ بلکه توقع می رود حرف‌های علمی و مبتنی بر اطلاعات بزنیم. وقتی از ژاپن به اسم می‌فریم یعنی هرچه جلالی گفت عملیاتی کرده‌‌اند.

وی افزود: هم اهداف خوبی طراحی کرده و هم ان را تبدیل به رفتار کرده‌اند. اینکه بگوییم قبلا هیچ چیز نبوده همان حرف‌های روی سکو است‌. زیرا قبلا هم زحمت کشیده‌ایم و این در جایگاه تیم‌های ملی کشورمان مشخص است. آیا همه این‌ها کافی است؟
کار درست همینی است که الان راه‌اندازی می‌کنیم؟ قطعا فدراسیون فوتبال به تنهایی نمی‌تواند کار انجام بدهد و البته همه هم مثل شهرداری، ورزش و جوانان و آموزشگاه‌ها کمک می‌کنند‌‌‌. تکنیکال دایرکتور همان بخشی است که این‌ها را مانند یک حلقه به هم متصل می‌کند. باید همه مطابق یک اصل حرکت کنیم و این کار را می‌سندم.

این اقوام فراتر از مدیران است‌. یعنی اگر رییس فدراسیون عوض شد نیز باید تداوم پیدا کند. زمانی به فولاد مبارکه رفتم به عنوان عضو هیات مدیره کارخانه و معاون فروش. تشکیلاتی کاملا مهندسی شده دارد. هیچکس هم فراتر از اختیارات از من نمی‌خواست.

برچسب ها: مجید جلالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها