PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - July 27 2024
کد خبر: ۸۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
با علی علیپور، مهاجم مازندرانی و تازه وارد تیم پرسپولیس
پروسه بازگشتعلی علیپوربهپرسپولیسچند هفته زمان برد و این مهاجم مازندرانی پس از ارزیابی همه جوانب، پرسپولیس را برای ادامه مسیر خود انتخاب کرد.او با وجود پیشنهاد از رقیب سنتی به اردوگاه سرخ برگشت.علیپور در چهار فصل گذشته در لیگ برتر پرتغال به میدان رفت و دو سال برای «ماریتیمو» و دو سال برای«ژیل ویسنته»بازی کرد ولی در پایان 4 سال فعالیت فوتبالی خود در لیگ پرتغال ترجیح داد به لیگ برتر ایران برگردد.این هفته سراغ علی علیپور مهاجم پرسپولیس رفتیم .
بازگشت به خانه



*
علت دیدار با گاریدو
در شرایطی که همه منتظر حضور علی علیپور در باشگاه پرسپولیس برای عقد قرارداد جدید در ساعت مقرر بودند، خبر رسید که این مهاجم قرار است دیدار و گفت‌وگویی با گاریدو سرمربی اسپانیایی پرسپولیس داشته باشد و سپس قرارداد خود را امضا کند.علیپور در این خصوص توضیح داد:یک مورد طبیعی است که بازیکن با مربی صحبت می‌کند. بنا بر احترام و ادب، این موضوع باید رقم می‌خورد. درست است اینجا خانه خودم است و هواداران و باشگاه دوست داشتند این اتفاق رقم بخورد ولی سرمربی تیم جایگاه خیلی ویژه‌ای دارد و بر خود لازم دانستم که با ایشان صحبتی داشته باشم .
*
دست رد به سینه تیم رقیب
باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی امسال، طی دو روز متوالی دو بازیکن سابق خود را به اردوگاه سرخ برگرداند. دو بازیکنی که در اوج‌گیری دوباره پرسپولیس در دهه 90 عضو تیم رویایی برانکو ایوانکوویچ بودند و افتخارات زیادی کسب کردند.فرشاد احمدزاده و علی علیپور که در این تابستان مورد توجه استقلال نیز قرار داشتند دست رد به سینه رقیب سنتی پرسپولیس زدند تا دوباره سرخ‌پوش شوند.شاگردان سابق برانکو در این خصوص یک ویژگی مشترک دارند و آن هم وفاداری به پیراهن پرسپولیس است.
*
هدف بعدی علیپور
علی علیپور پس از بازگشت به پرسپولیس در مورد فاصله 20 گله‌اش با رکورد گلزنی علی پروین و تبدیل شدن به دومین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس، می گوید: اگر بگویم که این هدف را ندارم دروغ گفتم ولی اولویت نخستم تیم است. در کنار سایر بازیکنان تیم باید هواداران را سرافراز و خوشحال کنیم و در کنارش با پستی که دارم، هم‌تیمی‌ها و خودم را خوشحال کنم و مسیری که بچه‌ها در این چندسال داشتند را ادامه دهیم و عناوین و قهرمانی‌ها را کسب کنیم.
*
جابجایی رکوردها به ما انگیزه می دهد
وی در مورد زدن 4 گل در شهرآوردها و تلاش برای گلزنی‌ بیشتر به استقلال می گوید:همه این‌ها عدد و ارقام است و رکورد علی دایی، مسی و رونالدو هم جابه‌جا می‌شود. این به ما انگیزه می‌دهد. در ابتدا ادب و احترام را در نظر دارم و بعد تلاش می‌کنم دل هواداران را شاد کنم.
*
برای پرسپولیس شرط نگذاشتم
علیپور در مورد اینکه شایعه شد که او برای پرسپولیس شرط و شروط گذاشته بود، می گوید:خیر، شرط و شروطی نبود. دوستان هم می‌توانند صحت صحبت‌های من را تایید کنند. می‌توانستم با مبالغ خیلی بیشتر تیم دیگری را انتخاب کنم ولی در مجموع تیمی انتخاب شد که همه افتخاراتم آنجاست و مدیون‌شان هستم. با اینکه اختلاف مبالغ قراردادها غیرقابل مقایسه است اما در نهایت خواستم هواداران پرسپولیس را خوشحال کنم. در این مقطع خوشحال کردن هواداران عزیز مهمترین مورد بود.
*
اول ، موفقیت تیم و بعد آقای گلی
وی در مورد هدفش برای آقای گلی در فصل آینده لیگ برتر می گوید:صد درصد به این موضوع فکر می‌کنم. اولویت تیم است و اهداف فنی مهمترین موارد است و سعی می‌کنم با گلزنی، پاس گل یا به هر نحو دیگری به تیم کمک کنم. بهتر است در زمین تمام تلاشم را انجام بدهم که بهره‌اش را در بازی‌های رسمی ببینم.
*
حمایت پرمهر هواداران
علیپور در خصوص پیشنهادات سایر تیم های خواهان خود و حمایت طرفداران پرسپولیس از وی در فضای مجازی، می گوید: من دو ماهی بود که بازیکن آزاد بودم و تیم‌های زیادی خواهان من شدند. بدون هیچ منتی می‌توانستم قبل‌تر از این تصمیمم را بگیرم ولی چیزی که من را نگه داشت حمایت پرمهر هواداران پرسپولیس در صفحات مجازی بود و این کار من را سخت کرد.
*
عذرخواهی و رعایت ادب
علیپور درباره پیشنهاد باشگاه استقلال می گوید:من اول بنابر ادب و احترام و چیزی که همیشه بر آن متعهد بودم، باید یک عذرخواهی از مجموعه و هواداران عزیز استقلال داشته باشم. فوتبال حرفه‌ای است و این صحبت همه جای دنیا وجود دارد و فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشد. الان یک عذرخواهی از آنها دارم چون بنا به هر اتفاقی که رقم خورد نتوانستم از جایی که در آن بزرگ شدم و مدیونش هستم دل بکنم و نتوانستم با خودم کنار بیایم.
*
عملکرد فصل گذشته
علیپور مهاجم قائم شهری در فصل گذشته لیگ برتر پرتغال، 19 بازی برای تیم «ژیل ویسنته» انجام داد که دو گل هم به ثمر رساند.او دو فصل پیش به «ژیل ویسنته» پیوست ولی مصدومیت‌های ‏متعدد اجازه نداد او در این تیم به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت ‏بدرخشد. به خصوص مصدومیت تاندون آشیل پای چپ که علیپور در ‏فوریه 2023 با آن مواجه شد و او را 9 ماه از میادین دور کرد. ‏

*جوان ترین گلزن شهرآورد
علیپور با پرسپولیسدر فصل1396-1397آقای گللیگ برتر ایرانو نیز در1396-1397بهترین مهاجم سال فوتبال ایرانشد.هم چنین علیپور، جوان‌ترین گلزن تاریخشهرآورد تهراناست.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار