PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - July 30 2024
کد خبر: ۸۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
تیم والیبال جوانان ایران به مقام قهرمانی در آسیا دست یافت.
تسنیم نوشت: هشتمین و آخرین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا امروز (سه‌شنبه - نهم مرداد) با هشت دیدار در سورابایا اندونزی پیگیری شد.

تیم والیبال جوانان ایران با شش برد متوالی در روز پایانی این رقابت‌ها برای کسب مقام قهرمانی به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه  3 بر صفر حریف را شکست داد و قهرمان شد.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم در سه ست متوالی این مسابقه با امتیازهای 25 بر 12، 25 بر 18 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا ضمن کسب هفتمین برد متوالی، به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یابند و با توجه به کسب این مقام در دو دوره گذشته، هت‌تریک قهرمانی کنند.

سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران از جمله تماشاگران این مسابقه بود و در سالن پنج هزار نفره تکمیل شده مسابقات حضور داشت.

غلامرضا مومنی‌مقدم به‌عنوان سرمربی، امیرحسین منظمی به‌عنوان سرپرست، محمدحسین نجاتی، محمد منصوری و امین علی اکبری (مربیان)، حسین کردفیروزجائی (فیزیوتراپ)، سائد جدیدالاسلام (آنالیزور)، مهدی حسن‌زاده (بدنساز) و محمود محمدی یزنی (ماسور) بازیکنان را در این مسابقات همراهی کردند. امید فولادی‌وندا داور بین‌المللی کشورمان هم به‌عنوان نماینده ایران در پیکارهای آسیایی قضاوت داشت.

در دیدار رده‌بندی نیز ژاپن و اندونزی به مصاف یکدیگر رفتند که سامورایی‌ها 3 بر یک حریف را شکست دادند و به مقام سومی دست یافتند.

والیبال جوانان ایران امسال هجدهمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند و ملی‌پوشان این رده سنی کشورمان در 17 دوره قبلی موفق به کسب 12 مدال شامل هفت طلا، سه نقره و دو برنز شده‌اند و با قهرمانی امسال، جام بیست‌ودوم به تهران می‌آید که هشتمین جام قهرمانی والیبال کشورمان در این رده سنی آسیا محسوب می‌شود.

تیم‌های ایران و کره جنوبی امسال چهارمین رویارویی در فینال را تجربه کردند که سومین برد و قهرمانی را برای کشورمان به همراه داشت (1998، 2018 و 2024) و تنها یک بار در سال 2004 نتیجه را به کره واگذار کرد و نایب قهرمان شد.
برچسب ها: والیبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار