PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - September 18 2024
کد خبر: ۸۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
ستاره کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس ناباورانه مقابل حریف ژاپنی تن به شکست داد و از رسیدن به مدال طلای المپیک بازماند.
کیهان ورزشی- 

در جریان دیدار نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴، رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان برابر کوتارو کیوکا از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به مدال طلای المپیک بازماند. به این ترتیب کشتی آزاد ایران با وجود داشتن ۳ فینالیست در المپیک پاریس در نهایت از رسیدن به مدال طلا بازماند.

عموزاد در تایم نخست این مبارزه با زیرگیری حریف ژاپنی در خاک نشست و ۴ مرتبه اسیر فیتلیه پیچ های حریف شد تا 10 بر یک عقب بیفتد. او در تایم دوم 2 امتیاز گرفت اما از نظر بدنی کم آورد و کشتی با نتیجه 10-3 تمام شد.

عموزاد پیش از این در دور نخست برابر زین ردرفورد دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نمایشی خوب با نتیجه قاطع ۸ بر صفر  به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی سپس برابر اسلام دودایف از آلبانی با نمایشی بی‌نظیر در مدت زمان ۳ دقیقه ۴۰ ثانیه با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

وی سپس در مرحله نیمه نهایی برابر اسماعیل موسوکایف کشتی‌گیر روسی‌الاصل مجارستان و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ با نمایشی مقتدرانه و بی‌نظیر در همان تایم نخست با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید.

در دیدارهای رده بندی این وزن نیز ریورا از پورتریکو ۹ بر صفر اوچیر از مغولستان را برد و اسلام دودایف از آلبانی نیز ۱۳ بر ۱۲ از سد اسماعیل موسوکایف دارنده مدال طلای جهان از مجارستان گذشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار