PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - August 17 2024
کد خبر: ۸۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
جولیان آلوارز در پست مهاجم بازی می کند و قابلیت های زیادی دارد . او اخیرا در ازای 100 میلیون دلاراز منچسترسیتی به تیم آتلتیکو مادرید پیوسته است .آلوارز در بازی کردن در فضاهای بسته تبحر زیادی دارد . پپ گواردیولا ، سرمربی منچسترسیتی در فصل 2024-2023 غالبا برای پر کردن جای خالی کوین دی بروین ، از آلوارز به عنوان هافبک نفوذی استفاده می کرد . آلوارز به همراه منچسترسیتی دو بار در لیگ برتر انگلستان ، یک بار در لیگ قهرمانان اروپا و یک بار نیز در جام باشگاه های جهان به قهرمانی رسید .

بدون نقطه ضعف

اوون هارگریوز ، کارشناس " BT SPORT " می گوید : " جولیان آلوارز در تیم ملی آرژانتین عملکرد فوق العاده ای داشته است . او حتی با پای چپ ، ضرباتی استثنایی می زند و فکر نمی کنم که هیچ نقطه ضعفی داشته باشد . "

سرعت ذهن بالا

تیم ویکری که در زمینه فوتبال آمریکای جنوبی ، اطلاعات زیادی دارد ، می گوید : " جولیان آلوارز یکی از بهترین بازیکنان اخیر فوتبال آرژانتین محسوب می شود . او یک مهاجم پشتیبان حقیقتا مستعد است . آلوارز سرعت زیادی دارد ولی سرعت ذهن او بیشتر از پاهای اوست . آلوارز یک بازیکن استثنایی به شمار می رود . "

تولد

جولیان آلوارز در 31 ژانویه 2000 در خانواده ای متوسط در کوردوبای آرژانتین به دنیا آمده است . پدر او که گوستاوو نام دارد ، مدتی به عنوان راننده کامیون کار می کرد و مادرش ، ماریانا آموزگار بود . جولیان در 4 سالگی فوتبال را در مدرسه فوتورا استرلیتا آغاز کرد . او سپس برای آکادمی جوانان آتلتیکو کالچین به میدان رفت و تا 15 سالگی در آنجا ماند .

ریورپلاته

جولیان در اواخر سال 2013 به آکادمی جوانان ریورپلاته پیوست و پس از مدتی ، از سوی مارچلو گایاردو به تیم اول دعوت شد . او در سال 2017 به همراه این تیم در رقابت های " کوپا جنراسیون آدیداس " به قهرمانی رسید . جولیان با 9 گل زده ، بهترین گلزن تیمش بود . گفتنی است دو گل او در فینال به ثمر رسید .

اولین گل حرفه ای

نخستین بازی کامل جولیان در ریورپلاته در 27 اکتبر 2018 انجام شد . او در 17 مارس 2019 دروازه ایندیپندینته را باز کرد و اولین گل حرفه ای خود را به ثمر رساند .

بازی تاریخی

در 25 مه 2022 آلوارز در دور نهایی مرحله گروهی جام لیبرتادورس 6 بار توپ را درون دروازه آلیانزا لیما قرار داد . او به اولین بازیکن در تاریخ ریورپلاته تبدیل شد که در یک بازی رسمی 6 گل می زد و در ضمن دومین بازیکن در تاریخ رقابت های لیبرتادورس بود که به این تعداد گل دست می یافت . ریورپلاته در این بازی تاریخی با نتیجه 1-8 به برتری رسیدند .آلوارز در مجموع 26 بار پیراهن ریورپلاته را پوشید و 18 گل زد .

منچسترسیتی

در 31 ژانویه 2022 ریورپلاته به طور رسمی انتقال آلوارز به منچسترسیتی را اعلام کرد . مدت اعتبار این قرارداد ، پنج و نیم سال و مبلغ آن حدود 24 میلیون دلار بود .آلوارز در 20 ژوئیه 2022 برای اولین بار برای منچسترسیتی وارد میدان شد و 10 روز بعد نخستین گل خود را برای این تیم به ثمر رساند . هرچند برخی ، بازیکن آرژانتینی را در سطحی پایین تر از ارلینگ هالند می دانند ولی او توانست خیلی خوب با تیم پپ گواردیولا هماهنگ شود . آلوارز در سال 2022 در تمام رقابت ها به میدان رفت و 7 بار ( 2 بار در لیگ قهرمانان اروپا ) دروازه حریفان را باز کرد .

توصیه های آگوئرو

آلوارو می گوید : " سرجیو ( آگوئرو ) با من درباره نحوه کار کردن با پپ ( گواردیولا ) حرف زد و توصیه های خوبی داشت که به آنها عمل کردم زیرا می خواستم که هرچه زودتر با تیم جدید خود هماهنگ شوم . "

استثنایی

پپ گواردیولا در آن زمان گفت : " جولیان بازیکنی استثنایی است و مرا به یاد گابریل ( خسوس ) می اندازد . او برای ارلینگ هالند موقعیت گلزنی فراهم می کند . جولیان بازیکن مهمی است . "

تاثیرگذار

بهتر است نظر پل دیکوف ، اسطوره منچسترسیتی درباره آلوارز را هم بدانیم . او می گوید : " هر زمان که جولیان آلوارز وارد میدان می شود ، بسیار تاثیرگذار بازی می کند . دروازه بانان حریف حتی یک دقیقه هم از دست او آرامش ندارند ! "

تیم جوانان آرژانتین

جولیان آلوارز در اواخر سال 2018 به تیم جوانان آرژانتین دعوت شد و در رقابت های زیر 20 ساله های آمریکای جنوبی به میزبانی شیلی حضور یافت . او تنها گل خود در این مسابقات را در دیدار با تیم کلمبیا رقم زد . آلوارز در آگوست 2019 به تیم زیر 23 ساله های کشورش پیوست .

تیم ملی بزرگسالان

جولیان آلوارز در 24 مه 2021 برای حضور در بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی قطر به تیم بزرگسالان آرژانتین دعوت شد و عضوی از تیمی بود که در کوپا آمه ریکا به قهرمانی رسید .اولین گل او برای تیم ملی بزرگسالان کشورش در دیدار با اکوادور به ثمر رسید .

سال استثنایی

سال 2021 سالی استثنایی برای آلوارز بود . او که مهره ای کلیدی برای ریورپلاته محسوب می شد ، سه قهرمانی به دست آورد و بهترین گلزن لیگ حرفه ای محسوب می شد . آلوارز همچنین از سوی لیونل اسکالونی به تیم ملی آرژانتین دعوت شد . او در نظرسنجی روزنامه " ال پائیس " با کسب 28 درصد آرا ( بالاتر از گابریل باربوسا و گوستاوو گومز ) ، عنوان بهترین بازیکن آمریکا را به دست آورد . در ضمن در نظرسنجی از روزنامه نگاران و هواداران ، نام او در تیم منتخب سال قرار گرفت .

جام جهانی

آلوارز در جام جهانی قطر در 7 بازی 4 بار دروازه حریفان را باز کرد و در 22 سالگی طعم قهرمانی در این رقابت ها را چشید . او پس از لیونل مسی ، دومین گلزن برتر تیم ملی آرژانتین بود .

بهترین بازیکن

لیونل مسی پس از دیدار با تیم ملی کرواسی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی گفت : " همه بازیکنان تیم ما بازی خوبی انجام دادند ولی اگر بخواهم یک نفر را به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب کنم ، جولیان آلوارز خواهد بود . هیچکس تصور نمی کرد که او اینقدر خوب بازی کند . جولیان دوندگی زیادی داشت و موقعیت های بسیاری خلق کرد. "آلوارز اولین بازیکنی محسوب می شود که در یک فصل در جام جهانی و سه رویداد قاره ای به قهرمانی رسیده است .

بازیکنی متفاوت

هوگو رافائل واراس ، اولین مربی آلوارز می گوید : " همیشه جولیان را با یک توپ می دیدید . او بازیکنی متفاوت بود که می توانست به یک ستاره جهانی تبدیل شود . "

شاگرد قدرشناس

وقتی جولیان 20 ساله شد ، با قدرشناسی خود ، واراس را شگفت زده کرد . در یک صبح زیبا ، پدر جولیان با واراس تماس گرفت و گفت که باید چیزی را به او نشان بدهد . وقتی گوستاوو جلوی در خانه واراس رسید بوق زد . اولین مربی جولیان با عجله از خانه بیرون آمد . گوستاوو از کامیون رنوی سفیدرنگ خارج شد و گفت : " جولیان این کامیون را به تو هدیه داده است . از این پس می توانی مواد غذایی را به سهولت جابجا کنی . " گفتنی است واراس در زمینه انتقال مواد غذایی فعالیت می کرد . با دیدن این صحنه ، اشک از چشمان واراس سرازیر شد . او که احساس می کرد خواب می بیند ، گفت : " ولی من هرگز چیزی از جولیان نخواسته ام و همان پیراهن ریورپلاته که او امضا کرده ، برایم کافی است . "

فوق العاده

ارلینگ هالند ، یکی دیگر از تحسین کنندگان آلوارز محسوب می شود . او می گوید : " آلوارز یک بازیکن فوق العاده است و مرا به یاد سرجیو آگوئرو می اندازد . "

فوتبال ساحلی

آلوارز دوست دارد به همراه دوستان خود به کنار دریا برود . او در ضمن به فوتبال ساحلی علاقه زیادی دارد .

لقب

آلوارز با توجه به شیوه شادی اش پس از زدن گل ، به " آرانیا " ( عنکبوت ) و " ال هومبره آرانیا " ( مرد عنکبوتی ) شهرت یافته است .

شادی دل هواداران

جولیان آلوارز می گوید : " تنها چیزی که می خواهم این است که دل هواداران را شاد کنم . "

* اعظم فکوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها