PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - August 31 2024
کد خبر: ۸۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
سعید اسماعیلی، فرنگی کار دزفولی و قهرمان المپیک پاریس
سعید اسماعیلی کشتی‌گیر ارزنده و جوان تیم ملی کشتی فرنگی، با 21 سال سن در بازی های المپیک 2024 پاریس، دست به کار بزرگی زد و در نخستین تجربه مهم خود در عرصه‌های بین‌المللی، موفق به کسب مدال طلا شد.اسماعیلی که اهل دزفول است، در بازی فینال و در یک رقابت پایاپای و نزدیک، موفق شد با نتیجه پنج بر چهار از سد پرویز نصیبوف، قهرمان اوکراینی و فینالیست دوره گذشته (المپیک 2024 توکیو) را مغلوب سازد و به خوش‌رنگ‌ترین مدال این پیکارها دست یافت. اسماعیلی با پیروزی مقابل حریف اوکراینی دومین طلای کشتی فرنگی را در المپیک پاریس ضرب کرد.این هفته سراغ سعید اسماعیلی پدیده کشتی فرنگی ایران و جهان رفتیم.
فاتح المپیک با نان کارگری

دو سال سخت را سپری کردم

سعید اسماعیلی در خصوص انگیزه‌های خود پس از پشت سر گذاشتن مسیر سخت زندگی برای قهرمانی در المپیک پاریس می گوید:خدا را شکر توانستم بهترین نتیجه و مدال طلا را کسب کنم. آرزوی هر ورزشکاری طلای المپیک است و خدا را شکر با تمام سختی‌ها به این مهم رسیدم. روزی که قهرمان المپیک شدم یکی از بهترین‌ روز‌های زندگی‌ام پس از دو سال بود. دو سال پیش عمو و دو پسرعمویم در یک حادثه به رحمت خدا رفتند که اتفاق بسیار تلخی برای من بود، اما با کمک اطرافیان توانستم دوباره خود را جمع کنم و به مدالی برسم که آرزوی بچگی‌ام بود.

کارم در کشتی فرنگی سخت تر شد

سعید اسماعیلی در مورد پاسخ به این سوال که خیلی‌ها اعتقاد دارند نابغه جدید کشتی فرنگی جهان است، می گوید:مردم لطف دارند که با این لقب مرا صدا می‌کنند، باید اول تلاش کنم که به مدال‌های بیشتری برسم. کار من از روزی که مدال المپیک را کسب کردم سخت‌تر شده است و باید از این به بعد که حریفان شناخت بیشتری نسبت به من پیدا می‌کنند تلاش بیشتری داشته باشم. باید تمرینات بیشتری داشته باشم و سخت‌تر کار کنم.

هدفم ، کسب مدال های بیشتر است

قهرمان المپیک 2024 پاریس در مورد آینده خود در کشتی فرنگی، می گوید:حس خوبی دارم که در این سن و سال توانستم به مدال طلای المپیک برسم. از اینکه به عنوان یکی از جوان‌ترین کشتی‌گیرها و در این سن و سال به این عنوان دست یافتم خیلی خوشحال هستم. برنامه‌ام این است در رویدادهای بعدی نیز برای مردم ایران مدال کسب کنم .

پیام قهرمان المپیک

محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک 2020 توکیو در کشتی فرنگی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود قهرمانی سعید اسماعیلی را به رقیب جوانش تبریک گفت. فرنگی کار شیرازی که در المپیک توکیو با پیروزی مقابل پرویز نصیبوف، همین حریف اوکراینی، به مقام قهرمانی المپیک رسیده بود، در استوری‌اش نوشت:«پرچم 67 کیلو حالا حالاها تو دستته دلاور، تبریک به همه». جالب اینجاست که گرایی در مسابقات انتخابی در دو کشتی مغلوب اسماعیلی جوان و آماده شده بود و با این استوری نشان داد که به هیچ وجه از کنار ماندنش از تیم ملی دلخور نیست.

تحقق یک رویا

سعید اسماعیلی، قهرمان دزفولی با نان کارگری شب باشکوهی را در پاریس برای خود، خانواده‌، دزفول، خوزستان و برای مردم ورزش دوست ایران رقم زد. این رویای سالهای گذشته سعید بود که در المپیک پاریس محقق شد.

قهرمان نوجوانان آسیا

سعید اسماعیلی همراه با یکی از دوستان خود از سال 1391به باشگاه کشتی رفت و پس از مدتی به کشتیعلاقه پیدا کرد.بعد از چند سال در مسابقات نونهالان مسابقه داد و به اردوی رده نونهالان تیم کشتی آزاد دعوت شد . اسماعیلی در مسابقات آسیایی نوجوانان هم قهرمان شده است.

مربیانی که برای سعید زحمت کشیدند

سعید در رده پایه و بزرگسالان کشتی فرنگی با مربیان شناخته شده ای کار کرده است اما حمزه ارقش و محمد ارقش اولین مربیان وی در پایه ها بودند که سعید از آنها در مصاحبه های خود یاد و تشکر کرده است.

سربلند در چرخه انتخابی

سعید اسماعیلی کشتی‌گیر وزن 67 کیلوگرم در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی با دو پیروزی مقابل محمد رضا گرایی قهرمان المپیک 2020 توکیو، مسافر پاریس شد.سعید در مبارزه نخست با نتیجه 6 بر صفر مقابل گرایی به برتری دست یافت.در مسابقه دوم نیز سعید اسماعیلی با نتیجه 6 بر 4 مقابل گرایی به برتری دست یافت تا ملی پوش وزن 67 تیم کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس شود.

دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی

اسماعیلی موفق به کسب مدال طلای مسابقات آسیایی شده و مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان را هم در کارنامه خود دارد.سعید در فینال وزن 67 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا مقابل رازاک بیشیکیف از قرقیزستان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

*کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر: