PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - August 31 2024
کد خبر: ۸۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
خداحافظی "مانو" با تیم ملی، پیش از آغاز بوندسلیگا
به ندرت پیش می آید که رکورددار قهرمانی در بوندسلیگا، فصلی را دست خالی به پایان برساند اما این سرنوشتی بود که بایرن مونیخ در انتهای فصل قبل دچارش شد و حالا مانوئل نویر ، کاپیتان تیم امیدوار است که غول باواریایی در فصل 2025-2024 این عملکرد را جبران کند. نویر با پیراهن تیم ملی هم خداحافظی کرد و حالا رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در لیگ دسته اول فوتبال آلمان، در مصاحبه ای حضور یافته تا فصل پیش رو، چهره های جدید در بایرن و لیگ قهرمانان که فینالش در آلیانتس آرنا در مونیخ برگزار خواهد شد را بررسی کند.
نویر: می خواهیم به ستاره ها برسیم


*تعطیلات چطور گذشت، به خصوص حالا که یک فرزند جوان داری؟

این روزها همیشه لذت بخش است و در تمام سال منتظر شروع آن هستیم. سه هفته تعطیل بودیم و کاملا استفاده کردم.

*سرانجام فصل جدید بوندسلیگا آغاز شد. با وجود سابقه بسیار در این رقابتها، شروع بوندسلیگا چقدر هیجان انگیز است؟

تمرینات پیش فصل برای آنها که در تیم ملی حضور داشتند، خیلی طولانی مدت نبود. بنابراین آنقدرها هم منتظر شروع لیگ نماندیم. همیشه انتظار برای آغاز یک رویداد، هیجان انگیز است و می خواهید بفهمید که مقابل سایر تیم ها چه عملکردی خواهید داشت اما نمی توان در همان ابتدا قضاوت مناسبی داشت و پس از حدود شش هفته می توانید بگویید که یک تیم خوب کار کرده است و اینکه آیا اوضاع بر وفق مراد هست یا نه.

*انتظار داری چه تیم هایی در بالای جدول رقابت کنند؟ لورکوزن، دورتموند، اشتوتگارت و لایپزیش؟ یا تیم های دیگر هم هستند؟

احتمالا همین تیم ها برای کسب عنوان خواهند جنگید ولی خیلی چیزها به خودمان بستگی دارد. اگر بتوانیم ریتم بازی خود را حفظ کنیم، مانند آنچه لورکوزن در فصل گذشته انجام داد، احساس خیلی خوبی در زمین مسابقه خواهید داشت و این همان چیزی است که ما می خواهیم به دست آوریم. باید این اعتماد به نفس و DNA بایرن مونیخ را دوباره کشف کنیم.

*برقراری ارتباط در میان اولویت های اصلی ونسان کمپانی، مربی جدید تیم قرار دارد. نظر تو چیست؟

ارتباط برای هر مربی یک مورد کلیدی محسوب می شود. این برای بازیکنان و گرفتن بازخورد از آنها بسیار مهم است. باید بدانید که بازیکنان چگونه فکر می کنند و این کار با صحبت با تک تک بازیکنان رخ خواهد داد. مربی می خواهد فلسفه خود را به ما بیاموزد، چرا که مهم است همه ما از یک فلسفه پیروی کنیم و همین مورد هم توسط مربی به سرانجام می رسد.

همه آماده شنیدن نظرات مربی هستیم و آنچه او از ما می خواهد را به اجرا درخواهیم آورد. برای او مهم است که رفتاری برتر در بازی هایمان داشته باشیم و همیشه به دنبال راه حل هایی برای مشکلات باشیم. همه باید آماده باشیم و نشان دهیم که چه کاری را می توانیم در زمین فوتبال به نمایش بگذاریم. صحبت های انفرادی و در حضور مربی در این خصوص بارها شکل گرفته و البته ادامه خواهد یافت.

*هیروکی ایتو و ژوائو پالینیا از جمله بازیکنان تازه وارد بایرن هستند. ایتو اخیرا دچار مصدومیت شدیدی شد. در این باره چه فکر می کنی؟

فکر می کنم ایتو، قویتر از قبل باز خواهد گشت و می توانیم به خوبی روی او حساب کنیم. پالینیا بسیار خوب ارتباط برقرار می کند و همیشه تلاش می کند که در زمین حضور موثری داشته باشد ، به دنبال توپ می رود و مدام در حال حرکت است. از آنچه او به تیم اضافه می کند، بسیار خرسند هستم. انتظارات بسیاری از او داریم ، چرا که بازیکن پر قدرتی است و خود را به خوبی در تیم ملی پرتغال و لیگ برتر انگلستان به اثبات رسانده است. مطمئنا خرید خوبی برای ما محسوب می شود.

*فکر می کنی هری کین که فصل گذشته عنوان آقای گلی را به دست آورد ، در این فصل بهتر هم جا خواهد افتاد؟

برای هری و کل تیم ما مهم است که پاس های روی دروازه حریفان، کوتاه باشد. اگر بتوانیم در مقابل دروازه حریف، توپ را به دست آوریم به نفع ما تمام خواهد شد ، چرا که هری فصل گذشته ثابت کرد که مقابل دروازه بسیار خطرناک است. او می تواند با همه اعضای بدن خود گل بزند. با سر گل می زند و روی هر دو پایش هم مسلط است. بازیکن کاملی است و می توانیم همواره روی او حساب کنیم.

فردی با ارتباطات بسیار قوی است و مثل سایر انگلیسی ها شوخ طبع است که من این موضوع را خیلی دوست دارم. او بازیکن بسیار خوبی برای تیم محسوب می شود و قدرت هدایت بالایی هم دارد.

*فصل گذشته برای بایرن بدون جام به پایان رسید. تا چه اندازه این می تواند به عنوان یک انگیزه مضاعف برای فصل جدید در نظر گرفته شود؟

هیچکس دوست ندارد فصل را اینگونه به پایان برساند. ما انگیزه بسیاری داریم. قبلا هم چنین شرایطی را تجربه کرده بودیم. حداقل توماس مولر و من چنین تجربه ای داشتیم. در سال 2012 هم نتوانستیم هیچ جامی به دست آوریم. در فینال لیگ قهرمانان شکست خوردیم، در لیگ دوم شدیم و در فینال جام حذفی هم به دورتموند باختیم. در همان سال هم در نیمه نهایی یورو به ایتالیا باخته بودیم.

سال بسیار نا امید کننده ای بود. ولی از همان شکست ها انگیزه گرفتیم. این موضوع را در پیش فصل به نمایش گذاشتیم و در سال 2013، سه گانه را به دست آوردیم. این هدف بزرگ ماست ولی باید برای به دست آوردنش، سخت کار کنیم. باید به عنوان یک تیم با هم رشد کنیم و همه توانایی های خود را به میدان بیاوریم. تیم جدیدی ، هم در زمین مسابقه و هم روی نیمکت به عنوان مربی حضور دارد. پس این، خونی تازه و انرژی جدیدی به تیم تزریق می کند. می خواهیم به ستاره ها برسیم.

*هدف شخصی ات برای فصل جدید چیست؟ در مورد فینال لیگ قهرمانان این فصل که در مونیخ برگزار می شود، قبلا صحبت کرده بودی. آیا این موضوع می تواند به عنوان شانسی برای رسیدن به این مسابقه محسوب شود؟

اولین و مهمترین هدف ما قهرمانی در بوندسلیگاست. این کار نیاز به سختکوشی فراوانی دارد ، چرا که مانند فصل قبل، رقبای بسیار سرسختی داریم. باید به لورکوزن تبریک بگوییم ، چرا که فوق العاده عمل کردند اما فصل دوباره آغاز شده است و همه چیز را باید از ابتدا شروع کرد. این شانس ماست که بتوانیم به جایی که می خواهیم برسیم و دوباره شماره یک آلمان باشیم.

نویر در خصوص کناره گیری از تیم ملی فوتبال آلمان در فضای مجازی اعلام کرده بود: "هر کسی که من را می شناسد، می داند که این تصمیم دشواری به حساب می آید. فراز و نشیب های بسیاری را با هم تجربه کردیم. مهمترین آنها قهرمانی در جام جهانی 2014 در ماراکانای برزیل بود. همانطور که مرا با پیراهن تیم ملی به خاطر دارید، از اینکه توانستم در کنار هم تیمی های خود در تیم بازی کنم، به خود می بالم ، به خصوص اینکه شش سال بازوبند کاپیتانی را بر بازو بستم. رهایی از آسیب دیدگی شدید و بازی برای تیم ملی در مسابقات یورو در خانه، افتخار بزرگ دیگری برای من بود. از فدراسیون فوتبال آلمان، کارکنان، هم تیمی ها و هواداران به دلیل حمایت بی دریغ شان در روزهای خوشی و سختی، بسیار سپاسگزارم.

*سید محمد طاهر شاهین

نام:
ایمیل:
* نظر: