PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - August 31 2024
کد خبر: ۸۷۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
زبان سرخ
لیگ التماسی !

تقلاهای مذبوحانه ای در این سالیان سپری شده از سوی برخی اهالی ذی نفوذ بسکتبال صورت گرفت تا تیم خوب وقدرتمند شهرداری گرگان را به یک «تیم معمولی» بدل کنند که مع الاسف باید اقرار کنیم ظاهرا این پروژه شوم به ثمر نشسته است . به جای این که قدرچنین پتانسیلی و طرفداران شورآفرینش را بدانند و از مجالی که کشورهای حاشیه «خلیج همیشه فارس» برای برخورداری از آن له له می زنند، بهره بجویند، این طرف و آن طرف بلغور می کردند «بسکتبال که در انحصار گرگانی ها نیست ، پس بقیه تیم ها چی؟!»

این حجم از بلاهت و حماقت در تجزیه و تحلیل امور، توانایی افراد در فهمیدن و حل مسائل را عیان می کند که فکر می کنیم نیازی به توضیح بیشتر نباشد. افرادی که صعود خود را در گروی نزول بقیه می دانند، تکلیف شان مشخص بوده و بهتر است در همان جهل مرکب بمانند و...

بگذریم !

به هر حال، قبلا سازمان لیگ بسکتبال، بیست و نهم شهریور را به عنوان زمان آغاز فصل جدید سوپرلیگ مردان اعلام کرده بوداما طبق شنیده ها این مسابقات با یک هفته تاخیر و از پنجم مهرماه برگزار خواهد شد . تازه این مهم با کلی خواهش و تمنا از تیم ها برای حضورشان صورت گرفته، وگرنه معلوم نبود چه بلایی برسر لیگ برتر می آمد. اگر خاطر مبارکتان باشد، همین دو سال پیش اجازه حضوردر لیگ برتر را به تیم خانه بسکتبال خوزستان ندادند و با عملیات ایذایی و استناد به قوانین و صورتجلسه ای که هیچ وقت از جزئیات آن مطلع نشدیم، این تیم را به دسته پایین تر فرستادند که آن تصمیم نابخردانه ، تبعات گسترده ای داشت و همان گونه که مستحضر هستید ، هیات بسکتبال خوزستان و جوانان مستعد آن خطه هنوز هم تاوانش را می دهند.

اما اکنون پای تیم مهگل البرز که سهمیه سوپر لیگ را نداشت - و دبیر سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال (در برنامه جهان ورزش بسکتبال رادیو) آن را با گلنوراصفهان اشتباه می گرفت- به سوپر لیگ باز شده است و نمی دانیم چرا الان از آن مصوبات و قوانین سفت و سخت ، سخنی به میان نمی آید !

چون حرف امیرحسین واحدپور شد ، باید اعتراف کنیم که مدتی است از رفتار او شگفت زده شده ایم . گویی این سیاست تهاجمی و استراتژی حمله پیشگیرانه بقیه ارکان فدراسیون به وی هم سرایت کرده و باید اقرار کنیم که به هیج وجه ، انتظار چنین غُر زدن هایی را لااقل از جانب ایشان نداشتیم !

دبیرسازمان لیگ که گفت و گوهای اخیر او با رسانه ها گواهی می دهد که به شدت تحت فشار است، با تأسی از همان پاندمی طلبکارانه - که بسکتبال ما را مبتلا کرده و ظاهرا از آبله میمونی هم خطرناک تر شده - صحبت هایی را مطرح می کند که مرغ پخته را در دیگ به خنده وا می دارد . مثلا در این بی درو پیکری و بی برنامگی بسکتبال ما از ساختارهای بین المللی ایراد می گیرد و عنوان می کند که آن ها هر روز برنامه و روش جدیدی از مسابقات را تبیین می کنند و برای همین است که دچار مشکلات عدیده در برگزاری شده ایم ! یا عنوان می کند که انتقاد کردن از بیرون راحت است و هیچ کس راهکار نمی دهد ! شگفتا درباره قانونی مباحثه می کند که خودش اذعان دارد منطقی نیست! یک بار می گوید «فیبا» و دفعه دیگر «فیبا آسیا» را واضع مقرراتی می داند که بر اساس آن ، تیم های فوتبالی حق حضور در لیگ های بسکتبال را ندارند وجالب اینجاست که خودش مثال نقض آن را بر زبان می آورد والبته بر این امرصحه می گذارد که یک چیزی شنیده است و دقیقا مطلع نیست و ...

آقای واحدپورعزیز! شما در سازمان لیگ نشسته اید که به جای بهانه جویی ، مشکلات را مرتفع و امور را رتق و فتق کنید . منتظرارائه چاره از طرف منتقدان تان هستید، آن هم در شرایطی که حنجره مان پاره شده از بس راهکار دادیم و دوستانتان دایورت کردند ؟!

فقط کافی است نگاهی به تجربیات وتقویم برگزاری مسابقات درکشورهای دور و برمان بیندازید تا الگوی مناسبی پیدا کنید . نمی خواهید که آپولو هوا کنید ! لطفا در مورد قانون منع تیمداری از سوی مراجع بین المللی هم که فرمودید، تحقیق کرده و جزئیات آن را در اختیار رسانه ها قرار دهید ، چون هرچه گشتیم ، چنین نامه و ابلاغیه ای پیدا نکردیم . زیاده عرضی نیست !

پی نوشت : «شمس‌الدین احمد افلاکی» در کتاب «مناقب‌العارفین می نویسد» : شخصی صفت ماهی می کرد و بزرگی او. کسی او را گفت: «خاموش! تو چه دانی که ماهی چه باشد؟» گفت: «من ندانم که چندين سفر دريا کرده ام؟! نشان ماهی آن است که دو شاخ دارد،همچون اشتر.» گفت: «من خود می دانستم که تو از ماهی خبر نداری اما بدين شرح که کردی، معلوم شد که گاو را از شتر باز نمی دانی و نمی شناسی

*کامران خطیبی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
0
دست مریزاد به آقای کامران خطیبی عزیز
نام:
ایمیل:
* نظر: