رحلت حضرت محمد (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)  و شهادت امام رضا (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - September 05 2024
کد خبر: ۸۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بعضی جاها کم‌لطفی شد. می‌توانستیم در مکان بهتری بازی کنیم. از مسئولین ذوب‌آهن و فدراسیون تشکر می‌کنم که فولاد شهر را آماده کردند.
کیهان ورزشی-

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی برابر قرقیزستان گفت: مربی جدید قرقیزستان روی فوتبال این کشور شناخت کامل دارد، در تیم‌های پایه این کشور مربیگری کرده است. آنها تیمی بسیار سختکوش و دونده‌اند که کارهای دفاعی را به‌خوبی انجام می‌دهند. خدا را شکر شرایط اردویی خیلی خوبی داریم و فکر می‌کنم یکی از بهترین‌ اردوهایی بوده که برگزار کردیم. بچه‌ها با انگیزه بالا تمرین‌ می‌کنند. هر لیستی که اعلام بشود یکسری انتقادات (به دنبال) دارد. سعی کردیم جوانگرایی را انجام دهیم تا در آینده پشتوانه تیم ملی باشند. تغییرات باید با شیب ملایم باشد تا هم نتیجه‌گرا باشد و هم آن جوانان آسیب نبینند. اگر با تغییرات نتیجه نگیریم اولین کسانی که ضرر می‌کنند جوانان هستند. ما با آنالیز کامل این لیست را انتخاب کردیم و ساعت‌ها وقت گذاشتیم. از قبل لیگ کار خود را شروع کردیم. هر بازی بازیکنان رصد می‌شدند. ممکن است اشتباه هم داشته باشیم اما در تیم ملی روی همه باز است. برای من سن یک عدد است. بعضی جوانان را بها می‌دهیم تا جایگزینان خوبی باشند. بازی خوب و نتیجه خوب و در کنارش جوانگرایی باید باشد. اگر نتیجه نگیریم همان‌هایی که انتقاد می‌کردند چرا جوانگرایی نمی‌کنید، می‌گویند چرا نتیجه نگرفتید. پس ما کار خودمان را می‌کنیم. انتقادات را می‌پذیریم چون باعث پیشرفت ما خواهد شد. آنهایی که از ما انتقاد می‌کنند برخی‌شان مشاور ما هستند.

قلعه‌نویی ادامه داد: سیستم فوتبال بازی نمی‌کند. نفر است که فوتبال بازی می‌کند. این نگرش کادر فنی است که چه مدلی فوتبال بازی کنند. نگرش من فوتبال تهاجمی است. تیم‌های من آمار گلزنی خوبی داشتند. سیستم ما شناور و هجومی است؛ هر چند که ضرر هم کردیم و بازی فردا هم به این شکل است. من نمی‌توانم نگرشم را تغییر بدهم چون مردم فوتبال هجومی را دوست دارند. من به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم. بازیکنان به این مهم رسیدند که باید یک بازی هجومی و تماشاگرپسند را انجام دهند. ما مهدی طارمی را آزاد گذاشتیم که در تمام نقاط زمین حرکت کند و کنار او یک مهاجم هدف قرار می‌دهیم. مدل‌های مختلفی که مشخص کردیم تا بازیکنان بدانند از آنها چه می‌خواهیم. در مرحله گذشته دو بازی ما تشریفاتی شد که نشان از پیشرفت است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: جام ملت‌های آسیا نشان داد که تیم‌های حاضر در تورنومنت کافا ضعیف نبودند. اگر بازیکنان همه وجود خود را در زمین نگذارند با آنها برخورد خواهم کرد. به دنبال این هستیم که دل‌ مردم را شاد کنیم. آقای علی دایی، در بازی ایران و بحرین مصدوم شد و اولین نفر من بالای سر او رفتم و دیدم که او ۷۰ دقیقه با مصدومیت بازی کرد. بازیکنان من نیز با انگیزه کار می‌کنند.

او درباره میزبانی در اصفهان گفت: بعضی جاها کم‌لطفی شد. می‌توانستیم در مکان بهتری بازی کنیم. از مسئولین ذوب‌آهن و فدراسیون تشکر می‌کنم که فولاد شهر را آماده کردند. تیم ملی باعث خیر شد تا فولادشهر بازسازی شود. خواهش می‌کنم مراقب زمین فولادشهر باشند تا بشود از آن استفاده کرد. زمین چمن هم یک تاریخ مصرف دارد و باید مراقب آن بود. استان‌های دیگر با ما همکاری نکردند.

ادامه داد: برخی بازیکنان علاوه بر فنی بودن، وزنه هستند و مدیر داخل زمین هستند که به نوعی بازوی کادر فنی در زمین‌اند. ما از آقای طارمی چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه خودش باشد. من از بازیکنانم می‌خواهند که دونده باشند. جو بسیار خوب و صمیمی در تیم حاکم است. سعی می‌کنم در چارچوب اصولی خود، یک جو معرفتی را ایجاد کنیم. در ایران همه چیز ایده‌آل نیست. مهم این است که با شرایط سخت کار خود را جلو ببریم. با سختی‌ها باید کار را جلو ببریم، در این ۲۰ روز با خیلی‌ها تماس گرفتیم در صورتی که وظیفه سرمربی تیم ملی نیست. به هر صورت برای شادی دل مردم باید کار کرد. مسئولان فدراسیون همه تلاش خود را کردند. مجموعه مدیریت تلاش خود را می‌کند و ما نیز همه توان خود را می‌گذاریم. کادر فنی چند ماه است دستمزد نگرفتند اما مهم نیست. مردم مهم هستند که باید دل‌شان شاد شود. در شرایطی که مردم مشکلات دارند، درست نیست که ما به فکر پول خودمان باشیم.

برچسب ها: امیر قلعه نویی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار