PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - September 27 2024
کد خبر: ۸۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
الکس مورگان ، ستاره تیم ملی زنان آمریکا از دنیای فوتبال خداحافظی کرد . او اولین بار در سال 2011 و پس از باز کردن دروازه تیم فرانسه در جام جهانی ، توانایی های خود را نشان داد و از آن زمان در رقابت های بسیاری درخشید .

الکس مورگان،ستاره ای الهام بخش

*مبارزه با تبعیض

الکس مورگان یکی از افرادی بود که برای دادن دستمزد منصفانه به بازیکنان زن تلاش کرد . او در آن زمان گفت : " بیشتر هم تیمی های من ( در تیم اورلاندو پراید ) سالی 20 هزار دلار درآمد دارند که به سختی کفاف زندگی آنها را می دهد . ما به مبارزه خود ادامه می دهیم . زحمات ما الهام بخش سایر زنان شده است . زنان هر روز برای احقاق حق خود مبارزه می کنند . امیدوارم نه تنها به حق خودمان برسیم بلکه نسل بعد هم از تلاش ما بهره مند شود ."

*دستاوردهای زیاد

مورگان درباره موفقیت تیم زنان آمریکا می گوید : " فوتبال کشور ما در سال های اخیر با تلاش تیم زنان دستاوردهای زیادی داشته است . همانطور که می دانید در فینال جام جهانی ، رکورد تعداد تماشاگران مسابقات این تیم در کشور ما شکسته شد . "

*آغاز فوتبال

الکس فرگوسن برخلاف اکثر بازیکنان ، فوتبال را نه در کودکی ، بلکه در نوجوانی آغاز کرد . او که در 14 سالگی پا به عرصه فوتبال گذاشت ، می گوید : " در 12 یا 13 سالگی می خواستم فوتبال را به طور جدی آغاز کنم ولی نتوانستم در ترکیب تیم قرار بگیرم . البته در تمرینات شرکت کردم اما مربی تیم از من رضایت نداشت . شروع بسیار بدی بود . سال بعد راهی " سیپرس الایت " شدم که اولین تیم باشگاهی ام بود . "

*رشته های دیگر

مورگان علاوه بر فوتبال در رشته های دیگری نیز فعالیت می کرد . او می گوید : " دوران نوجوانی ، دوران بسیار دشواری است . والدین دوست دارند خود بچه ها برای آینده شان تصمیم گیری کنند . والدین من اجازه دادند که به طور همزمان به والیبال ، سافتبال ، بسکتبال و فوتبال بپردازم . "سرانجام مورگان فوتبال را انتخاب کرد و در سال 2009 به عنوان جوانترین بازیکن به تیم ملی زنان کشورش پیوست .

*نویسنده موفق

هرچند بدون تردید فوتبال بخش مهمی از زندگی الکس مورگان را تشکیل می دهد ولی او در ضمن یک نویسنده موفق محسوب می شود . مورگان در سال 2013 کتابی با عنوان " نجات دادن تیم " نوشت که داستان زندگی 4 دختر جوان فوتبالیست را روایت می کند . قهرمان اصلی کتاب ، دختری 12 ساله به نام " دوین " است که در مورد موفقیت خود دچار تردید می شود . خوشبختانه او با کمک دوستانش (زوئی ، اما و جسی) موانع را یکی پس از دیگری از پیش رو برمی دارد .

*تعیین هدف

مورگان در ضمن خاطرات خود را به رشته تحریر درآورده است . او می گوید : " تعیین هدف در زندگی من همیشه اهمیت زیادی داشته است . امیدوارم خواندن خاطرات من به مردم برای تعیین مسیر زندگی و تحقق رویاهای آنها کمک کند . "

*ازدواج

همسر الکس مورگان ، سرواندو کاراسکو نام دارد . آنها در دانشکده با یکدیگر آشنا شدند و در سال 2014 ازدواج کردند . مورگان اعتقاد دارد که زنان می توانند هم به وظایف مادری خود بپردازند و هم در حرفه خود موفق باشند .

الکس و همسرش زمانی ازدواج کردند که هر دو فوتبالیست حرفه ای بودند . در ضمن الکس گل های زیادی را به ثمر رسانده و مدال طلای المپیک و قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود داشت .

*بزرگترین حامی

مورگان و همسرش بزرگترین حامی یکدیگر هستند . پس از اینکه الکس در بازی های المپیک 2012 گل زد و به همراه تیمش راهی فینال شد ، سرواندو گفت : " وقتی الکس دروازه حریف را باز کرد همه متوجه شدند که او نه فقط " یک بازیکن خوب " بلکه " یک بازیکن فوق العاده " است . در آن زمان الکس به یک ستاره تبدیل شد و شاید بتوان گفت زندگی اش کاملا تغییر کرد . "

*شهرت

با این وجود شهرت ، شخصیت الکس را تغییر نداد . سرواندو می گوید : " الکس علی رغم معروف شدن ، همچنان شخصیت خود را حفظ کرد و من فکر می کنم این کار او تحسین برانگیز است . "

*گلایه کردن ، ممنوع !

الکس مورگان بر این باور است که مردم نباید از ظاهر خود شرمنده باشند . او می گوید : " اهمیت زیادی دارد که ظاهر خدادادی خود را بپذیرید . مهم نیست که دارای بدنی ورزشکاری یا استخوانی باشید . در هر صورت باید خودتان را دوست داشته باشید . "البته لحظاتی وجود داشته که الکس احساس شرمندگی می کرده است . بله ، حتی یک ستاره مانند مورگان هم گاهی اعتماد به نفس خود را از دست داده است . جری ، خواهر الکس می گوید : " مردم می گفتند خواهرم مانند یک دختر 13 ساله نحیف به نظر می رسد . "

*ازخودگذشتگی

الکس و همسرش به علت مشغله زیادی که داشتند ، در طول فصل به ندرت یکدیگر را می دیدند . دور بودن از مهم ترین فرد زندگی اش برای الکس چالش بزرگی محسوب می شد . او می گوید : " گاهی ازخودگذشتگی ما فوتبالیست ها هیچ محدودیتی ندارد . " گفتنی است سرواندو کاراسکو در آن زمان در تیم حرفه ای لس آنجلس گالاکسی بازی می کرد .

*هدبند صورتی

الکس مورگان به احترام مادر همسر خود در مسابقات از هدبند صورتی استفاده می کرد . گلوریا کاراسکو از سرطان سینه نجات یافته و همانطور که می دانید صورتی ، رنگ هشداردهنده این بیماری محسوب می شود . البته این کار او دلیل دیگری نیز داشت . الکس می گوید : " والدینم راحت تر می توانستند مرا در میان جمعیت پیدا کنند . صورتی یکی از رنگ های محبوب من است . "

*نکته قابل سرزنش

شاید تنها نکته قابل سرزنش در زندگی مورگان مربوط به سال 2017 باشد . در آن زمان او و دوستانش به دلیل ورود غیرمجاز به پارک دیسنی با دردسر مواجه شدند . بر اساس گزارش کلانتر اورنج کاونتی ، رفتار آنها بسیار پرخاشگرانه بوده است .مورگان مدتی بعد گفت : " از رفتارم عذرخواهی می کنم . از این ماجرا درس عبرت گرفته ام و تلاش می کنم که دیگر تکرار نشود . "

*المپیک لیون

الکس مورگان مدتی در المپیک لیون فرانسه بازی کرد که بهترین تیم فوتبال زنان در جهان محسوب می شود . او در سال 2017 به مدت 6 ماه به طور قرضی در این تیم حضور داشت . مورگان بر این باور است که برای " بهتر " شدن باید با " بهترین ها " بازی کنید . او در 15 دیدار برای المپیک لیون 12 گل زد که آمار فوق العاده ای است .

*بازیگری

مورگان در سال 2018 در فیلمی به نام " الکس و من " در نقش خودش ظاهر شد . او می گوید : " من عادت نداشتم که روزی 10- 12 ساعت کار کنم . با این حال دوست دارم چالش های مختلف را تجربه کنم ."

*تردید

الکس مورگان در ابتدا درباره موفق شدن در تیم ملی زنان آمریکا تردید داشت . او می گوید : " من به تیمی پیوسته بودم که سال ها به بازیکنان آن به عنوان الگو نگاه می کردم . با خودم می گفتم چگونه می توانم با آنها هماهنگ شوم . "باید گفت الکس مورگان بسیار خوب توانست در تیم جدید خود جا بیفتد .

*اعظم فکوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار