PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - September 27 2024
کد خبر: ۸۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
قرار است فیفا بار دیگر بحث تعلیق رژیم اشغالگر قدس را مورد بررسی قرار دهد، طرحی که بسیاری از کشورها به دنبال اجرای آن هستند.
کیهان ورزشی-

 فدراسیون بین‌المللی فوتبال بعد از یک بار مخالفت با تعلیق رژیم اشغالگر قدس از مسابقات تصمیم گرفته بار دیگر این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. فیفا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین (PFA) برای تعلیق تیم ملی و باشگاه‌های رژیم صهیونیستی از رقابت‌های بین‌المللی را بررسی خواهد کرد.

پیش از این 12 کشور خاورمیانه شامل فلسطین، عربستان، قطر، امارات، بحرین، عراق، کویت، لبنان، عمان، سوریه و یمن و ایران چنین درخواستی را مطرح کرده بودند. در واقع ایده این موضوع به جلسه رؤسای فدراسیون‌های ایران، لبنان، الجزایر و فلسطین برمی‌گردد. مهدی تاج رئیس فدراسیون با دعوت از همتایان خود در سه کشور یاد شده درباره تعلیق رژیم صهیونیستی به صحبت پرداخت. طرفین در این نشست درباره تعلیق اسرائیل به صحبت پرداختند و رئیس فدراسیون کشورمان نیز با ذکر نکاتی در این باره خواهان برخورد جدی فیفا با این رژیم شد.

در نهایت با توجه به جنایات رژیم اشغالگر قدس و کشتار بی‌رحمانه کودکان توسط این رژیم درخواست تعلیق اسرائیل به فیفا داده شد اما این نهاد برخلاف رویکردی که درباره روسیه داشت اسرائیل را محروم نکرد و همین موضوع اعتراض کشورهای زیادی از جمله ایران را در پی داشت. با این حال قرار است این بار شورای فیفا در روز 12 مهر درباره برخورد با اسرائیل تصمیم‌گیری کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار