PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: ۸۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
کوین یامگا، چهره شاخص هفته پنجم لیگ برتر
خرید ستاره فرانسوی با تجربه و با کیفیت از یک تیم دانمارکی خواسته فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال برای بستن تیمی در اندازه‌های قهرمانی در سال 1400 بود. کوین یامگا، با درخواست مستقیم سرمربی سابقاستقلالبه آبی پوشان پیوست . داستان کوین یامگا از همان برهه با ضربات پنالتی دقیق و گل های حساس وی آغاز شد. این بازیکن خوش فکر و با فیزیکی مناسب، در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از ستون‌های مهم نتیجه گرفتن تیم استقلال در لیگ برتر شده بود. یامگا در روزهای تلخ استقلال هم در سال‌های اخیر از معدود بازیکنانی با کیفیت و مورد تحسین آبی پوشان بود و به ندرت حتی هنگام رقم خوردن یک نتیجه بد یا یک شکست، کسی او را مقصر می‌دانست.متاسفانه یامگا در حادثه تلخ تمرینی از ناحیه یکی از چشم هایش آسیب جدی دید و با وجود بیش از یکسال درمان و چند عمل جراحی بینایی یک چشم خود را بطور کامل به دست نیاورد تا قصه یامگا با استقلال پایان یابد. یامگا چند روز قبل از بازی نساجی مازندران و استقلال تهران ، تیم سابق خود با تیم شهر خسته قرارداد بست و برای نساجی در هفته پنجم فصل کنونی لیگ برتر به میدان رفت و دروازه استقلال تیم سابق خود را از روی نقطه پنالتی گشود تا چهره شاخص هفته پنجم لیگ شود.این هفته سراغ قصه پرغصه ستاره فرانسوی نساجی رفتیم .
می خواهم زنده بمانم

*همه چیز ، از یک مصدومیت شروع شد

یک حادثه غیرقابل توضیح و عجیب در تمرینات فصل گذشته تیم استقلال ، مسیر ورزشی و حتی زندگی کوین یامگا را تغییر داد. برخورد عجیب امید حامدی‌فر در تمرینات با کوین یامگا اگرچه در ابتدا یک مصدومیت عادی به نظر می‌رسید، اما هرچه گذشت، خبری از بازگشت یامگا به میادین نبود و در نهایت او فصل گذشته را بدون انتشار خبر بازگشت به میدان به پایان رساند.در فصل تابستان نیز شرایط کوین یامگا تفاوتی نکرد و این بازیکن در نهایت با بی‌مهری باشگاه استقلال به سمت درهای خروجی هدایت شد.علاقه مندان به فوتبال توقع داشتند که استقلال با او مهربانانه رفتار کند و به پاس، گل های خاطره انگیزش با او قرارداد ببندند.این در حالی بود که یامگا با استقلال تمرین می کرد و آمادگی خود را نشان داده بود.

*... از شایعه خداحافظی تا پیوستن به نساجی

در شرایطی که حتی اخبار زیادی در مورد احتمال خداحافظی یامگا از فوتبال به گوش می‌رسید، در نهایت در روزهای پایانی پنجره تابستانی، باشگاهنساجی مازندران،کوین یامگا را به خدمت گرفت و این بازیکن خیلی زود خودش را به ترکیب اصلی رساند. در این مدت صحبت انتقال او به چند تیم دیگر لیگ برتری نیز منتشر شده بود، اما حتی حضور کوین در تمرینات نیز سرمربیان را مجاب نکرد تا با او قراردادی عقد کنند و همه چیز به بدترین شکل ممکن برای این بازیکن فرانسوی پیش رفت.

*گلزنی به تیم سابق

علی خطیر مدیرعامل تازه وارد باشگاه نساجی اقدام قابل توجهی انجام داد و با کوین یامگا برای انتقال به باشگاه خود به توافق رسید. این ستاره فرانسوی چند روز پس از امضای قرارداد جدیدش در فوتبال ایران در دیدار مقابل استقلال به میدان رفت و یکی از بهترین نمایش‌های خود در دوران حضورش در لیگ برتر را ارائه و البته مثل همیشه ضربات پنالتی خود را بدون کوچکترین اشتباه وارد دروازه تیم سابق خود کرد.

*پاسخ کوین به اتفاقات ماه های اخیر

همه هواداران فوتبال از لحظه اعلام پنالتی به سود نساجی در بازی برابر استقلال تهران در هفته پنجم لیگ برتر، علاقه‌مند به دیدن واکنش کوین یامگا در صورت گلزنی بودند و این بازیکن نیز بلافاصله بعد از بازی کردن دروازه سید حسین حسینی همبازی سابق خود، با اشاره به مصدومیت عجیب خود در ترکیب استقلال و البته برخورد باشگاه، پاسخ اتفاقات ماه‌های اخیر را داد.

*حرفش را در زمین زد

کوین یامگا با جدا شدن از استقلال تمایلی به انجام مصاحبه نشان نداد و گفت که حرف‌های خود را به زودی در زمین خواهد زد. ستاره‌ای که برخلاف همگان مطمئن بود هنوز فوتبالش تمام نشده است.پس از گلزنی به استقلال، حرف خود را زد و نشان داد که در حال حاضر یکی از بازیکنان ارزشمندنساجیبه شمار می‌آید . 

*قاب دردناک

یامگا پس از گشودن دروازه تیم استقلال تهران در هفته پنجم لیگ برتر ، یک لحظه عینک از روی صورت برداشت و نشان داد چه وضعیت اسفناکی در ماه‌های گذشته به این بازیکن تحمیل شده است.قاب دردناکی که دل هر انسانی را به درد آورد.کوین با برداشتن نقاب از چهره مقابل دوربین عکاسان ، وضعیت آسیب دیدگی چشم خود را نشان داد و اعلام کرد که می خواهم زنده بمانم.

*در مسیر لئوناردو

فراموش نکنیم لئوناردو پادووانی، مدافع برزیلی استقلال در سال‌های گذشته نیز با رفتاری مشابه از سوی باشگاه استقلال مواجه شده بود و مثل یامگا پس از آسیب دیدگی شدید از جمع آبی پوشان کنار گذاشته شد. این بازیکن در دیدار مقابل فولاد خوزستان در اسفند سال 1396 دچار مصدومیت جدی شد و زندگی سال‌های اخیر او روی ویلچر سپری شده است. مدافع سابق استقلال کماکان از برخورد باشگاه نسبت به حق و حقوق خود در سالهای اخیر شاکی است.

*نقش مهم در آخرین قهرمانی استقلال

قصه کوین یامگا،بعد از آن تکل خشن و عجیب امید حامدی‌فر در تمرین استقلال به پایان رسید. ستاره‌ای که نقش مهمی در تنها قهرمانی استقلال در لیگ برتر در سال‌های اخیر داشته و یک بار در دقیقه 8+90 دربی، استقلالی ها را از شکست مقابل رقیب سنتی نجات داد، اما در روزهای تلخ دست و پنجه نرم کردن با خطر نابینایی، از سوی باشگاه طرد شد و احتمالا به زودی سر حق و حقوق خود نیز با آنها وارد مناقشه خواهد شد.

*کار قشنگ نساجی

باشگاه نساجی مازندران پس از عقد قرارداد با کوین یامگا به پیشنهاد حسین زامهران بازیکن باتجربه خود اقدام قشنگی انجام داد و بازوبند کاپیتانی را مقابل استقلال تهران در هفته پنجم لیگ برتر به یامگا تازه وارد سپرد. یک اقدام روحیه بخش که خروجی اش گلزنی کوین برابر تیم سابق خود بود.

* کیوان طباطبایی





نام:
ایمیل:
* نظر: