PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۴۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

کیهان ورزشی-

برنامه رکورد در روز جمعه ۱۴ تیر ماه با یک اتفاق خوب و بی سابقه همراه بود.

این اتفاق حضور یک  "روزنامه نگار ورزشی" بنام خانم آزاده پیراکوه به عنوان کارشناس در کنار آقای زارعیان گزارشگر و کارشناس وزنه برداری جهت تحلیل و بررسی انتخابات فدراسیونها به ویژه فدراسیون وزنه برداری بود.

سنت شکنی و کار خوب دست اندرکاران ورزش سیما در شبکه سوم از این جهت قابل تحسین است که تا کنون حضور بانوان به عنوان کارشناس ورزشی در برنامه ها، صرفا مربوط به "حوزه ورزش بانوان" بوده و تا آنجا که سوابق نشان می‌دهد موردی وجود نداشته که یک روزنامه نگار زن، کارشناس مسائل ورزش کشور در حوزه انتخابات باشد.

نکته دیگر، تسلط خانم پیراکوه بر موضوع انتخابات و استناد مشارالیها به موارد قانونی آئین نامه انتخابات و همچنین آمادگی ذهنی ایشان در مصادیق بود که در گفت‌وگوی تلفنی با آقای اسبقیان مدیر کل دفتر مشترک فدراسیونهای وزارت ورزش به خوبی معلوم بود و البته پاسخ این موارد توجیهات همیشگی مسئولان و این بار از زبان آقای اسبقیان بود. 

شبکه سوم سیما و به ویژه برنامه رکورد در روز جمعه ۱۴ تیر نشان داد که استفاده از کارشناسان جدید در برنامه ها عاملی در جذب بیشتر مخاطب خواهد بود و حضور کارشناسان همیشگی در برنامه ها و شاید بیان حرفهای تکراری نوعی بی حوصلگی و یک دست بودن برنامه ها و از دست دادن مخاطب  را در پی خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه در برنامه های گفت‌وگو محور سه شاخصه مهم یعنی"طرح ، بررسی و نتیجه گیری موضوع" وجود دارد که در برنامه این هفته رکورد تا حد زیادی اجرا شد.

پس در یک‌ جمله می توان گفت تغییر در شکل اجرا و محتوای برنامه ها به ویژه برنامه های ورزشی سیما را باید به فال نیک گرفت تا ذائقه مخاطب از یک دست بودن برنامه تلخ نشود.

*حسن علیرضایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار