ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - May 22 2024
کد خبر: ۵۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
این هفته با کریم انصاری فرد مهاجم ملی پوش تیم «آاک» آتن
کریم انصاری فرد مهاجم اردبیلی تیم «آاک» آتن چند فصلی است که لژیونر شده و توانسته خارج از کشور دوران بازیگری خود را ادامه دهد. آنچه سبب ساز ماندگاری کریم در فوتبال خارج از کشور شده عملکرد تحسین برانگیز او و نگاه حرفه ای اش به فوتبال بوده است.بسیاری از فوتبالیست های ایرانی لژیونر شدند ولیکن عمرشان در لیگ های خارجی کوتاه بود .مثل کریم تداوم نداشتند و نتوانستند خود را از نظر فنی و فرهنگی با شرایط تیم جدیدشان در خارج از کشور وفق دهند . انصاری فرد در سالهای گذشته طوری عمل کرده که هرگاه قراردادش با تیمی به پایان رسیده فورا با تیم خارجی دیگری قرارداد بسته است. بازگشت او به لیگ یونان گویای این واقعیت است که کریم در لیگ یونان خود را ثابت کرده است و کماکان بهترین تیم های یونان خواهان به خدمت گرفتن کریم هستند.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی کریم انصاری فرد طی سالهای گذشته می کنیم.
لژیونر کارکشته

**آخرین گل ارزشمند کریم

از آخرین موفقیت کریم انصاری فرد در تیم جدیدش شروع می کنیم.مهاجم ملی پوش و ایرانی تیم «آاک یونان» در بازی پلی آف لیگ اروپا برابر وولفسبورگ یک گل حساس و باارزش به ثمررساند. در حالی که بازی 1-1 مساوی بود در دقیقه 90+4 حمله خطرناک وولفسبورگ آلمان پشت محوطه جریمه «آاک» دفاع و همین توپ در یک ضدحمله برای کریم ارسال شد. کریم با سرعت بالا و یک حرکت تکنیکی توپ را مقابل خط دفاع حریف گرفت و به هجده قدم تیم آلمانی وارد شد و سپس با یک بغل پای آرام و فنی دروازه وولفسبورگ را باز کرد.مهاجم 30 ساله تیم یونانی ،پس از برد ارزشمند «آاک» یونان گفت: هرگز این شب را فراموش نمی کنم و برد را به هواداران «آاک» تقدیم می کنم.

**مشورت با کاپیتان تیم ملی

ماجرای پیوستن کریم انصاری فرد به «آاک» یونان ،پس از مشورت او با کاپیتان تیم ملی قطعی شد.انصاری‌فرد درباره روند انتقالش به تیم «آاِک» آتن می گوید: مسعود شجاعی دوست بسیار خوبم است و بازیکنی با کارنامه‌ای مشخص محسوب می‌شود. همیشه برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم .من پیش از انتقالم به «آاِک» آتن با مسعود شجاعی به خاطر سابقه بازی‌اش در این تیمصحبت کردم.مسعود شجاعی همه چیز را درباره «آاِک» به من گفت. نکات بسیار خوبی درباره این تیم به من انتقال داد و مهم بود که چنین حرف‌هایی را از بازیکنی بشنوم که در «آاِک» آتن حضور داشت و بازی کرد. همه چیزهایی که شجاعی به من درباره «آاِک» آتن گفت فوق‌العاده بودند.

**برای کسب قهرمانی به «آاک» آمده ام

کریم انصاری‌فرد در گفت و گویی با یک رسانه یونانی گفت: البته هر بازیکنی که در «آاک یونان» حضور دارد، می‌خواهد در لیگ یونان قهرمان شود. ما به همین دلیل در «آاِک» هستیم و نمی‌خواهیم وقت‌گذرانی کنیم. موفقیت در «آاِک» به معنای کسب جام‌های قهرمانی است. این تنها موضوعی است که «آاِک» را خوشحال می‌کند و من به همین دلیل اینجا هستم. همیشه برای پیروزی تلاش می‌کنم و برای کسب قهرمانی و بازی‌های بیشتر مبارزه خواهم کرد. من و همبازیانم در «آاِک» برای خوشحالی هواداران تلاش می‌کنیم. خوشحالم که عضوی از باشگاه «آاِک» هستم.

**کریم میراث دار شماره 11 تیم یونانی

مهاجم ایرانی «آاک» یونان در فصل تازه رقابت ها شماره 11 را به تن می کند. کریم درباره میراث این پیراهن گفت: می دانم که همه گلزنان بزرگ «آاک» پیراهن شماره 11 را پوشیده اند و این شماره برای من معنای خاصی دارد. سعی می کنم این مسئولیت را به خوبی انجام دهم. به دوستانم در «آاک» قول می دهم که از پیراهن زرد و سیاه که به تن دارم به خوبی مراقبت کرده و ارزشش را بدانم.

**مشارکت در مبارزه با کرونا

از روزی که کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده بسیاری از چهره های مطرح فوتبال سعی کرده اند با اقدامات خیرخواهانه به کاهش ابتلا به این ویروس کمک کنند. علیرضا جهانبخش ملی پوش ایرانی تیم برایتون انگلیس یکی از ستاره های فوتبال است که با تشکیل یک کمپین و با کمک گرفتن از هم تیمی خود در تیم ملی برای یاری رساندن به بیماران کرونایی اقدام ارزشمندی کرد. او بعد از صحبت با سعید عزت اللهی، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد و مرتضی پورعلی گنجی این بازیکنان مطرح را نیز در کمپین خود شریک کرد و توانستند کمک های خوبی برای بیماران کرونایی و مبارزه با ویروس کشنده جمع آوری کنند.جهانبخش در این باره می گوید:‌در بین بازیکنان تیم ملی ،کسانی هستند که کمک های بسیار بزرگی را انجام داده اند اما شاید خیلی ها ندانند و خود بازیکنان نیز شاید دوست نداشته باشند به آن پرداخته شود. شخصا از چند بازیکن تیم ملی خواستم تا کمک کنند و آنها فورا قبول کردند. بگذارید از سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی و کریم انصاری‌‌فرد نام ببرم که به غیر از کمک هایی که خودشان به شهرهایشان کردند در پاسخ به درخواست من نیز بدون فوت وقت شرکت و کمک کردند.

**محیط خانوادگی «السیلیه» به من کمک زیادی کرد

کریم انصاری فرد ،فصل گذشته برای تیم «السیلیه» قطر بازی می کرد و مهاجم ملی پوش درباره عملکردش در تیم قطری و لیگ ستارگان می گوید:فصل خوبی بود و از بازیکنان جاه طلب لیگ ستارگان محسوب می شدم. مهمترین موضوع برای من سازماندهی تیمی در لیگ ستارگان بود .در ابتدای حضورم در «السیلیه» نیاز به تجربه اندوزی داشتم تا با تیمم و لیگ ستارگان قطر هماهنگ و از نظر حرفه ای آشنا شوم.محیط تیمی بسیار خوب و خانوادگی «السیلیه» به من کمک زیادی کرد. این تیم همیشه قدرت خود را حفظ می‌کند و اعضای آن به خوبی با هم همکاری می‌کنند.

**تمجید نشریه قطری از انصاری فرد

هر چند از دست دادن ضربه پنالتی سرنوشت ساز در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم شهرخودرو ایران شرایط متفاوتی برای انصاری فرد مهاجم وقت «السیلیه» رقم زد اما روزنامه استادالدوحه قطر در روزهای کرونایی لیگ ستارگان در بررسی شرایط بهترین ستاره های خارجی شاغل در باشگاه های قطر به تمجید از کریم پرداخت.کریم در آن برهه ،6 گل برای السیلیه به ثمر رسانده بود.استاد الدوحه در خصوص عملکرد انصاری فرد نوشت: کریم انصاری‌فرد انتقال برجسته «السیلیه» در تابستان 2019 بود. او از چهره‌های جدید خارجی در فصل جاری لیگ ستارگان قطر به شمار می آمد که از «ناتینگهام‌فارست» انگلیس به تیم «السیلیه» پیوست. با تجربه استثنایی بازی در ورزشگاه‌های اروپایی موفقیت خود را در تیم جدید قطری‌اش تضمین کرده بود. انصاری‌فرد مهره تأثیرگذار تیم «السیلیه» بود و با نمایش‌های خود باعث تقویت فنی لیگ ستارگان شد تا خریدی هوشمندانه لقب بگیرد.

**شب درخشش کریم در چمپیونشیب

کریم انصاری فرد در چمپیونشیب انگلیس افت و خیز داشت.شرایطی به او تحمیل شد تا کریم نیمکت نشین شود و از لیست تیم ناتینگهام فارست هم خط بخورد.کریم با وجود اتفاقات پیرامونش در شب بازی برابر تیم هال سیتی درخشید و بازگشت خاطره انگیزه ای داشت .ناتینگهام فارست در شب درخشش ستاره ایرانی خود که یک گل زد و یک پاس گل هم داد برابر هال سیتی به برتری رسید.در هفته سی و ششم چمپیونشیپ انگلیس، تیم ناتینگهام فارست که کریم انصاری‌فرد را بعد از سه مسابقه مجددا در لیست مسابقه و روی نیمکت داشت در ورزشگاه سیتی گراند مقابل تیم رده یازدهمی هال سیتی قرار گرفت.نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت اما ناتینگهام فارست که از دقیقه 59 کریم انصاری‌فرد را به‌عنوان نخستین تعویضی در ترکیب داشت، در نیمه دوم نمایش هجومی‌تری ارائه کرد و موفق شد در دقیقه 72 روی ارسال تندایی داریکوا و با پاس رو به عقب ستاره ایرانی خود، با شوت تماشایی ژوائو کاروالیو به گل برسد.کریم با زدن گل و پاس گل شب خاطره انگیزه ای را رقم زد.

**انتقاد کریم از فدراسیون فوتبال

کریم کمتر وارد حاشیه می شود و تمرکزش روی کارش است. او طی فصولی که در لیگ های خارجی حاضر بوده طوری عمل کرده که او را به عنوان یک فوتبالیست مسئولیت پذیر و کم حاشیه بشناسند و قطعا علت ماندگاری اش در لیگ های خارجی نحوه عملکردش بوده تا همیشه پیشنهاد خارجی داشته باشد.کریم در مقطعی به انتقاد از فدراسیون فوتبال پرداخت کرد و حرف دل بازیکنان و کادرفنی تیم ملی را در خصوص کم کاری فدراسیون زد.وی در سال ۱۳۹۷ و قبل از اعزام تیم ملی به قطر با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: انتظار ما از مسئولان این است که برای تیم ملی وقت گذاشته و آنچه را در توان دارند برای موفقیت به کار بندند، نه اینکه ما را به حال خود رها کرده و تنها روزهایی که تیم نتیجه می‌گیرد به دنبال گرفتن عکس یادگاری باشند. چرا باید ما در یک کشور دیگر بازی‌های تدارکاتی خود را انجام دهیم. برای ما دردآور است که بازی در یک کشور دیگر باشد و حتی بلیت و هتل ما را هم کشور قطر اوکی کند و ما از طریق آن‌ها یک بازی دوستانه انجام دهیم. ایران کشور بزرگی است که همیشه بزرگ خواهد ماند و در دنیا به خاطر غیرت و شجاعت شناخته شده است اما این حس بدی است که ما برویم و در یک کشور دیگر بازی کنیم و آن‌ها تمام هزینه‌های ما را تقبل کنند.مشکلات ما در تیم ملی تنها پول یا پاداش نیست. قسم می‌خورم دنبال چنین چیزی نیستیم. ما شرایط مردم ایران را درک می‌کنیم، زیرا خودمان هم در اینجا زندگی می‌کنیم و می‌دانیم که کشور چه مشکلاتی دارد اما آیا از عراق کمتر هستیم؟ آن‌ها با داشتن مشکلات زیاد، هیچ وقت بازی‌های تدارکاتی خود را در کشورهای دیگر برگزار نمی‌کنند!

**تعریف مربی یونانی از انصاری فرد

آنتونیس مانیکاس مربی پیشین تیم پانیانیوس و کریم انصاری فرد در مورد بازگشت این مهاجم ایرانی به فوتبال باشگاهی یونان صحبت کرد و گفت: انصاری فرد یک مهاجم بسیار خوب است، ما زمانی که کریم در اسپانیا بازی می کرد او را دیده بودیم . مدتها در لیست تیمش قرار نداشت و بازی ها را از روی سکوها تماشا می کرد.او در اسپانیا جواب نداده بود و این خطری بود که مارینوس اوزینیدیس مربی وقت پانیانیوس مسئولیت جذب کریم را به عهده گرفته بود. کریم بازیکن ایستایی نیست ، تکنیک حرکت با توپ را دارد و جاگیری اش در محوطه جریمه خوب است. عملکرد او در تیم ملی ایران هم خوب است. مهمترین موضوع شخصیت خوب انصاری فرد است. او بسیار خوب ارتباط می گیرد ، تلاش و مقاومت دارد و رابطه مثبتی با اعضای تیم برقرار می کند.او به پول اهمیت نمی دهد بلکه برایش کیفیت مهم است.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار