PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
نازی طائرپور، سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن گفت: بازیکنان ایرانی باید رشد کنند. وقتی بازیکن خارجی می‌آید تنها یکماه بازی می‌کند و از ایران می‌رود و بسکتبالیست‌های ایران باید سطح خود را به بازیکنان خارجی برسانند. چرا دختران ما نباید لژیونر شوند؟ خارجی‌ها کلی پول می‌گیرند و بعد هم می‌روند و دیگر فایده‌ای ندارند. می توانم بازیکن خارجی بیاورم اما دوست ندارم تا دختران ایرانی روی نیمکت بنشینند. اکنون برد و باخت برای تیم‌ها مهم شده که اقدام به خرید بازیکنان خارجی می کنند اما به نظرم ما باید بازیکنان خود را رشد دهیم.

پی نوشت : نگاه خانم طائرپور در این ورزش نتیجه گرا که فقط فکر برد و باخت است و این تفکر غلط را به هواداران هم تعمیم داده است ، واقعا ستودنی است . این چند سطر از اظهارات ایشان را بازنشرکردیم تا همه بدانند هنوز هم افراد دلسوز در بسکتبال هستند و اگر آدم هایی از این جنس تصدی پست های کلیدی را داشته باشند، اوضاع ورزش دانشگاهی بهتر از این می شود . به احترام خانم طائرپور کلاه از سر بر می داریم .

فریاد مربیان

هفته گذشته چند تماس از مربیان و اهالی بسکتبال داشتیم که برخی از آن ها مطالبی را عنوان می کردند که جای تامل دارد . دوستان می گفتند انتقادات کیهان ورزشی و برخی رسانه ها نسبت به پایین بودن کیفیت مسابقات و اختلاف امتیازی بالا در دیدارهای برگزار شده متاسفانه کار را به جایی رسانده که تیم های داوری برای متعادل کردن بازی ها جهت دار سوت می زنند و بسیاری از خطاهای تیم های ضعیف را نادیده می گیرند تا این گونه بازی ها با اختلاف امتیاز کمتری رقم بخورد!

نمی دانیم که این قضیه تا چه حد درست است اما امیدواریم دوستان در کمیته های برگزاری و داوران برای برطرف شدن مشکلات داوری فکری جدی کنند . صدای فریاد مربیان بر سر داوران این روزها بیشتر از هر زمان دیگری شنیده می شود .

نگذاشتند «حماد» ناهارش را بخورد !

 حماد سامری سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان بعد از شکست مقابل اکسون گفت: ما از اول بازی عدم تمرکز داشتیم، آن هم بخاطر اینکه قبل از بازی ساعت ۲ و وقت ناهار از فدراسیون به ما زنگ زدند که مربی شما باید ۵ میلیون بدهد وگرنه نمی‌گذاریم روی نیمکت بنشیند! این ۵ میلیون بابت سال گذشته بازی نفت با شهرداری گرگان است که در آبادان به مشکل خورد و من را جریمه کردند، اما همان زمان در کمیته انضباطی اعتراض زدیم و قرار شد جواب اعتراض مان را بدهند و تا الان هیچ صحبتی نشده است و حالا هفته ششم قبل از شروع بازی به ما زنگ می‌زنند که یا ۵ میلیون را می‌دهید یا نمی‌توانید تیم تان را هدایت کنید! خب شما خودتان را بگذارید جای من؛ وقتی تمرکزتان را می‌گیرند چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

پی نوشت : هنوز و تا زمان نگارش این مطلب، توضیحی درخصوص اظهارات حماد سامری از جانب مسئولین فدراسیون داده نشده است اما اگر این قضیه صحت داشته باشد ، مرز رفتارهای غیرحرفه ای در بسکتبال ایران جابجا شده است . مگر چند ساعت قبل از انجام بازی موقع زنگ زدن و تهدید کردن مربی است ؟ می گذاشتید حداقل بنده خدا ناهارش را بخورد!

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار