PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۶۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم ملی والیبال ایران در ادامه بازیهای لیگ ملت های جهان به میزبانی ایتالیا ، با شکست سه بر صفر آمریکا به پنجمین پیروزی متوالی دست یافت.
- در اتفاقی جالب درشهر البلاگ ELBLAG لهستان، هنگامی که در ورزشگاه شهر مسابقه فوتبال بین دو تیم در حال برگزاری بود، ناگهان چتربازی از آسمان در وسط زمین چمن فرود آمد. داور مسابقه هم در حرکتی جالب تر به چترباز کارت زرد نشان داد که موجب خنده بازیکنان و تماشاچیان شد.
- فیلیپو اینزاگی و مائوریتزیو ساری به عنوان سرمربیان تیم های ایتالیایی برشیا و لاتزیو منصوب شدند و کارشان را با این تیمها آغاز کردند.
- برونو لاژ سرمربی سابق بنفیکای پرتغال به عنوان سرمربی جدید تیم ولورهمپتون انگیس انتخاب شد.
- مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ( یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل جدید روز یکشنبه ، 23  خرداد ساعت 15/30  در سالن آمفی تئاتر هتل آکادمی فوتبال در تهران و با حضور مدیران عامل هشت باشگاه حاضر در این رقابت ها برگزار می شود. تیم های آلومینیوم اراک، خیبر خرم آباد، سپاهان اصفهان، گل گهرسیرجان، استقلال، پرسپولیس، ملوان انزلی و فولاد خوزستان تیم های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی محسوب می شوند.
- سونیل چتری مهاجم تیم ملی هندوستان هفتادو چهارمین گل ملی خود را به ثمر رساند و از لیونل مسی با 73گل ملی عبور کرد. تنها بازیکن فعالی که آمار بهتری از او دارد کریستیانو رونالدو با 103 گل است . 
- یحیی گل‌محمدی و مهدی رسول‌پناه، سرمربی و مدیرعامل سابق پرسپولیس که با یکدیگر درگیری لفظی داشتند، روز چهارشنبه در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدند تا به پرونده آنها رسیدگی شود.
- به دنبال مصدومیت شدید وحید امیری در مسابقه ایران با بحرین در منامه (3-0) ، اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان برای جایگزینی ، میلاد سرلک و عارف غلامی را به عنوان جایگزین به اردوی تیم ملی در بحرین فراخواند و در نهایت سرلک و غلامی خود را به اسکوچیچ معرفی کردند.
- تورنمنت بین المللی فوتبال جوانان بانوان کافا از روز جمعه 21 خرداد ماه در شهر دوشنبه تاجیکستان آغاز می‌شود و تیم دختران ایران یکی از تیمهای شرکت کننده در این رقابت ها به حساب می آید.برنامه تیم ایران در این مسابقات بدین شرح است ، جمعه 21خرداد، ساعت 21 به وقت محلی: ایران - تاجیکستان ، دوشنبه 24 خرداد ماه، ساعت 18 به وقت محلی: ایران با افغانستان ، سه شنبه 25 خرداد ماه، ساعت 21 به وقت محلی: ازبکستان با ایران ، پنجشنبه 27 خردادماه، ساعت 18 به وقت محلی: ایران با قرقیزستان
- حسن روشن، مهاجم گلزن و اسبق فوتبال ایران و باشگاه استقلال بامداد روز چهارشنبه در بیمارستان تهرانپارس پای چپ خود را به تیغ جراحان سپرد ، برای ایشان و همه بیماران آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم . 
- طبق اعلام مقامات فوتبال اسپانیا ، دیگو یورنته، مدافع تیم ملی این کشور به کرونا مبتلا شده است . 
 - تیم فوتبال زنان بزرگسال ایران که در اردوی خارج از کشور بسر می برد در دیداری دوستانه به مصاف تیم بلاروس رفت و در هر نیمه 3 گل دریافت کرد تا بازی 6 - 0 به سود میزبان به پایان برسد.
- استفانوس سیتسیپاس مرد شماره پنج تنیس جهان با برتری مقابل دنیل مدودف برای دومین سال متوالی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات رولان گاروس راه یافت. از طرفی الکساندر زورف نیز با پیروزی سه بر صفر برابر الخاندرو داویدوویچ فوگینا به این مرحله از رقابت‌های رولان گاروس رسید.
- باشگاه الاهلی قطر با انتشار پیامی، جدایی امید ابراهیمی کاپیتان 33 ساله و ایرانی خود را اعلام کرد.
- کریم بنزما، مهاجم تیم ملی فرانسه، در دیدار تدارکاتی تیمش مقابل بلغارستان آسیب دید و زمین بازی را ترک کرد.
- ویلیان میمبلا هافبک پرویی تیم فوتبال تراکتور در فصل نوزدهم، پس از جدایی از جمع سرخپوشان تبریزی برای دریافت مطالبات خود به فیفا شکایت کرد. شنیدیم باشگاه تراکتور به پرداخت 146 هزار دلار محکوم شده است .
- مسابقه دوستانه تیمهای پرسپولیس و صنعت نفت آبادان با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. عبدی زننده هر دو گل سرخپوشان بود. فرهادی و ریکانی نیز گلهای نفت آبادان را به ثمر رساندند.
 - چهار پرونده تعهدات مالی باشگاه پرسپولیس مختومه شد. پرسپولیس با رضا نورمحمدی، شاهین عباسیان و ابوالفضل درویشوند تسویه حساب و بدهی خود به هیات فوتبال تهران را پرداخت کرد.
- دادگاه CAS هفته گذشته حکم کمیته وضعیت فیفا درباره پرونده شکایت گابریل کالدرون را تایید کرد که طبق آن سرخ‌پوشان 30 روز فرصت دارند برای جلوگیری از جریمه‌های احتمالی 580 هزار دلار اصل بدهی به اضافه پنج درصد سود سالانه این مبلغ را به سرمربی آرژانتینی سابق خود پرداخت کنند. باشگاه پرسپولیس پس از دریافت ابلاغیه دادگاه حکمیت ورزش تلاش خود را برای حل و فصل این پرونده آغاز کرده است .
 - بر اساس اعلام IFAB در تصمیم‌گیری برای تشخیص بودن یا نبودن آفساید، مرز بین کتف و بازو به عنوان زیر بغل تعریف شده است و در تشخیص هند نیز این قسمت خطا محسوب نمی‌شود، از آنجایی که احتمال گلزنی با این قسمت از بدن وجود دارد، در صورتی که این قسمت از بدن در موقعیت آفساید باشد، داور باید آن را لحاظ و آفساید اعلام کند.  پیش از این طبق قوانین، از نوک انگشتان دست تا قسمت انتهایی بازو در صحنه‌های آفسایدگیری، لحاظ نمی‌شد.
- هافبک ملی پوش پرسپولیس برای درمان آسیب دیدگی خود به تهران باز می‌گردد تا مورد معاینه پزشکان باشگاهی خود نیز قرار بگیرد. آسیب دیدگی این بازیکن از ناحیه همسترینگ نیاز به استراحت طولانی مدت دارد و به همین علت اسکوچیچ او را برای بازی‌های باقیمانده تیم ملی کنار گذاشت.
- اعتراض بازیکنان استقلال به شرایط مدیریتی این باشگاه حکم جریمه را برای بازیکنان به همراه داشت و 5 درصد از قرارداد آبی‌ها کسر شد.
- تیمهای ملی پرتغال و آمریکا در دو بازی تدارکاتی خود با تیمهای رژیم اشغالگر و کاستاریکا ، صاحب پیروزی مشابه 4-0 شدند گل دوم پرتغال توسط رونالدو به دست آمد کسی که قصد دارد رکورد گلزنی علی دایی در دنیا را بشکند.
- علاوه بر برتری سه بر صفر والیبال ایران مقابل آمریکا ، در دیگر بازیهای این دور از رقابت های جام ملت های والیبال این نتایج رقم خورد : ایتالیا 3 - آرژانتین صفر ، لهستان 3 - بلغارستان صفر ، فرانسه 3 - روسیه یک ، صربستان 3 - آلمان یک ، ژاپن 3 - استرالیا یک

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار