PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیمهای سوئیس و اسپانیا با غلبه بر فرانسه و کرواسی به مرحله حذفی مسابقات فوتبال یورو 2020 راه یافتند ، سوئیس پس از تساوی 3-3 در وقتهای معمولی و اضافی با فرانسه ، در ضیافت پنالتی ها توانست 5-4 خروس نشانها را شکست دهد ، که گل نشدن پنالتی ام با په ، باعث حذف فرانسه شد ، در دومین مسابقه پرگل و مهیج دوشنبه شب ، تیم اسپانیا پس از تساوی 3-3 در وقت های اضافی با زدن دو گل دیگر پیروزی 5-3 را برابر کرواسی خلق کرد.
- در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای فوتبال یورو 2020 ، بلژیک با ایتالیا ، دانمارک با چک ، اسپانیا با سوئیس و برنده بازی آلمان - انگلیس و سوئد - اوکراین به مصاف هم خواهند رفت .
- استفانوس سیتسیپاس بخت سوم مسابقات تنیس ویمبلدون در مرحله اول این رقابت‌ها در سه ست پیاپی مغلوب فرانسیس تیافو نفر 57 جهان شد و خیلی زود از سومین گرند اسلم سال کنار رفت.
- نواک جوکوویچ مدافع قهرمانی مسابقات تنیس ویمبلدون با برتری سه بر یک مقابل جک دریپر بریتانیایی به دور دوم رقابت‌ها راه یافت.
- شهره موسوی، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال به دلیل اختلاف نظر زیاد با شهاب عزیزی خادم و مشاوران وی از سمت خود استعفا داد.
- با اعلام هیات مدیره باشگاه تراکتور تبریز ، استعفای رسول خطیبی سرمربی این تیم پذیرفته شد و فیروز کریمی تا پایان فصل هدایت تراکتور را بر عهده خواهد داشت.
- پس از خاتمه پیکارهای لیگ ملت های جهان حالا تیم ملی والیبال ایران باید خود را برای مسابقات المپیک آماده کند ، برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال در المپیک بدین شرح است :
ایران با لهستان (2 مرداد ساعت 15/10) ، ایران با ونزوئلا ( 4 مرداد ساعت 4/30) ، ایران با کانادا (6 مرداد ساعت 4/30) ، ایران با ایتالیا ( 8 مرداد ساعت 15/10) ، ایران با ژاپن ( 10 مرداد ساعت 15/30 )
- هفتمین اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان از روز چهارشنبه (نهم تیرماه) در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود. به این منظور اسامی 20 بازیکن از سوی سرمربی این تیم به شرح زیر اعلام شد: آذربایجان غربی: سالار آقاپور ، اصفهان : سپهر محمدی، محمدحسین درخشانی ، البرز : محسن منتظمی ، بوشهر : علیرضا صمیمی ، تهران : مهدی جاوید، محمدرضا سنگ سفیدی، باقر محمدی - خراسان رضوی : علی ابراهیمی ، خوزستان : بهزاد عظیمی، فرهاد توکلی
قزوین : محمد نجف زنگی ، قم : علی اصغر حسن‌زاده، طاها نعمتیان ، کرمان : میثم خیام ، لرستان : مسلم اولاد قباد ، مازندران : سعید احمد عباسی، سینا پرکاس ، مرکزی : محمد شجری و رضا سپندار (این اردو تا دوازدهم تیرماه ادامه خواهد داشت) . 
- با اعلام باشگاه استقلال؛ بعد از پیگیری‌های صورت گرفته، شیخ دیاباته مهاجم استقلال صبح روز سه‌شنبه وارد تهران می شود . 
- با وجود تاکید سازمان لیگ به رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری بازی بدون تماشاگر اما در بازی آرمان گهر - فجرسپاسی شیراز از سری بازیهای لیگ دسته اول ، بیش از 200 تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند! که باشگاه آرمان گهر به حضور تماشاگران شیرازی در این مسابقه اعتراض کرد.
- کیلیان امباپه ستاره تیم ملی فرانسه و باشگاه پاری سن ژرمن ، در یورو 2020 علاوه بر این که موفق به ثبت هیچ گلی نشد حتی در بازی مقابل سوئیس با پنالتی که از دست داد باعث حذف فرانسه از جام شد.
- باشگاه استقلال طی نامه‌ای به سازمان لیگ، نسبت به انتخاب سید علی به عنوان داور دیدار تیمشان مقابل آلومینیوم، به طور رسمی اعتراض کرد.
- در چهار بازی باقی مانده از دور چهارم مرحله گروهی مسابقات کوپا آمریکا ، برزیل با اکوادور یک بر یک شد ، پرو با یک گل ونزوئلا را شکست داد ، در گروه اول آرژانتین با در خشش مسی (2گل و یک پاس گل) ، 4 -1بولیوی رابرد و سرانجام اینکه اروگوئه با گل دقیقه 21 از پنالتی ، یک بر صفراز سد پاراگوئه گذشت.
- کریم بنزما مهاجم رئال و تیم ملی فرانسه ، با دبل مقابل سوئیس با 31 گل در رده ششم برترین گلزنان تاریخ فرانسه کنار زیدان ایستاد.
- پل پوگبا ، تبدیل به اولین بازیکن تاریخ فوتبال فرانسه شده است که در چهار تورنمنت متوالی ( جام جهانی 2014 ، یورو 2016 ، جام جهانی 2018 و یورو 2020 ) برای خروس نشانها گلزنی کرد.
- باشگاه سپاهان برنامه ریزی خود را برای فصل آینده شروع کرده و فعالیت نقل و انتقالات و اردوهای آماده سازی هم درحال انجام است ، سپاهان تفاهم‌نامه همکاری با زنیت روسیه را امضا کرد و در راستای این همکاری در نظر دارد در صورت امکان اردویی تابستانی در روسیه داشته باشد که همه اینها بستگی به موافقت باشگاه زنیت دارد.
- بعد از بازگشت تیم ملی ایران از منامه اخباری منتشر شد که عده ای مخالف ادامه همکاری اسکوچیچ هستند  به ویژه 2 بازیکنی که اتفاقا نشان کاپیتانی تیم ملی را هم به بازو بسته بودند ، بنابراین طی یک جلسه با موافقیت هیات رئیسه و اکثر بازیکنان ، اسکوچیچ در تیم ملی ماندنی شد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار