PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
این هفته با محمد محبی ، وینگر بوشهری استقلال تهران
محمد محبی، وینگر بوشهری پس از یک فصل حضور در پرتغال به لیگ برتر برگشت تا با پوشیدن پیراهن استقلال تهران و انجام بازی‌های بیشتر در معرض دید اعضای کادرفنی تیم ملی برای جام جهانی قرار بگیرد.محبی از اولین بازی استقلال در لیگ بیست و دوم به میدان رفت و خودش را به ریکاردو سا‍پینتو سرمربی پرتغالی تحمیل کرد.سرانجام در دقیقه 50 بازی برابر نساجی آن اتفاقی که محمد محبی مدت‌ها در انتظارش بود، رخ داد. پاس رو به جلوی مهدی قایدی در یک شرایط خوب نصیب محبی شد و این بازیکن هم با یک ضربه بغل پا، توپ را به تور چسباند و نام خود را به عنوان گلزن استقلال ثبت کرد . پس از انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی شرایط تازه ای رقم خورد و محبی به اولین اردوی تیم ملی دعوت شد.البته به علت ترافیک در خط حمله با تیم ملی به اردوی اتریش برای انجام دو بازی تدارکاتی نرفت ولی نامش مثل چند بازیکن دیگر در لیست کی روش قرار دارد.این هفته سراغ وینگر بوشهری استقلال رفتیم.
متواضع و تحصیلکرده

*انتخاب ویلموتس در تیم ملی
محمد محبی، وینگر تیم استقلال در دور نخست بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 و در دوره سرمربیگری مارک ویلموتس بلژیکی به ترکیب ثابت تیم ملی راه پیدا کرد و جایگزین علیرضا جهانبخش شد.
*
اسکوچیچ به تیم ملی دعوتش نکرد
محبی با روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فرصت ادامه حضور در ترکیب ثابت را از دست داد و حتی به اردوی تیم ملی هم دعوت نشد.این در حالی بود که محبی به عنوان لژیونر در لیگ برتر پرتغال حضور داشت.
*
به جای انتقاد ، تمرین کرد
محمد محبی فصل گذشته با وجود ارایه بازی های متعدد برای تیم سانتاکلارا در لیگ برتر پرتغال و گلزنی به بنفیکا به اردوی تیم ملی دعوت نشد اما در مواجه با این اتفاق راه درست را در پیش گرفت و تواضع به خرج داد و به این نکته به صراحت اشاره کرد اشکال از اوست که به تیم ملی دعوت نمی شود نه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی.محبی در همان برهه عنوان کرد که باید بهتر تمرین کند و بهتر بازی کند تا بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شود و این تفکر موجب حضور دوباره اش در اردوی اخیر تیم ملی شد.
*
رکورد ساز شد
محمد محبی ، وینگر تیم استقلال با گلی که به تیم نساجی زد، نام خود را وارد بازی با اعداد و گل های خاصاستقلالکرد.در شرایطی که استقلال تا پیش از بازی با نساجی 947 گل در تاریخ لیگ برتر وارد دروازه حریفان کرده بود، با پیروزی سه بر یک مقابل نساجی، توانست ضمن کسب یک پیروزی شیرین، شمار گل های خود در تاریخ لیگ برتر را به عدد 950 برساند.
محبی گل 950 استقلال در لیگ برتر را به ثمر رساند.
*
ایده ساپینتو به ثمر نشست
نکته جالب پیش از گلزنی محمد محبی در استقلال برابر نساجی، تعویض تاکتیکی ساپینتو بود. سرمربی استقلال با آوردن رضا میرزایی به جای پیمان بابایی از محمد محبی خواست به نوک خط حمله استقلال برود و در نقش فوروارد بازی کند که همین ایده موجب گلزنی محبی شد. این بازیکن در لیگ برتر پرتغال، هم در پست وینگر بازی کرد و هم در پست مهاجم نوک و در این نقش هم موفق به گلزنی شد. البته محبی در دقیقه 57 تعویض شد و جای خود را به صالح حردانی تازه نفس داد تا یک بار دیگر سجاد شهباززاده حضور در ترکیب تیم آبی را تجربه و برای گلزنی تلاش کند.
*
هماهنگی با قایدی
محبی پس از شکست نساجی درباره افزایش هماهنگی خود و مهدی قایدی گفت: من از 11 سالگی با مهدی قایدی هستم و هماهنگی ما از گذشته بوده است. تمرین ما را که ببینید مشاهده می کنید که ما چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کنیم. این شناخت از قبل وجود داشته و امیدوارم هفته به هفته بهتر شود.
*
علت علاقه مندی سرمربی پرتغالی به محبی
درخشش محمد محبی در دیدار سانتاکلارا و موریرنسه در فصل گذشته لیگ پرتغال بود که باعث شد تا ساپینتو، او را به استقلال بیاورد.محبی دراین باره می گوید: فصل قبل با تیم موریرنسه که سرمربی اش ساپینتو بود بازی داشتیم و من مقابل شان بازی کردم که توانستم از تیم ساپینتو یک اخراجی بگیرم و یک گل نیز به ثمر برسانم. فکر می کنم علاقه‌مندی ایشان به من از آن بازی شروع شد.
*
بازیکن قرضی آبی پوشان
محمد محبی فصل گذشته به عنوان لژیونر کار خود در لیگ پرتغال را آغاز کرد.او به تیم سانتاکلارا پیوست.درحال حاضر او به طور قرضی به تیم استقلال اضافه شده است.
*
گشودن دروازه بنفیکا
محمد محبی در مصاف با بنفیکا، سومین گل خود در فصل اخیر لیگ برتر پرتغال را به ثمر رساند و این گل نقطه عطف وی در لیگ پرتغال به شمار می آید‌. محبی با گلزنی به تیم بنفیکا بیشتر دیده شد و نامش بر سرزبان ها افتاد.
*
دانشجوی رشته مهندسی نفت
محمد محبی جز بازیکنان تحصیلکرده فوتبال ایران به شمار می رود. او در رشته مهندسی نفت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر مشغول به تحصیل است و از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین پیگیر پاس کردن واحدهایش در این رشته است. او اذعان کرد اگر فرصت مهیا شود همچنان به تحصیلات خود در این رشته ادامه خواهد داد.
*
زننده گل صعود شاهین بوشهر به لیگ برتر
محمد محبی در تیم شاهین شهرداری بوشهر بود که چهره شد. در فصلی که شاهین شهرداری بوشهر با مربیگری عبدالله ویسی به لیگ برتر صعود کرد او با قرارداد 50 میلیون تومانی، گل صعود تیم شاهین شهرداری بوشهر در بازی پایانی برابر تیم سرخپوشان پاکدشت که بعدها به تیم هوادار تهران تغییر نام داد، را به ثمر رساند. این گل سکوی پرتاب وی شد.
*
سپاهان قلعه نویی ، سکوی پرتاب محبی
محمد محبی بعد از درخشش شاهین شهرداری بوشهر توسط امیر قلعه نویی به سپاهان اصفهان آمد و در اولین فصل حضورش با طلایی پوشان در لیگ برتر به میدان رفت و در لیگ قهرمانان آسیا هم پا به توپ شد. از سویی توامان به اردوی تیم امید و تیم ملی دعوت شد و در بازی های مقدماتی المپیک و جام جهانی 2022 برای تیم های امید و تیم ملی به میدان رفت.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار