ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۳۱۱۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
اخيرا دكتر محمود گودرزي دومين وزير ورزش استعفاي خود را تسليم رئيس جمهور كرد و عطاي ماندن بر مسند ورزش را به لقايش بخشيد. مسعود سلطاني فر به عنوان وزير پيشنهادي كابينه دولت به مجلس شوراي اسلامي معرفي و وي با كسب 193 راي موافق به عنوان سومين وزير ورزش و جوانان انتخاب شد. سلطانی‌فر سومين وزير ورزش و جوانان ،برنامه پیشنهادی خود را در دو قسمت راهبردی بخش ورزش و راهبرد بخش جوانان به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. در بخش راهبردی ورزشی این برنامه به اختصار به ترویج و توسعه ورزش همگانی، توسعه زیر ساخت‌ها، توسعه و حمایت از ورزش بانوان، اهتمام به ورزش قهرمانی، توسعه و ارتقای فرهنگی - تربیتی عرصه‌های ورزشی تاکید شده است.در حال حاضر با گذشت چند هفته از حضور وزير جديد در وزارتخانه توقعاتي از سوي اهالي ورزش وجود دارد . انتظاراتي كه بيشترشان ناشي از تجارب خانواده ورزش در حوزه هاي مختلف تربيت بدني بوده است.كيهان ورزشي با طرح سوالي مبني بر اين كه توقع شما از وزير ورزش چيست ؟ به دنبال اين است صدا و توقعات اهالي ورزش را به گوش وزير تازه وارد برساند و از اين رو بسياري از مشكلات جاري در ورزش كشور رفع شود و پيشرفت ورزش در رشته هاي مختلف شتاب يابد.

کیهان ورزشی -


توقع شما از وزير ورزش چيست؟

پورموسوي:اميدوارم كه نگاه وزير جديد به همه باشگاهها يكسان باشد

سيد سيروس پورموسوي سرمربي تيم فوتبال استقلال خوزستان از مسعود سلطانی‌فر سومين وزير ورزش و جوانان انتظار دارد كه نگاه يكساني به جامعه فوتبال داشته باشد. ايشان در شروع به كيهان ورزشي مي گويد:اولين توقع من از آقاي سطاني فر وزير محترم ورزش و جوانان اين است كه توجه شان به جامعه فوتبال ايران يكسان باشد و توجه شان فقط به دو تيم پرطرفدار اختصاص پيدا نكند.اگر قرار است بودجه اي به ساير باشگاههاي فوتبال اختصاص يابد انتظار داريم اين بودجه براي همه تيم ها لحاظ شود و در اين زمينه به شرايط مالي باشگاهها توجه شود. الان ما شاهد باشگاههايي در فوتبال كشور هستيم كه از نظر مالي و امكانات شرايط مناسبي ندارند و اصلا در رديف بودجه ورزش كشور جايگاهي پيدا نكرده اند.

وزير روي مشكلات باشگاهها اشراف داشته باشد

سرمربي اسبق تيم فولاد نوين خوزستان كه با اين تيم موفق شد از ليگ دسته اول به ليگ برتر صعود كند در ادامه گفت:جاي تاسف است كه تيم استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته ليگ برتر كماكان پاداش صعود خود را دريافت نكرده است.بنده به عنوان يك عضو خانواده فوتبال از وزير محترم ورزش انتظار دارم كه به وضع باشگاهها و مشكلات جاري شان رسيدگي كند و از آقايان مسئول در ورزش استانها بخواهد كه به مسائل و مشكلات عديده باشگاههاي شهرستاني توجه كنند .الان در ليگ برتر باشگاههاي داريم كه بودجه شان به مراتب از تعدادي تيم ها خيلي كمتر است اما همين بودجه در بلند مدت به حساب اين باشگاهها واريز مي شود و تيم ها براي ادامه حيات خود در ليگ برتر كشور مجبور هستند شرايط دشوار و غيرقابل پيش بيني را تجربه كنند.اگر وزير محترم ورزش روي مسائل مربوط به باشگاهها اشراف داشته باشد قطعا بسياري از مشكلات مالي باشگاهها حل و فصل خواهد شد.

حيف است كه تيم قهرمان از هم بپاشد

پورموسوي در پايان به كيهان ورزشي گفت:بنده قصد ندارم در اين مطلب فقط از بي توجهي ها و كمبودها شكايت كنم اما من سرمربي تيم قهرمان فصل گذشته ليگ برتر هستم و وظيفه خود مي دانم كه مشكلات مربوط به باشگاه خودمان را بازگو كنم. جاي تاسف است كه مسئول ورزش استان مان در مراسم قهرماني استقلال خوزستان غايب بود و ايشان در اين مراسم شركت نكردند. ما از وزير محترم ورزش انتظار داريم كه در اين زمينه اقدام كنند و از مسئولان محترم ورزش استان مان توقع داريم كه لااقل در روزهاي به يادماندني فوتبال خوزستان حضور داشته باشند و در كنار فوتبالي ها قرار بگيرند. نمي دانم چرا ايشان در مراسم قهرماني ما غايب بودند . هر فردي كه در فوتبال خوزستان فعال است از اين غيبت ها مي تواند برداشت هاي منفي داشته باشد. اميدوارم مشكلات مالي باشگاه استقلال خوزستان در آينده برطرف شود و ما از روزهاي برزخي كنوني رهايي پيدا كنيم .حيف است كه تيم قهرمان فصل گذشته ليگ برتر به خاطر مسائل مالي و بي توجهي از هم بپاشد.


توقع شما از وزير ورزش چيست؟

شمسايي: توقع داريم كه نگاهش به ورزشي ها پدرانه باشد

وحيد شمسايي مربي فوتسال و از پرافتخارترين چهره هاي ورزش ايران در پانزده سال گذشته بطور مختصر و مفيد توقعاتش را از وزير جديد ورزش اعلام كرد. ركورددار گلزني در فوتسال جهان در آغاز به كيهان ورزشي مي گويد:ضمن خسته نباشد به دكتر محمود گودرزي وزير سابق ورزش كه زحمات زيادي كشيد و همواره سعي داشت كه ورزش را به شكل مفيدي گسترش دهد. بدون شك كسي كه وزير ورزش و جوانان ايران مي شود در جايگاه بالايي قرار دارد و مي تواند با توجه به گزارش ها و توضيحات مسئولان براي ورزش كشورتصميمات موثري اتخاذ كند.الان در ورزش جهان سرعت و پيشرفت حرف اول را مي زند و ما از آقاي سطاني فر ورزش جديد ورزش انتظار داريم در اين زمينه ساختاري مهيا كند كه ورزش با سرعت بيشتر در مسير پيشرفت قرار بگيرد.

تاثيرگذاري بالاي ورزش در جهان

وي ادامه داد:در حال حاضر كاربرد ورزش در جهان بيشتر از سياست است و اتفاقاتي در دل ورزش جهان رخ مي دهد كه سياسيون از انجامش در حوزه گوناگون ناتوان هستند. ورزش به حدي قدرت دارد كه قادر است كه يك موضوع يا حركتي را باسرعت بالا در جهان گسترش دهد و بسياري از مشكلات و معضلات جهان را به كمك ورزشي ها رفع كند. ورزشكاران سفراي يك كشور در جهان هستند. مثلا در المپيك كه بزرگترين ميدان ورزش جهان است يك ورزشكار كه سفير كشور خود قلمداد مي شود قادر است با افتخارآفريني پرچم كشور خود را به اهتزار درآورد و نام كشورش را بر سر زبانها در جهان بيندازد.ورزش تاثيرگذاري بالايي در تمامي حوزه ها دارد و ما از وزير محترم توقع داريم كه به اين تاثيرگذاري در ابعاد بين المللي توجه كافي داشته باشد و از اين پتانسيل بيشتر از گذشته استفاده كند.امروزه المپيك فقط ميدان مسابقه نيست بلكه ويتريني براي كشورهاست كه پيام ها ي اجتماعي و سياسي خود را به گوش جهانيان برسانند. چرا ما نبايد از اين فرصت بزرگ به درستي استفاده كنيم و به ظرافت هايش بي توجه باشيم.

شكوفايي استعدادها

كاپيتن سابق تيم ملي فوتسال در پايان به كيهان ورزشي گفت:همانطور كه از آقاي گودرزي وزير سابق توقع داشتيم از آقاي سلطاني فر وزير جديد هم انتظار داريم كه در مقابله با مسائل و مشكلات جاري در ورزش برخوردي پدرانه داشته باشند.بر روي ميزان بودجه ورزش كشور تحقيق كنند و بدانند كه كدام رشته ورزشي به چه اندازه بودجه و امكانات نياز دارد تا در ميادين داخلي و خارجي به موفقيت برسد.از وزير ورزش توقع داريم كه پتانسيل بالقوه در ورزش را زيرنظر بگيرند و در شكوفايي استعدادهاي ورزشي كوشا باشند.من به عنوان يك عضو كوچك ورزش كشور مي دانم كه اگر به ورزش توجه كافي داشته باشيم ورزش ايران در آينده فراتر ظاهر خواهد شد و قادر است در سطوح بين المللي حرف اول را بزند. الان ما در برخي رشته ها با جهان رقابت مي كنيم و تنه مان به تنه بهترين ها در جهان مي خورد و اگر اين پتانسيل ها مديريت شود ورزش ايران قادر است در المپيك بدرخشد و به جايگاه بهتري برسد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
majid
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
مدیرعاملانی دائمی با اختیارات زیاد برای استقلال و پرسپولیس انتخاب کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار