PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۵۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:  

- با کمال تاسف وتاثر با خبر شدیم به دنبال درگذشت محمود یاوری یار دیرین پاس ، تیمسار کیوان نیک نفس  دروازه بان اسبق تیم ملی و پاس تهران هم بر اثر کرونا ویروس ، چشم از این جهان فانی فرو بست. مرحوم نیک نفس ، پنج روز پیش درغم از دست دادن  همسر مهربان  و فرزند دلبندش، که آنها هم  بر اثر کرونا جان باخته بودند ، سوگوار شده بود.
روحشان شاد و یادشان گرامی باد 
- تونی کروس با ابراز ناراحتی از اقدامات فیفا به دلیل برگزاری مسابقات زیاد گفت : در صورتی که اگر بازیکنان نیز اتحادیه خاص خود را داشتند مجبور به حضور در لیگ ملت ها و سفر به عربستان برای چند بازی نمی شدند، ما عروسک های دست آویز فیفا و یوفا شده ایم.
- محسن ربیع خواه هافبک فصل گذشته تیم پرسپولیس با عقد قرارداد به تیم آلومینیوم اراک پیوست.
- اتحادیه فوتبال مجارستان اعلام کرد؛ مارکو روسی مربی این تیم به کرونا مبتلا شده است.
- احسان حاج صفی بازیکن 30 ساله کشورمان با حضور در ترکیب تیم ملی ایران در مسابقه دوستانه با تیم ملی بوسنی ، به رکورد 111 بازی ملی مهدی مهدوی کیا رسید و در رده پنجم بیشترین تعداد بازی در تاریخ تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفت .
- دورسوم بازیهای مرحله گروهی منطقه آمریکای جنوبی برای راهیابی به جام جهانی 2022 قطر ، با مسابقه بولیوی و اکوادور آغازشد. بامداد فردا آرژانتین با پاراگوئه مصاف خواهد داد. 
- با اعلام رسمی AFC، ادامه رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 از 10 فروردین 1400 آغاز شده و اسفند 1401 نمایندگان آسیا مشخص خواهند شد. طبق برنامه، دیدارهای ایران با هنگ کنگ و کامبوج، در هفته های هفتم و هشتم (اسفند) برگزار می شود.
- فیفا با ارسال نامه ای به دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران روند برگزاری مجمع عمومی، اساسنامه جدید و قوانین انتخاباتی جهت تصویب در مجمع عمومی فدراسیون را تاییدکرد.
- در بین دو نیمه دیداردوستانه ترکیه و کرواسی  ،  ویدا، کاپیتان کروات ها پس از مثبت شدن تست کرونا اش توسط مربی تیم تعویض شد. این خبر درفاصله دو نیمه توسط فدراسیون فوتبال کرواسی به مربی تیم مخابره شده بود.
- فیفا محکومیت یک میلیون و 300 هزار یورویی استقلال را در پرونده استراماچونی به این باشگاه ارسال کرد.
- پس از اعلام مبلغ مطالبات استراماچونی مربی ایتالیایی از تیم استقلال توسط فیفا ، این باشگاه اطلاعیه ای را دراین خصوص صادر کرد و نوشت : مدارکی در اختیار داریم که ارائه آنها می‌تواند نتیجه دیگری را رقم بزند با این وجود این رای قابل برگشت است. باشگاه استقلال با تنظیم لایحه‌ای مستدل با پیوست مدارک موجود و متقن و ارسال آنها به دادگاه عالی ورزش از حق تیم دفاع خواهد کرد تا بتواند رای را بشکند و مبلغ مورد نظر را کاهش دهد. 
- نشست هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) برگزار و این توافق حاصل شد که بودجه همبستگی المپیک  برای دوره 2021 تا 2024 را به اندازه 16 در صد افزایش دهد.بودجه 2021-2024 در حال حاضر 590 میلیون دلار است. 
- جلال علی‌محمدی هافبک فصل گذشته پیکان پس از توافق با سپاهان بار دیگر به تیم اصفهانی بازگشت.
- بختیار رحمانی، هافبک فصل گذشته صنعت نفت آبادان پس از توافق با تیم سباییل آذربایجان به این تیم پیوست. سباییل در لیگ برتر آذربایجان حضور دارد و اکنون در رده ششم این لیگ ۸ تیمی قرار دارد.
- برای قبول پست مربیگری تیم جوانان ایران ، داوود مهابادی، علی لطیفی و حمید درخشان تا کنون برنامه‌های خود را به کمیته فنی فدراسیون فوتبال ارائه داده‌اند. به جز این سه نفر، دو مربی دیگر هم برنامه‌های خود را به کمیته فنی ارائه خواهند داد تا فدراسیون فوتبال در هفته آینده، پس از یک جمع بندی سرانجام سرمربی این تیم را انتخاب کند.
- «کریستیانو رونالدو» با گلی که در بازی دوستانه پرتغال مقابل آندورا زد تعداد گل‌هایش در عرصه ملی را به عدد 102 رساند و تا رکورد 109 گل علی دایی فقط هفت گل فاصله دارد.
-  فدراسیون جهانی کاراته WKF اعلام کرد لیگ کاراته وان جوانان که پیش از این قرار بود طی روزهای 4 الی 6 دسامبر به میزبانی ونیز  ایتالیا برگزار شود، به دلیل شیوع موج دوم کرونا ویروس لغو شد.
- کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی جودو تصمیم گرفت تور جهانی جودو را در سال 2020 متوقف کند؛ پس از اینکه چندی قبل مسابقات گرند اسلم بوداپست مجارستان برگزار شد، IJF تصمیم به لغو برگزاری سایر رویدادهای باقیمانده تا پایان سالجاری میلادی گرفت.
- سرخیو راموس با حضور در بازی برابر هلند به رکورد 176 بازی ملی با پیراهن تیم ملی اسپانیا رسید و به رکورد بوفون دروازه بان سابق تیم ملی ایتالیا رسید..با توجه به شرایط فیزیکی و فنی کاپیتان رئال بزرگ و تیم ملی اسپانیا ، او در آینده نزدیک با عبور از حسن مصری رکوردار بیشترین بازی ملی خواهد شد..
- تیم ملی فوتبال ایران دربازی تدارکاتی با تیم ملی بوسنی که در خانه حریف برگزار شد با دو گل کاوه رضایی و مهدی قایدی ، دو بر صفر از سد حریف گذشت .
- در هفته دهم لیگ برتر والیبال ایران  نتایج زیر رقم خورد شهرداری گنبد صفر – لبنیات هراز آمل 3 ،  فولاد مبارکه سپاهان 3 – پیکان تهران صفر ، شهرداری ارومیه 3 – راه‌یاب ملل کردستان یک ، سایپا تهران یک – شهداب یزد 3، خاتم اردکان یک – شهرداری ورامین 3 ، هورسان رامسر 3 – شهرداری قزوین یک 
- دردوبازی برگزارشده از مرحله مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی ، اکوادور در خانه بولیوی 3-2 به برتری رسید و مسابقه آرژانتین با پاراگوئه یک بر بر یک خاتمه یافت. مسی 90 دقیقه برای آرژانتین بازی کرد گل این تیم را رومرو از نقطه پنالتی به ثمر رساند. دوباز روز جمعه و دیدار برزیل با ونزوئلا بامداد شنبه انجام خواهدشد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار