PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در آغاز دور رفت بازیهای مرحله یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا ، تیم منچستر سیتی با نتیجه یک بر صفر در زمین خود از سد تیم اتلتیکو مادرید گذشت و در بازی دیگر تیم لیورپول در منزل بنفیکا ، سه بر یک به برتری رسید ، در ادامه این بازیها ، چهارشنبه شب ، ویارئال با بایرن و چلسی با رئال روبرو خواهند شد . 
- در هفته 24 رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال ایران ، این نتایج به دست آمد : شهرداری آستارا صفر - استقلال ملاثانی صفر ، پارس جنوبی یک شاهین بوشهر یک ، استقلال خوزستان 3 - ماشین سازی صفر (ماشین سازی حاضر نشد) ، ویستاتوربین یک - رایکا یک ، خوشه زلایی صفر - سایپا صفر ، قشقایی 2 - آرمان گهر یک ، مس شهربابک 2 - ملوان 3 
-  تیاگو فریرا مدافع 28 ساله اهل پرتغال، پس از پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی به طور رسمی به تراکتور تبریز پیوست.
- مهدی مهدوی کیا، به جهت برگزاری اردوی جدید تیم ملی امید، 22 بازیکن را به اردوی تیم ملی زیر 23 سال ایران دعوت کرد : محمد خدابنده لو، میلاد کر، محمد حسین اسلامی (ذوب آهن اصفهان) ، بهزاد سلامی، سعید ایرانخواه (تراکتور تبریز) ، امیرعلی صادقی (استقلال) ، عرفان شهریاری (پیکان) ، فردین رابط، امیرجعفری (شهرخودروی مشهد) ، پیام پارسا، احمد شریعت زاده، محمد حسین زواری (صنعت نفت آبادان) ، سعید آهنی، محمد مهدی احمدی، مهدی هاشم نژاد (نفت مسجد سلیمان) ، علیرضا باویه (فولاد خوزستان) ، امیرحسین نیکپور، حسین نخود کار (گل گهر سیرجان) ، اصغر صادقی نسب (مس رفسنجان) ، محمد قربانی (نساجی قائمشهر) ، سینا حاتمی، امیرمحمد هوشمند (آلومینیوم اراک)
- در سه دیدار باقی مانده از هفته 24 لیگ برتر فوتبال ایران ، گل گهر با شهرخودرو 3-3 شدند ، استقلال با پیکان تن به تساوی صفر بر صفر دادند و نفت مسجد سلیمان با یک گل از سد تیم ذوب آهن گذشت . 
- کریس رونالدو جایزه بهترین بازیکن ماه منچستریونایتد را دریافت کرد.
- هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) سیستم کسب سهمیه المپیک و دسته‌های وزنی مسابقات بوکس در بازی های 2024 پاریس را تایید کرد. مسابقات بوکس بازی‌های المپیک پاریس در هفت وزن آقایان و شش وزن بانوان برگزار می شود.
- دومین  جلسه کمیته فنی فدراسیون تکواندو با حضور هادی ساعی رئیس، مسعود لشگری سرپرست دبیری فدراسیون، اصغر رحیمی مدیر تیم های ملی، فیض‌الله نفجم، زهرا سروی و هادی افشار اعضای کمیته فنی به منظور بررسی برنامه های گزینه های هدایت تیم های ملی تکواندو و پاراتکواندو برگزار شد. بر همین اساس، پیام خانلرخانی، محمدرضا زوار، مرتضی سلطانی، بیژن مقانلو، علی محمد بسحاق و فریبرز عسکری با حضور درجلسه کمیته فنی، برنامه‌های خود را ارائه دادند. 
-  تیم  شباب الاهلی امارات همگروه فولاد ایران با حضور مهدی قایدی و احمد نوراللهی ، لیست مبارزات خود در لیگ قهرمانان آسیا را کامل کرد . 
- با اعلام علیزاده، معاون فنی باشگاه مس رفسنجان، از این پس مسی‌ها مشکلی برای میزبانی در شهر خود نخواهند داشت.
- آلفونسو دیویس مدافع کانادایی بایرن به عنوان بهترین بازیکن سال 2021 منطقه کونکاکاف انتخاب شد.
- کوین دیبروین به عنوان بهترین بازیکن ماه باشگاه منچسترسیتی انتخاب شد.
-  مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت : با توجه به اینکه دو تیم فولاد و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند، دیدیم که بازی‌های معوقه به لیگ تحمیل می‌شود. از این فرصت استفاده کرده و بازی‌های لیگ را در ماه رمضان تعطیل کردیم. در این ماه فقط مسابقات جام حذفی را داریم که فولاد و سپاهان در آن نیستند. در عید فطر یا قبل از آن فینال جام حذفی را برگزار کرده و بعد از آن بلافاصله لیگ برتر را شروع می‌کنیم.
- خبرگزاری ایلنا مدعی شد؛ اشکان دژاگه در تمرینات نساجی حضور یافته و به‌زودی راهی این تیم خواهد شد.
- رسانه‌های ایتالیا از هفته گذشته مدعی شدند باشگاه میلان برای تقویت خط حمله‌اش مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان را زیرنظر دارد و این بازیکن یکی از گزینه‌های روسونری برای جانشینی زلاتان در فصل آینده است. در جدیدترین خبر در این زمینه «رودی گلتی» خبرنگار سایت «اسپورت ایتالیا» اعلام کرد باشگاه میلان به صورت رسمی برای جذب مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایرانی پورتو اقدام کرده است.
- در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، در گروه مردان، آرمین هادی‌پور نماینده وزن منهای 58 کیلوگرم کشورمان با 130/55امتیاز در رده هشتم باقی ماند، محمد صادق دهقانی رشد چشمگیری داشت و با کسب 61.40 امتیاز در جایگاه 35 جهان ایستاد. حسین لطفی دیگر تکواندوکار ایران در این وزن با 55/50 امتیاز در رده چهل و چهارم جای گرفته است. مهدی حاج موسائی با 44 پله صعود به رده چهل و ششم رسید. 
محمد حسن پلنگ افکن با 36/75 امتیاز در رده شصت و هفتم قرار گرفت و علی توکلی هم با 33/76  امتیاز و 49 پله صعود در رده هفتاد و نهم ایستاد.
- در رده بندی جدید باشگاه های جهان ،  پرسپولیس از لیست 100 باشگاه برتر جهان خارج شد و با سقوط 5 پله ای در جایگاه 106 جهان قرار گرفت. همچنین سرخ پوشان پایتخت که سابقه رسیدن به جایگاه سوم آسیا را داشتند در این رده بندی در جایگاه پنجم قاره کهن قرار گرفتند. در مقابل استقلال صدرنشین لیگ برتر ایران جهشی خوبی در جهان داشت و به رده 158 جهان رسید. این درحالیست که شاگردان مجیدی  ماه گذشته در رده 190 جهان قرار داشتند. همچنین آبی پوشان پایتخت به جایگاه هشتم آسیا رسیدند.  

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار