PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
به مناسبت فاجعه تن‌هاخ
بدترین شروع 6 غول جزیره

شاید آمدن اریک تن‌هاخ برای هواداران یونایتد به معنای پایان روزهای تلخ اوله‌گونار سولسشر و رالف رانگنیک است اما روزهای بد ادامه دارد و حالا با شروع فصل جدید لیگ برتر می‌بینیم که این سرمربی هلندی هم نه تنها نتوانسته آن تحولات مورد انتظار را در میان شیاطین سرخ به وجود بیاورد بلکه فاجعه‌بارترین شروع فصل را برای یونایتدی‌ها رقم زده است . منچستریونایتد در هفته اول فصل 2023-2022 لیگ برتر انگلیس میزبان برایتون بود که در نهایت با نتیجه 2-1 شکست خورد تا اریک تن‌هاخ در همین ابتدای کار خود در لیگ برتر انگلیس با شکست مواجه شود. این دومین شکست منچستریونایتد با اریک تن هاخ و اولین شکست آنها در بازی‌های رسمی بود. پیش از این ، تیم اریک تن هاخ در پیش فصل مقابل اتلتیکو مادرید نیز شکست خورده بود. در بازی دوم ، منچستریونایتد در لندن به مصاف برنتفورد رفت و با نتیجه تحقیر آمیز 4 بر صفر شکست خورد تا بدون امتیاز از دو بازی اول خود، در قعر جدول قرار بگیرد. حالا آنها با در نظر گرفتن بازی های پیش فصل، در 5 بازی اخیر خود موفق به کسب پیروزی نشده‌اند تا اوضاع برای مرد هلندی آن طور که باید پیش نرود. از زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن، فقط دو سرمربی منچستریونایتد در اولین بازی رسمی خود شکست خورده‌اند و هر دو هلندی بوده‌اند. پیش از اریک تن هاخ، لوئیس فن خال نیز در سال 2014 در اولین بازی رسمی خود با منچستریونایتد شکست خورد.

بورنموث ، تیمی که به تازگی در این فصل مجددا به لیگ برتر بازگشته، در 4 هفته ابتدایی به ترتیب به مصاف استون ویلا، منچسترسیتی، آرسنال و لیورپول می‌رود که البته در دو بازی اول خود متحمل شکست شد. بازی با آرسنال و لیورپولی هم که فصل را خوب شروع کرده‌اند برای این تیم آسان نیست اما همیشه بازی با تیم‌های بزرگ جزیره در همان ابتدای فصل هم بد نبوده چراکه تاریخ لیگ برتر در خاطرات خود فصل‌هایی را دارد که این تیم‌ها به بدترین شکل ممکن کار خود را آغاز کرده‌اند. به همین خاطر می‌خواهیم به فصل‌هایی نگاه بیندازیم که آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، منچستر یونایتد و تاتنهام بدترین شروع ممکن را داشته‌اند اما پیش از آن به سراغ فصل 1992-93 می‌رویم که هر شش تیم در شروع فصل ، نتایج فاجعه‌باری گرفتند.

1993-1992

منچستریونایتد با اختلاف 10 امتیازی قهرمانی اولین دوره لیگ برتر را به دست آورد، اما نتوانست هیچ یک از سه بازی اول خود را ببرد. آنها فصل را با شکست در شفیلد یونایتد و در خانه مقابل اورتون و تساوی در بازی سوم در برابر ایپسویچ شروع کردند. گل دقیقه 88 دیون دوبلین به آنها سه امتیاز را در برابر ساوتهمپتون داد تا شروع بدون برد خود را به پایان برسانند ، اگرچه آنها فقط چهار شکست دیگر را در تمام فصل متحمل شدند. آرسنال هر دو بازی ابتدایی خود را با شکست پشت سرگذاشت، در حالی که منچسترسیتی قبل از شکست‌های پی در پی خارج از خانه مقابل میدلزبورو و بلکبرن، در خانه برابر "کوئینزپارک پی آر " مساوی کرده بود. چلسی سه مساوی کرد و یکی از چهار بازی اول خود را باخت تا بدترین شروع مشترک آنها در لیگ برتر رقم بخورد. پیروزی 2-1 لیورپول مقابل شفیلد یونایتد در دومین بازی، تنها پیروزی آنها از شش بازی اول بود. سه تساوی و دو شکست ، شروع نسبتاً بدی را برای گرائم سونس رقم زد. در همین حال، تاتنهام، البته نه برای آخرین بار در لیگ برتر، اما در مراحل بازی‌های اول رقابت‌ها در انتهای جدول قرار گرفت. اسپرز تنها توانست از پنج بازی ابتدایی خود سه تساوی کسب کند تا با ورود به سپتامبر، در رده یکی مانده به آخر قرار بگیرد.

آرسنال

سه شکست متوالی در شروع فصل 2021-2022 که آخرین آنها شکست 0-5 مقابل منچسترسیتی بود، فشار را بر روی میکل آرتتا افزایش داد. این سومین باری بود که توپچی‌ها سه بازی اول فصل لیگ برتر را بدون کسب پیروزی پشت سر می‌گذاشتند. فصل 2011-2012 دومین فصل آنها بود (پس از 2006-2007) . آنها با تساوی مقابل نیوکاسل شروع کردند و سپس با شکست 2-0 مقابل لیورپول و شکست مفتضحانه 8-2 مقابل منچستریونایتد ، فصل دنبال شد. آنها با یک پیروزی خفیف مقابل سوانسی، این موج ناکامی را متوقف کردند، اما در سه بازی بعدی خود دو شکست دیگر را متحمل شدند تا در اکتبر 15 این روند به پایان برسد. با این حال، آنها احتمالاً شروع بدتری را در فصل1994-1995 تجربه کرده‌اند. تحت هدایت جورج گراهام، آنها در بازی روز اول خود با نتیجه 0-3 منچستر سیتی را شکست دادند، اما در 4 بازی بعدی خود موفق به گلزنی نشدند و تنها موفق به کسب دو امتیاز شدند. هنگامی که آنها به روند امتیازگیری بازگشتند، 3-2 به نیوکاسل باختند و در نتیجه به رده پانزدهم سقوط کردند. البته در پایان فصل اوضاع خیلی بهتر نشد چراکه توپچی‌ها در نهایت ، فصل را در رتبه دوازدهم به پایان رساندند و استوارت هیوستون در معرض اخراج قرار گرفت.

چلسی

چلسی شروع بد خود در فصل 1992-1993 را در فصل 1995-1996 هم تکرار کرد و دوباره در چهار بازی ابتدایی خود سه تساوی و یک باخت داشت.

با این حال، با وجود پیروزی در بازی افتتاحیه، شروع فصل 2000-2001 احتمالاً بدترین شروع آنها محسوب می‌شود. جیمی فلوید هاسلبینک در بازی اول که چلسی ، وستهام را با نتیجه 4-2 شکست داد، در خط حمله قرار داشت، اما سپس شکست دربرابر بردفورد سیتی ثبت شد. آبی‌ها سپس سه بازی بعدی خود را با سه تساوی به پایان رساندند اما شکست خانگی دو بر صفر مقابل لسترسیتی باعث شد تا مدیران باشگاه درهای خروج را به جیانلوکا ویالی نشان دهند. تساوی 3-3 مقابل منچستریونایتد، آبی‌ها را به رده شانزدهم رساند تا در نهایت با پیروزی 0-3 در خانه مقابل لیورپول، به مسیر پیروزی بازگردند. در همین حال، فصل 2015-2016 باید به عنوان فاجعه‌بارترین شروع چلسی در نظر گرفته شود چراکه مدافع عنوان قهرمانی، تنها 16 امتیاز از 17 بازی ابتدایی خود کسب کرد. با سقوط آبی‌ها به رده شانزدهم در اواسط دسامبر، پایان دومین دوره ژوزه مورینیو در این باشگاه از راه رسید. گاس هیدینک جایگزین او شد و باعث شد تا اوضاع بهتر شود و آبی‌ها در پایان فصل به رتبه دهم صعود کنند.

لیورپول

تنها یک بار لیورپول نتوانسته حداقل یک پیروزی از چهار بازی ابتدایی خود در لیگ برتر کسب کند و آن هم در فصل 2012-2013 رخ داد. یک سری مسابقات دشوار باعث شد که آنها در پنج بازی ابتدایی خود در برابر منچسترسیتی، آرسنال و منچستریونایتد قرار بگیرند. شکست 3-0 مقابل وست بروم در بازی افتتاحیه ، اعتماد به نفس‌شان را گرفت و اگرچه با سیتی 2-2 مساوی کردند (و 1-1 با ساندرلند)، شکست مقابل آرسنال و منچستریونایتد ، آنها را پنج بازی بعد از شروع فصل در رده هجدهم قرار داد. پیروزی 5-2 مقابل نوریچ باعث شد تا شرایط بهتر شود و تیم برندان راجرز با 28 امتیاز کمتر از منچستریونایتد قهرمان، هفتم بشود.

منچسترسیتی

سیتی که فصل 1992-1993 را با سه بازی بدون برد آغاز کرد، شروع بدون برد خود را به 5 بازی در فصل بعد افزایش داد و پیتر رید، سرمربی خود را در همان چهار بازی ابتدایی اخراج کرد. آنها این رکورد را در فصل 1995-1996 از بین بردند، اما نتوانستند هیچ یک از 11 بازی اول خود را تحت هدایت آلن بال ببرند. تنها دو تساوی - و سه گل - در آن دوره به دست آمد و این روند با شکست 6-0 از لیورپول پایان یافت. پیروزی 0-1 مقابل بولتون به روند بدون برد آنها پایان داد و یکی از 4 برد در 5 بازی بعدی را رقم زد. شروع ضعیف سیتی در نهایت به ضرر آنها تمام شد و سقوط در روز پایانی فصل ، قطعی شد.

منچستریونایتد

تسلط یونایتد در لیگ برتر آنچنان بود که شروع ضعیف فصل برای آنها متفاوت است. فصل های2007-2008 و 2014-2015 هر دو با دو تساوی و یک شکست از سه بازی اول شروع شدند تا فشار بر باشگاه اولدترافورد تشدید شود. اما هیچ کدام از این فصل ها نمی‌توانند با فصل‌ 2019-2020 اوله‌گونار سولسشر مقایسه شوند. تحت هدایت سولسشر، یونایتد تنها ده امتیاز از 27 امتیاز ممکن در سال 2019 را کسب کرد و با دو برد و سه شکست در 9 بازی در رده چهاردهم قرار گرفت. فصل بعد با سه شکست از شش بازی ابتدایی آنها ، اوضاع کمی بهتر بود و آنها را در رتبه پانزدهم قرار داد. در فصل قبل منچستریونایتد در 12 بازی ابتدایی خود در لیگ تنها 17 امتیاز کسب کرد تا دومین شروع بد آنها در لیگ برتر، پس از فصل 2019-2020 که تحت هدایت اوله گونار سولسشر 16 امتیاز کسب کردند، رقم بخورد.

تاتنهام

در حالی که شروع ضعیف در یک فصل لیگ برتر به یک اتفاق عادی برای منچستریونایتد تبدیل شده ، به نظر می‌رسد تاتنهام هم به آن عادت کرده است. پنج بازی بدون برد برای شروع فصل 1992-1993 ، چهار بازی بدون برد در فصل 1995-1996 ، هشت امتیاز از 24 بازی احتمالی تحت هدایت گری فرانسیس در فصل 1998-1997 و پایان گلن هادل در فصل 2003-2004 اسپرز در دومین بازی آن فصل، لیدز را 1-2 شکست داد، اما چهار شکست در 6 بازی اول، شامل 10 گل خورده در سه بازی پایانی، برای هادل ، گران تمام شد. دیوید پلیت جایگزین او شد که در نهایت تاتنهام را به رتبه چهاردهم رساند. چهار شکست در هفت بازی اول اسپرز در فصل 2006-2007 رخ داد و این در حالی بود که تاتنهام و مارتین یول در فصل 2007-2008 هم شروعی سخت داشتند.

برد 4-0 مقابل دربی در سومین بازی خود تنها پیروزی اسپرز در 12 بازی اول آنها بود. هفت امتیاز آنها از 11 بازی اولشان باعث شد در رده هجدهم قرار بگیرند و تنها بولتون و دربی پایین‌تر از این تیم قرار داشتند. خوانده راموس به جای یول انتخاب شد و تاتنهام به مقام یازدهم رسید، اما فصل بعد اوضاع بدتر شد. تاتنهام با حضور دیمیتار برباتوف و رابی کین در میان تعدادی از بازیکنان جداشده مطرح، فصل 2008-2009 را با هشت بازی بدون پیروزی آغاز کرد. تنها دو امتیاز از آن بازی‌ها به دست آمد تا اسپرز در پایان ماه اکتبر در رده‌های آخر جدول قرار بگیرد و راموس زمزمه اخراج را با گوش خود بشنود. هری ردنپ به جای او انتخاب و اسپرز در نهایت ، هشتم شد.

* عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار