PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
این هفته با سید محمد کریمی، کاپیتان مازندرانی تیم سپاهان اصفهان
سید محمد کریمی در پنجمین فصل حضورش در تیم سپاهان اصفهان علاوه بر اینکه قدیمی‌ترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود، در میان بهترین نفرات هم قرار دارد. هافبک مازندرانی در لیگ هجدهم، پدیده مسابقات لقب گرفت ولی در لیگ نوزدهم اوضاع برای او و سپاهاناز نیمه دوم فصل، خوب پیش نرفت.با برگزیدن محرم نویدکیا به عنوان سرمربی جدید سپاهان بار دیگر کریمی توانست خودش را پیدا کند و محمد طی دو فصل حضور این سرمربی جوان، حضور پررنگی در ترکیب اصلی داشت.پس از جدایی نویدکیا و آمدن ژوزه مورایس پرتغالی به عنوان سرمربی بار دیگر کریمی توانست قابلیت‌های خودش را به رخ بکشد و او تا پایان نیم فصل لیگ بیست و دوم یکی از نفرات ثابت تیم در خط میانی بوده که به همراه مسعود ریگی بیشترین حضور در این پست را تجربه کرده‌اند.کاپیتان سپاهان در اولین بازی برگشت لیگ بیست و دوم برابر استقلال هم خوش درخشید و عملکرد مناسبی داشت. این هفته سراغ کاپیتان مازنی سپاهان رفتیم.
همه فن حریف

کاپیتان با سر بانداژ شده ، کم نیاورد

محمد کریمی کاپیتان تیم سپاهان اصفهان در بازی برگشت برابر تیم استقلال تهران از ناحیه سر دچار آسیب یدگی جدی شد. او روی یک برخورد سخت با زبیر نیک‌نفس از ناحیه سر دچار شکستگی و خون‌ریزی شد اما با این وجود در زمین ماند و برای کسب پیروزی تلاش مضاعفی کرد تا شایسته بازوبند کاپیتانی طلای پوشان نصف جهان باشد.او با سر بانداژ شده در میانه زمین می جنگید و برابر هافبک های استقلال کم نیاورد.

برنده جنگ میانه زمین برابر استقلال

محمد کریمی در بازی برگشت برابر استقلال ، یک فرصت طلایی برای باز کردن دروازه آبی پوشان به دست آورد اما واکنش علیرضا رضایی دروازه بان استقلال ، مانع گلزنی او شد. در ادامه بازی هم کاپیتان سپاهان جنگ میانه زمین را برد تا در طول بازی اجازه خلق موقعیت ویژه‌ای به هافبک‌های استقلال نداده باشد.کریمی که در دیدار دور رفت این دو تیم هم نقشی کلیدی در برتری تیمش ایفا کرده بود، در این بازی هم نشان داد با شایستگی، بازوبند کاپیتانی سپاهان را بر بازو دارد .

هافبک اسبق «خونه به خونه» بابل

پس از پایان لیگ هفدهم، محمد کریمییکی از بازیکنان پرشمار تیم خونه به خونه بابل بود که پس از درخشش با این تیم لیگ دسته اولی که حالا دیگر فقط نامی از آن باقی مانده، راهی سپاهان اصفهان شد. البته در میان آن همه بازیکنان سرشناس ، محمد کریمی شاید بهترین انتخاب را داشت و با نظر امیر قلعه‌نویی جذبسپاهان اصفهانشد.

محرم به محمد ، میدان داد

کریمی در لیگ هجدهم ، پدیده مسابقات لقب گرفت و دوران خوبی را پشت سر گذاشت ولی در لیگ نوزدهم نه اوضاع برای او، نهسپاهانو نه امیر قلعه‌نویی از نیمه دوم فصل خوب پیش نرفت و با همه گیری کرونا ، بحرانی وارد این تیم شد که درنهایت به کسب رتبه پنجمی و از دست رفتن سهمیه آسیایی طلایی پوشان ختم شد.با انتخاب محرم نویدکیا به عنوان سرمربی جدیدسپاهانبار دیگرمحمد کریمیتوانست خودش را پیدا کند و طی دو فصل حضور این مربی جوان، 27 بار در ترکیب طلایی پوشان اصفهان به میدان رفت.

بازگشت خوب کریمی با سرمربی پرتغالی

پس از جدایی محرم نویدکیا و حضور ژوزه مورایس در کادرفنی سپاهان اصفهان، بار دیگر محمد کریمی توانست قابلیت‌های خودش را نشان دهد و او تا پایان نیم فصل لیگ امسال، یکی از نفرات ثابت تیم در خط میانی بوده که به همراه مسعود ریگی بیشترین حضور در این منطقه را تجربه کرده‌اند.کاپیتان در هفته های اخیر در نبردهای رودرو با حریفان برنده بوده است.

کاپیتان دوم سپاهان

محمد کریمی در برهه‌هایی با نمایش‌های خوب خود در سپاهان توسط دراگان اسکوچیچ (سرمربی سابق) به تیم ملی هم دعوت شد . با ادامه حضورش در نصف جهان اکنون قدیمی‌ترین بازیکن سپاهان به شمار می‌رود که بازوبند کاپیتانی نیز در غیاب جلال علی‌محمدی در میان ستاره‌های سرشناس تیم، به او سپرده می‌شود.او کاپیتان دوم سپاهان در فصل کنونی به شمار می رود.

کریمی در باشگاه صدتایی های سپاهان

کریمی ، اخیرا در مجموع لیگ و جام حذفی و همین طور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از 120 بازی برای سپاهان گذر کرد تا روابط عمومی باشگاه اصفهانی با انتشار پوستری به این اتفاق واکنش نشان بدهد. البته ستاره 26 ساله و بی حاشیه تیم سپاهان تاکنون 102 بازی با پیراهن این تیم در مسابقات لیگ برتر طی چهار و نیم فصل گذشته انجام داده و به جمع نفراتی اضافه شده که 100 مرتبه با پیراهن سپاهان در لیگ برتر به میدان رفته است.

بازگشت موثر پس از چند هفته مصدومیت

پس از درخشش در اولین مسابقه فصل کنونی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی که با برتری طلایی پوشان با سرمربی پرتغالی رقم خورد کریمی به دلیل مصدومیت در مسابقات بعدی این تیم غایب بود. محمد پس از چند هفته در خط هافبک تیمش حاضر شد و اتفاقا روی اولین گلسپاهان برابر تیم هوادار از هفته هفتم لیگ بیست و دوم ، نقش‌آفرین بود.

هافبک تهاجمی و دفاعی " طلایی پوشان "

کریمی مقابل استقلال در هفته نخست لیگ بیست و دوم به عنوان هافبک تهاجمی به میدان رفت و اثرگذاری قابل توجهی داشت. وقتی مانوئل فرناندز پرتغالی به جای مسعود ریگی به بازی آمد کریمی یک خط عقب تر آمد و در پست هافبک دفاعی فعالیت کرد و اتفاقا عملکرد موثری داشت . او در این پست رقابت سختی با مسعود ریگی دارد و البته نشان داد که یک هافبک تهاجمی و دفاعی است.

روزی که محمد در آسیا ، ستاره شد

دو تیمسپاهان اصفهانو العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند و در پایان نود دقیقه تلاش به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکردند تا هر دو تیم عملا شانسی برای صعود به مرحله بعدی نداشته باشند.این بازی در مهر 1399 برگزار شد.در پایان این دیدار ، کمیته فنی این رقابت ها، محمد کریمی هافبک تیم سپاهان را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد تا در پایان دور پنجم یک بازیکن ایرانی به این عنوان دست یافته باشد.

متولد ساری

سید محمد کریمیمتولد 31 خرداد 1375 درساری است و سابقه بازی در تیم های خونه به خونه بابل و سپاهان اصفهان را دارد. هم چنین وی در تیم جوانان ایران به میدان رفته است و به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شده است.

بهترین پاسور لیگ هجدهم

هافبک خلاق و خوش تکنیک مازندرانی سپاهان در نخستین سال تجربه بازی در لیگ برتر، 16 بار در ترکیب طلایی پوشان حضور داشت و هفت بار هم به‌عنوان یار جانشین به میدان رفت که در طول این مدت توانست 8 پاس گل بدهد تا در کنار کی‌روش استنلی که آقای گل شد، جایزه بهترین پاسور فصل 98- 97لیگ برتر را نیز نصیب سپاهان کند.محمد کریمی در لیگ هجدهم مقابل سایپا(3 بار)، سپیدرود، تراکتورسازی، ذوب‌آهن، پارس جنوبی و پدیده مشهد پاس گل داد و در پایان فصل بالاتر از مهدی مومنی، سعید آقایی و امین قاسمی‌نژاد، به‌عنوان برترین پاسور معرفی شد.


*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها