PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
تمام بازیکنانی که ممکن است در تابستان ، چلسی را ترک کنند
حراج کلی!

در گزارش‌های تازه از وضعیت مالی باشگاه چلسی که چند هفته پیش منتشر شده است، مشخص شد که این باشگاه در سال مالی 2022-2021 ضرری 121 میلیون پوندی داشته است ، ضرری که مالک فعلی باشگاه دلیلش را تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر این باشگاه انگلیسی در دوران حضور رومن آبروموویچ اعلام کرده است. شاید فکر کنید با توجه به این گزارش، تاد بوهلی، مالک فعلی باشگاه و شرکایش در سال مالی 2023-2022 صرفه‌جویی‌های فراوانی کردند تا این ضرر جبران شود. با این حال اتفاقی کاملا متفاوت افتاد و مالکان جدید با خرج کردن چیزی در حدود 600 میلیون پوند در طول دو پنجره نقل و انتقالات، باعث نشدند تا وضع مالی چلسی بهتر شود.

حتی با ترفندهای حسابداری و بازاریابی‌های مالی جدید نیز باشگاه چلسی مجبور است در تابستان دست به فروش تعدادی از بازیکنانش بزند تا ضمن جبران کردن بخشی از خرج‌های اخیرش برای خرید بازیکن، مقداری از ضررهای خود را کم کرده و از جریمه‌های سنگین از سوی مقامات فوتبالی که تاکید فراوانی روی فیرپلی مالی دارند، فرار کند. خوشبختانه، این باشگاه در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای فروش در دسترس دارد و سایت " گل " به این بهانه نگاهی به 13 بازیکنی که ممکن است در پنجره تابستانی به فروش برسند، انداخته است.

اتان آمپادو

یکی از بازیکنانی که دائما از سوی چلسی قرض داده می‌شود، اتان آمپادو است که در 4 فصل اخیر به طور قرضی در تیم‌های دیگر توپ زده است. آمپادو دوران قرضی خود را در باشگاه خوب لایپزیش شروع کرد اما تیم‌هایی که او به طور قرضی به آنها رفته، دائما ضعیف‌تر شده‌اند: شفیلدیونایتد، ونتزیا و حالا هم اسپتزیا. در حالی که تنها یک سال از قرارداد این بازیکن باقی مانده ، زمان آن رسیده که ملی‌پوش ولزی که بازی‌های ملی‌اش از تعداد بازی‌های باشگاهی‌اش در یک باشگاه بیشتر است، خانه‌ای دائمی برای خودش پیدا کند.

بابا رحمان

بله، درست خواندید. عبدالرحمان بابا هنوز به شکلی با باشگاه لندنی قرارداد دارد. این مدافع چپ در سال 2015 به چلسی پیوست و در این سال‌ها به طور قرضی در تیم‌هایی از آلمان، فرانسه، اسپانیا و یونان به میدان رفته است. او در چند فصل اخیر در باشگاه ردینگ بازی کرده و اگر مصدوم نباشد، به طور ثابت در این تیم به میدان می‌رود. اگر چه فروش او پول زیادی نصیب چلسی نمی‌کند اما شاید ردینگ بتواند در این تابستان تیم لندنی را از دست یکی از قدیمی‌ترین بازیکنانش خلاص کند.

مالانگ سار

مالانگ سار از همان اول هم خریدی عجیب محسوب می‌شد. او بعد از جذب شدن توسط چلسی در تابستان 2020، بلافاصله قرض داده شد و اگر چه در یک دوره کوتاه که تیم اصلی چلسی دچار بحران مصدومیت شد، در ترکیب اصلی به میدان آمد اما هیچوقت نمایش‌هایی قانع‌کننده نداشت. سار در حال حاضر در موناکو است و گفته می‌شود تیم فرانسوی گزینه دائمی کردن قرارداد این بازیکن در ازای 10 میلیون پوند را در اختیار دارد. حتی اگر موناکو هم این بند را فعال نکند، سار قطعا مشتریانی خواهد داشت و چند باشگاه فرانسوی به جذب او علاقه نشان داده‌اند. ضمن این که سویا نیز در ژانویه تلاش‌هایی برای جذب این بازیکن انجام داد.

تیمو باکایوکو

بله، یک بار دیگر درست می‌بینید. تیمو باکایوکو نیز هنوز بازیکن چلسی است. باکایوکو بعد از ایفای نقشی کلیدی در موناکو در سال 2017 و رساندن این تیم به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، یکی از چند بازیکن تیم فرانسوی بود که با انتقالی گران‌قیمت راهی باشگاهی دیگر شد. با این حال او در انگلیس جا نیفتاد و دائما به طور قرضی به تیم‌های دیگر فرستاده شد. میلان این گزینه را دارد که انتقال او را در این تابستان دائمی کند اما با توجه به عملکرد ضعیف باکایوکو در سن‌سیرو، بعید است چنین اتفاقی بیفتد. دستمزد بالای او قطعا مانعی برای باشگاه‌هایی است که به جذب این بازیکن علاقه دارند و شاید باکایوکو ترجیح دهد سال آخر باقیمانده از قراردادش با چلسی را سکونشین شود. با این حال چلسی مصمم است او را در این تابستان به فروش برساند.

کانر گالاگر

گالاگر اولین بازیکن در این لیست است که در بازار نقل و انتقالات ارزشی واقعی دارد. او نه تنها محصول آکادمی چلسی محسوب می‌شود و فروش او با هر قیمتی به معنای سود خالص باشگاه است بلکه در دوران حضور قرضی‌اش در کریستال پالاس ثابت کرده که توانایی درخشش در لیگ برتر را دارد. کریستال پالاس در این فصل نبود گالاگر را به شدت حس کرده است و اگر بتواند در لیگ برتر بماند، قطعا به سراغ این بازیکن خواهد آمد. ضمن این که تنها کریستال پالاس نیست که به جذب گالاگر علاقه دارد. این بازیکن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای اکثر تیم‌های لیگ برتر باشد و اگر چه چلسی ترجیح می‌دهد او را نگه دارد اما وسوسه دریافت 40 میلیون پوند برای این بازیکن نیمکت‌نشین قطعا مقاومت را سخت می‌کند.

روبن لوفتوس چیک

دوران حرفه‌ای روبن لوفتوس چیک الگویی دیوانه‌وار داشته است. او هر بار نشان داده که بازیکنی با استعداد است و سپس دچار مصدومیت‌های سنگین شده است. این الگو در فصل جاری نیز تکرار شد و وقتی این هافبک نمایش‌های خوبی در پست دفاع کناری داشت، دچار مصدومیت بدموقع ساق شد. لوفتوس‌چیک هم مانند گالاگر نمایش‌های بدی نداشته اما با توجه به این که می‌تواند مبلغ جذابی در بازار نقل و انتقالات نصیب باشگاه کند، احتمالا خودش را مقابل درهای خروجی باشگاه ببیند.

کریستین پولیشیچ

تعداد کمی از بازیکنان چلسی به اندازه " پسر طلایی فوتبال آمریکا " مورد توجه رسانه‌ای قرار می‌گیرند و اگر چه کریستین پولیشیچ لحظات خوبی در چلسی داشته است اما 26 گل در 139 بازی آمار قانع‌کننده‌ای محسوب نمی‌شود. این حس که پولیشیچ در تیم لندنی به آخر خط رسیده، دائما بیشتر و بیشتر می‌شود. او دیگر یک استعداد جوان محسوب نمی‌شود و باید استعدادهایش را نشان دهد و این موضوع با توجه به ترافیک بازیکنان تهاجمی چلسی برای پولیشیچ غیرممکن است. پولیشیچ برای انتخاب باشگاه بعدی‌ خود انتخاب‌های زیادی دارد. شاید حس کند هنوز کارش در لیگ برتر تمام نشده ولی از سرتاسر قاره اروپا، تیم‌هایی هستند که به جذب او علاقه داشته باشند.

آرماندو بروخا

اگر چه بروخا برای تیم ملی آلبانی به میدان می‌رود اما یک بازیکن محصول آکادمی محسوب می‌شود و فروشش سود قابل توجهی برای چلسی دارد. او قبل از مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی در ماه دسامبر و در حالی که اخبار زیادی مبنی بر جدایی‌اش در تابستان گذشته به گوش رسید، کم و بیش برای تیم اصلی به میدان می‌رفت. او فصل گذشته در حضور قرضی‌اش در ساوتهمپتون 6 گل زد اما این عدد گویای فصل درخشانی که او گذراند نیست. او می‌تواند در خط حمله به شکلی موثر بدرخشد و توانایی بازی به عنوان گزینه اصلی خط حمله یک تیم میانه جدولی در لیگ برتر انگلیس را دارد.

پیرامریک اوبامیانگ

عجب انتقال افتضاحی! از زمان انتقال تعجب‌آور اوبامیانگ به چلسی، این بازیکن به جز دردسر چیز دیگری نداشته و شنیده‌ها حاکی از این است که سفر او به اسپانیا برای تماشای ال‌کلاسیکو احتمالا ضربه آخر به دوران حضورش در چلسی بوده است. گفته می‌شود سران چلسی قصد دارند قرارداد این بازیکن را فسخ کنند و اوبامیانگ هم مشکلی با جدایی ندارد. شنیده‌ها حاکی از این است که این مهاجم می‌خواهد به بارسلونا برگردد و حتی حاضر است برای عملی شدن این انتقال دستمزدش را کاهش دهد. او در چلسی هیچ آمار قابل اتکایی نداشته و در حالی که این تیم با بحران مهاجم نیز روبرو است، باز هم پاتر حاضر به استفاده از این مهاجم نمی‌شد و شاید همین نشان از ناآمادگی شدید و بی‌انضباطی بازیکنی دارد که یک بار هم توسط آرتتا از اردوی آرسنال کنار گذاشته شد.

کالوم هادسون اودوی

این بازیکن که زمانی پیش‌بینی می‌شد تبدیل به یکی از بازیکنان فیکس چلسی شود، در چند فصل اخیر افت بدی داشته است. او بعد از سپری کردن فصل پر مصدومیت 2022-2021، در این فصل به طور قرضی در بایرلورکوزن توپ می‌زند. با این حال مصدومیت یک بار دیگر مانع پیشرفت او شده و بازیکن انگلیسی تا به حال تنها 13 بار در بوندس‌لیگا به میدان رفته است. ریخت و پاش چلسی در زمستان احتمالا به این معنی است که جایی برای هادسون اودوی در باشگاه دوران بچگی‌اش باقی نمی‌ماند و عجیب نیست اگر در لیست فروش باشگاه قرار بگیرد.

حکیم زیاش

زیاش همین حالا هم نباید در چلسی حضور داشته باشد. اگر آبی‌ها کارهای اداری این بازیکن را در وقت مقرر انجام می‌دادند، بازیکن مراکشی در این زمستان به طور قرضی به پاری‌سن‌ژرمن می‌رفت. گفته می‌شود این اتفاق به خاطر ناهماهنگی میان دو باشگاه افتاده است و زیاش امیدوار است در تابستان دوباره فرصت این انتقال وجود داشته باشد چرا که به نظر می‌رسد دیگر آینده‌ای در استمفوردبریج ندارد. او دیگر به سنی رسیده که باید به طور مرتب در ترکیب تیمش به میدان برود و قطعا با خوشحالی حاضر است در پایان فصل چلسی را ترک کند.

میسون مانت

فروش این بازیکن یکی عجیب‌ترین کارهایی است که چلسی می‌تواند در این تابستان انجام بدهد. شایعه این که میسون مانت در این پنجره تابستانی از چلسی جدا می‌شود، بسیار قوی است و از بین نمی‌رود. بازیکن و باشگاه هنوز نتوانسته‌اند بر سر امضای قراردادی جدید به توافق برسند و در این میان لیورپول و بایرن مونیخ که حالا توماس توخل، سرمربی سابق چلسی هدایت آن را بر عهده دارد، آماده جذب این بازیکن هستند. توماس توخل در دوران حضورش در چلسی به مانت خیلی علاقه داشت و مطمئنا برای جذب او دست به کار خواهد شد. اگر چه مانت یکی از بازیکنان محبوب طرفداران چلسی به حساب می‌آید و در سال‌های اخیر یکی از بازیکنان ثابت تیم بوده است و هر مربی ای که در چلسی حضور داشته از او به عنوان بازیکن ثابت استفاده و از قدرت هجومی و نظم دفاعی مانت تعریف کرده اما آمار و ارقام مربوط به او در فصل جاری افت محسوسی داشته است و با توجه به این که تنها یک سال از قرارداد او باقی مانده، چلسی باید در ماه‌های آینده تصمیم مهمی در مورد یکی از محصولات خوب آکادمی‌اش بگیرد.

متئو کواچیچ

خیلی وقت است که به گوش می‌رسد سران چلسی قصد دارند بین انگولو کانته و متئو کواچیچ فقط یکی را نگه دارند و با توجه به این که کانته قراردادی جدید به امضا رسانده، آینده هافبک کروات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سران چلسی هنوز مذاکرات برای تمدید قرارداد با این بازیکن را شروع نکرده‌اند و گفته می‌شود توخل قصد دارد این بازیکن مورد اعتمادش را در پایان فصل به باواریا ببرد تا یک بار دیگر از او در تیمش استفاده کند. فروش کواچیچ مانند یک ریسک بزرگ به نظر می‌رسد. کواچیچ همیشه عملکرد خوبی در ترکیب چلسی داشته و مصدومیت‌های دائمی کانته به این معنی است که نمی‌توان به طور درازمدت روی ملی‌پوش فرانسوی حساب کرد تا زوجی قابل اتکا را با انزو فرناندز تشکیل دهد. با این وجود، همانند بسیاری از موارد بالا، در صورت رسیدن پیشنهادی قابل قبول، شاید تصمیم در مورد فروش کواچیچ از دستان سران چلسی خارج باشد .

* آرمین زمانی



برچسب ها: چلسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار