PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۸۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
تیم ملی فوتبال ایران اولین دیدار خود در تورنمنت کافا را برتری پرگل مقابل افغانستان به پایان رساند.
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در اولین مسابقه‌اش در تورنمنت کافا از چارچوب بازی‌های گروه دوم در ورزشگاه دولون امورزاکوف بیشکک به مصاف تیم ملی افغانستان رفت و ۶ بر یک برنده شد. 
 دو تیم در حالی مقابل هم قرار گرفتند که در بازی اول این گروه، قرقیزستان با یک گل افغانستان را شکست داده بود. 
 امیر قلعه‌نویی برخلاف انتظارها ترجیح داد که در بازی مقابل تیم ۱۵۵ رنکینگ فیفا از بیشتر بازیکنان اصلی استفاده کند تا به ترکیب مدنظرش برای جام ملت‌های آسیا نزدیک شود. سعدالله گل‌مرادی از تاجیکستان به کمک‌های صدیق‌زاد خسروی و احمد بیگ نظروف قضاوت این مسابقه را بر عهده دارند.
 همان طور که قابل پیش‌بینی بود بازی از همان دقیقه اول با برتری و میدان‌داری ملی‌پوشان ایران همراه بود و در دقیقه ۳ تیم کشورمان می‌توانست با ضربه مهدی طارمی روی پاس علیرضا جهانبخش به گل برسد اما دروازه‌بان افغانستان توپ را مهار کرد.     
 فشار ایران سرانجام در دقیقه ۲۰ به نتیجه رسید و سردار آزمون روی سانتر احسان حاج‌صفی از جناح چپ با یک ضربه سر دروازه افغانستان را باز کرد تا تیم کشورمان یک بر صفر جلو بیفتد. 
یک دقیقه بعد باز هم تیم ملی به گل رسید و این بار مهدی طارمی روی پاس در عمق آزمون در یک مصاف تک به تک، دروازه افغانستان را باز کرد تا نتیجه ۲ بر صفر شود. 
 ۵ دقیقه بعد خطای دروازه‌بان افغانستان روی طارمی در محوطه جریمه سبب شد تا داور مسابقه اعلام ضربه پنالتی کند و طارمی این ضربه را در دقیقه ۲۸ تبدیل به گل سوم تیم کشورمان کند.
در دقایق پایانی نیمه اول افغانستان می‌توانست در اولین حمله به گل هم برسد که مهاجم این تیم توپ را در مقابل دروازه خالی به نیازمند پاس داد تا دروازه ایران بسته بماند. 
 در دقیقه ۴۵ پاس در عرض آزمون و حرکت خوب طارمی موجب شد تا علیرضا جهانبخش با ضربه‌ای دقیق، چهارمین گل ایران را ثبت کند.
 نیمه دوم را هم تیم کشورمان برتر آغاز کرد و در دقیقه ۵۱، مهدی طارمی روی پاس عمقی امید نورافکن، سومین گل خودش و پنجمین گل ایران را وارد دروازه افغانستان کرد.
 در دقیقه ۵۷ افغانستان روی غافلگیری توانست دروازه ایران را باز کند تا نتیجه دیدار ۵ بر یک شود.
 در این دقیقه فرشاد نور با یک ضربه ایستگاهی تماشایی دروازه نیازمند را باز کرد تا شاگردان عبدالله مطیری یکی از گل‌های خورده را جبران کنند.  
با این حال ۱۰ دقیقه بعد، ایران به گل ششم رسید و رضا اسدی روی پاس به عقب صادق محرمی توانست اولین گل ملی‌اش را ثبت کند.
 در ادامه این دیدار تلاش دو تیم نتیجه‌ای نداشت و تیم کشورمان توانست با نتیجه ۶ بر یک در اولین بازی در تورنمنت کافا، افغانستان را شکست دهد.
 در نیمه دوم این دیدار، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، تغییرات زیادی در ترکیب ایجاد کرد تا اکثر بازیکنان فرصت حضور در میدان را پیدا کنند.
 تیم ملی فوتبال روز جمعه ۲۶ خرداد از ساعت ۱۸:۳۰ در دومین بازی در تورنمنت کافا به مصاف تیم قرقیزستان می‌رود. 
* ایران:پیام نیازمند، احسان حاج‌صفی، صادق محرمی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، سیدمجتبی حسینی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سردار آزمون و مهدی طارمی 
 سرمربی: امیر قلعه‌نویی
* افغانستان:فیصل حمیدی، فرشاد نور، امان‌االله سرداری، محبوب حنفی، فرزاد عطایی، محمد سمندری، باسط مشتاق، علی باسط نظری، توفی اسکندری، یاما شرزاد و امید موسوی 
 سرمربی: عبدالله مطیری  
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار