PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - July 23 2024
کد خبر: ۸۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
رییس فدراسیون تکواندو گفت: ورزشکاران ما از صفر شروع کردند تا به این جا برسند و در این مسیر سختی‌های زیادی را تحمل کردند.
کیهان ورزشی- 

هادی ساعی درباره برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران المپیکی اعزامی به پاریس توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، اظهار کرد: برگزاری این گونه مراسم‌ سبب می‌شود تا ورزشکاران اعزامی از نظر روحی و روانی در سطح بسیار بالایی قرار بگیرند. من خودم ورزشکار بودم و ۳ بار المپیک رفتم اما شاهد برگزاری چنین مراسمی نبودم. از مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران به خاطر نگاه حمایتی که به المپین‌های این استان به ویژه تکواندوکاران تا به امروز داشتند تشکر می‌کنم. امیدوارم این حمایت‌ها تداوم داشته باشد تا تکواندوکاران مسیر قهرمانی را راحت تر طی کنند، وظیفه ما این است که در کنار تکواندوکاران باشیم و این مسیر را برای آن ها فراهم کنیم تا توانایی‌های خود را در صحنه المپیک به بهترین شکل ممکن نشان دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای ایجاد انگیزه تکواندوکاران اعزامی به المپیک، خود فدراسیون چه پاداشی در نظر گرفته است؟ افزود: برای ورزشکاران اعزامی پاداش در نظر گرفتیم و حتی یک بخش از پاداش را نیز پرداخت کردیم. این پاداش برای مدال طلا یک میلیارد، نقره ۷۰۰ میلیون و برنز ۴۰۰ میلیون است که البته احتمال افزایش این پاداش وجود دارد.

ساعی در ارزیابی از وضعیت تکواندوکاران اعزامی به المپیک پاریس گفت: زمانی که مسوولیت فدراسیون را برعهده گرفتم یک نسلی از ورزشکاران جوان را وارد تکواندو کردیم نه این که ما بخواهیم ورزشکاران باتجربه را کنار بگذاریم بلکه تکواندوکاران جوان با اثبات برتری خود توانستند جایگزین ورزشکاران باتجربه شوند. ما خیلی دیر شروع کردیم و ۲ سال از حریفان خود عقب بودیم، رقبای ما در رنکینگ امتیاز داشتند اما ورزشکاران ما از صفر شروع کردند تا به این جا برسند و در این مسیر سختی‌های زیادی را تحمل کردند.

ساعی خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که با ۴ سهمیه در المپیک حضور پیدا می‌کنیم و این موفقیت بزرگی برای تکواندو است. ورزشکاران ما درست است جوان هستند اما بی‌تجربه نیستند و بارها حریفان خود را در رویدادهای مهم شکست داده‌اند، بنابراین به آن ها امیدواریم. هر چند مبینا نعمت زاده ۱۸ و آرین سلیمی ۱۹ سال سن دارند اما به هر دو تکواندوکار امید زیادی داریم.

رییس فدراسیون تکواندو در پایان گفت: هر امکاناتی که در توان فدراسیون بوده را در اختیار ورزشکاران المپیکی قرار دادیم و حتی یک اردوی برون مرزی در فرانسه داشتیم تا ورزشکاران شرایط خود را با شرایط آب و هوایی فرانسه تطابق بدهند. در مجموع اردوی بسیار خوبی برای تکواندوکاران المپیکی ما بود. از سوی دیگر چون در اوزانی سهمیه کسب کرده‌ایم که تیم فرانسه در آن اوزان سهمیه نداشت، این مساله سبب شد تا در این اردوی مشترک ورزشکاران در بهترین شرایط به یکدیگر کمک کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار