PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - July 27 2024
کد خبر: ۸۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
زبان سرخ

همین ب بسم ا... برای بار هزارم متذکر شویم که نه چای تلخ کسی را خورده ایم تا زیر یوغش باشیم و نه با هیچ دیارالبشری عهد اخوت بسته ایم که بخواهیم ماله کشی کنیم . با استعانت از درگاه پروردگار برای کشف حقیقت از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد واگر لازم باشد تا ته خط هم خواهیم رفت اما هیچگاه به خودمان اجازه نمی دهیم مثل خیل کثیری از خبرگزاری های طوطی صفت - آن هم در شرایطی که از اصل ماجرا بی خبر هستند و « عقل کل مآبانه » برای خودشان می برند و می دوزند و «دایی جان ناپلئون» وار ، توهم توطئه در سر می پروانند - بدون اطلاع از واقعیت چند ادعا، فقط «کُپی پِیست» کرده و آبروی این و آن را بریزیم .

حتما در خبرها خوانده اید که هفته گذشته مجمع سالیانه فدراسیون بسکتبال برگزار شد و قطعا اخباری چون مفقود شدن پرونده مالیاتی سال 97 ، قرارداد البسه با شرکت چینی «PEAK» ، سرقت خودروی فدراسیون و... که به یکباره و البته خودجوش(!) از کانال های تلگرامی ، صفحات اینستاگرامی و رسانه های رسمی ، نشر گسترده ای پیدا کرد ، به گوش تان خورده است .

اجازه بدهید ازهمین آخری یعنی دزدیده شدن اتومبیل شروع کنیم . طبق اسنادی که به دست مان رسیده،خودروی پژو 405 نقره ای مدل 1397 متعلق به فدراسیون بسکتبال با شماره انتظامی 42 م 138 ایران 44 که تحویل مسعود قاسمی - مدیر وقت تیم های ملی - بوده،علیرغم تجهیز به قفل فرمان و دزدگیر ، 10 مهرماه 1400 حوالی ساعت 5 صبح از جلوی درب منزل وی در محله شهرزیبا به سرقت می رود . قاسمی که قصد عزیمت به سمت فدراسیون را داشته بعد از مواجهه با این اتفاق شوکه کننده فورا با پلیس 110 تماس می گیرد ، کلانتری 133 مامورینی را به محل اعزام کرده و صورتجلسه ای تنظیم می شود ولی از آنجایی که خودرو، دولتی محسوب می شده باید نماینده حقوقی فدراسیون هم در محل حضور پیدا می کرده . تماس هایی برقرار می شود و منصور اردستانی و میلاد نگهبان خیلی زود خودشان را به صحنه جرم می رسانند . به اتفاق ، عازم پایگاه دوم پلیس آگاهی فاتب شده و تشکیل پرونده می دهند. سرتان را درد نیاوریم ، قضیه منتج به این می شود که دیوان محاسبات در بهمن1402 – با توجه به عدم کشف مال مسروقه یا دستگیری سارق - رای بر محکومیت مسعود قاسمی صادر کرده و وی را موظف به پرداخت جریمه می کند اما با توجه به درخواست مشارالیه مبنی بر تقسیط دِین - همان طوری که در اسناد منتشر شده قابل رویت است- روال قانونی طی شده و مسعود قاسمی ماهیانه جور آقا دزده را کشیده و 70 درصد حقوق بازنشستگی اش را تاوان می دهد .

اما درباره مفقود شدن پرونده مالیاتی سال 97، لعبت خلیلی، خزانه دار وقت فدراسیون به کیهان ورزشی گفت :« از سال 1389 فدراسیون ها ملزم به پرداخت وثبت مالیات تکلیفی وحقوق وارائه اظهارنامه شده اند وکلیه مدارک مالیاتی در سامانه مالیات کشور از جمله ارائه برگه تشخیص ، زمان اعتراض ‌و... موجود است وفیزیک پرونده مالیاتی محلی برای مفقود شدن ندارد».

وی ادامه داد:«همان ابتدا به ساکن اولویت ما تسویه مالیاتی بود و در اسنادی که برای کیهان ورزشی ارسال کرده ام دو نمونه از مکاتبات فدراسیون وقت با مراجع ذیصلاح که البته در دبیرخانه فدراسیون نیز وجود دارد ، گویای همه چیز هست ».

وی تصریح کرد: «با شروع پاندمی کرونا و اوضاع بحرانی آن زمان بسیاری از ممیزهای مالیاتی برای فدراسیون های مختلف اقدامات لازم را مبذول نداشتند که البته اجتناب ناپذیر هم بود ولی به راحتی می شد در سنوات آینده این موضوع را پیگیری و به آن رسیدگی کرد. برایم عجیب است که آقایان بعد از دو سال و نیم استقرار در فدراسیون ، چنین مسائلی را مطرح می کنند».

خلیلی در پایان درباره قرارداد البسه با شرکت«PEAK» نیز اظهار داشت :«این شرکت چینی به دلیل تهدیدات گسترده ترامپ و تحریم هایی که رخ داد ، توسط «تونی لین» که سمت قائم مقام این هلدینگ را دارد ، فسخ یکطرفه معاهده کرد و از پرداخت قرارداد600 هزار دلاری که با فدراسیون داشت ، امتناع ورزید ؛ روابط بین الملل ما خیلی تلاش کرد و نامه نگاری های متعددی در این خصوص انجام داد اما متاسفانه یک دلار هم ندادند و فقط مجاب شدند که تامین لباس را انجام دهند ؛ همه می دانند که فدراسیون فعلی هم تا مدت زیادی از لباس های فراوانی که در انبار فدراسیون بود بهره می برد . شرکت «پیک»یک هلدینگ بزرگ است و به راحتی می توان صحت و سقم مسائل مطروحه را از جانب آن ها استعلام کرد » و...

پی نوشت: این چه بدعت غلطی شده که در این مملکت هرکس مدیر می شود ، برای توجیه ناکارآمدی خودش ، همه چیز را به قبلی ها حواله می دهد. اگر مسئولین فدراسیون قبلی، دروغگو و این اسنادی که منتشر کردیم جعلی هستند ، شکایت کنید و دمار از روزگارشان دربیاورید ؛ شما که هزار ماشاءا... دست به شکایت تان عالی است؛ ولی اگر چنین نیست که خیلی ...

و اما سخنی با اعضای مجمع.

یعنی یک نفر حاضر نشد که بایستد و نسبت به وضعیت اسفناک مدیریتی، ناکامی ها، انتصابات غیر کارشناسانه، شرایط مجهول تیم های ملی و ... اعتراض کند ؟ پس ماهیت مجمع چیست ؟ فرمالیته دور هم جمع می شوید که چه بشود؟ اگر از عواقب آن می ترسید ، حداقل به خاطر بسکتبال بیچاره که از قِبَل آن نان می خورید، یک سئوال می کردید و ...

به هر حال ، اذهان را به سمت دیگری هدایت کردند تا این گونه از فشاری که دورشان چنبره زده بود خلاص شوند اما هر طفل شیرخواره ای می داند که با این عملیات ایذایی، نمی شود چنین کارنامه مردودی را قبول کرد چون صدای تشتی که از پشت بام افتاده ، گوش فلک را کر کرده .

هامش: «دیتریش بونهوفر»، فیلسوف شهیر آلمانی می نویسد : «سکوت در برابر بدی‌ها، عین شر است. پس اگر سکوت کنیم، در مقابل خدا بیگناه نخواهیم بود، چرا که حرف نزدن خود نوعی حرف زدن است، همانطور که عمل نکردن نوعی عمل به حساب می‌آید.»

*کامران خطیبی

حمله به «دایی جان ناپلئون» !

حمله به «دایی جان ناپلئون» !حمله به «دایی جان ناپلئون» !حمله به «دایی جان ناپلئون» !حمله به «دایی جان ناپلئون» !حمله به «دایی جان ناپلئون» !حمله به «دایی جان ناپلئون» !حمله به «دایی جان ناپلئون» !
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار