PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - July 27 2024
کد خبر: ۸۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
انتظارات بالا از فوتبالیستی که رئیس جمهور شد
دکترپزشکیان ، ورزش را جدی می گیرد ؟!

بیست و چهارمین دوره مسابقات فوتبال پیشکسوتان جام زنده یاد یونس شکوری (16 مهر 1397 ) . مصاف تیم منتخب مجلس با پیشکسوتان استقلال که دکتر پزشکیان با رضا نعلچگر این گونه تنه به تنه شده اند


رئیس جمهور منتخب کشورمان که تا چند روز دیگر زمام امور قوه مجریه را در دست خواهد گرفت، جدا از علاقه به فوتبال، خودش هم کاملاً پا به توپ است و قبلاً شاهد هنرنمایی او بوده‌ایم. دکتر مسعود پزشکیان که سابقه پنج دوره نمایندگی مجلس را هم دارد، در سال‌های گذشته بارها با پیراهن تیم فوتسال و فوتبال مجلس، پابه توپ شده و در مسابقاتی مانند جام پیشکسوتان موسوم به " تورنمنت مرحوم یونس شکوری " شرکت کرده است.

*ورزشی تمام عیار

منتخب مردم ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، هر هفته حداقل در یک سانس سالن حضور پیدا می‌کند و در کنار دوستان و همکارانش، بازی فوتسال انجام می‌دهد و خیلی‌ها او را یک فوتسالیست حرفه‌ای می‌دانند که اصول تاکتیکی این ورزش را هم به درستی در زمین پیاده می‌کند .بر اساس شنیده ها ، مسعود پزشکیان علاوه بر فوتسال که در برنامه هفتگی خود قرار داده، هر هفته یک الی دو بار هم به کوهنوردی می‌رود و در یک سانس والیبال و بلافاصله استخر هم حضور پیدا می‌کند که چنین برنامه ورزشی‌ای برای رئیس جمهوری جدید ایران جالب توجه است.

*گزینه ساختمان سئول

این روزها این سوال که چه کسی وزیر ورزش دولت مسعود پزشکیان خواهد بود ، به مهمترین پرسش اهالی ورزش مبدل شده است. خیلی ها منتظرند که با توجه به شناخت خوب رئیس جمهور منتخب از فضای ورزش، مدیر کارآمدی را بر مسند ساختمان سئول بنشاند. جدی گرفته شدن موضوع مهم بیگانه نبودن وزیر ورزش با این حوزه ، می‌تواند امیدواری‌هایی را نزد این جامعه ایجاد کند.

*تحلیف و تنفیذ

در روزهای گذشته صحت انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید واعتبارنامه ریاست‌جمهوری توسط اعضای شورای نگهبان صادر و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده که بعد از صدور اعتبارنامه، مراسم تنفیذ رئیس جمهور، هفتم مردادماه با حضور رهبر معظم انقلاب و سایر مقامات کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. قرار است پس از مراسم تنفیذ، مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور تعدادی از روسای جمهور ومجالس سایر کشورها ، رئیس دیوان‌عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه ، 9 مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

*زندگینامه چند سطری

دکتر مسعود پزشکیان با کسب 16 میلیون و 384 هزار و 403 رای به عنوان چهاردهمین منتخب جمهوری اسلامی ایران معرفی شد . مسعود پزشکیان متولد سال 1337 در شهرستان مهاباد آذربایجان غربی است. او تحصیلات مقدماتی خود را در ارومیه گذرانده و در سال 1355 در رشته پزشکی دانشگاه تبریز پذیرفته شده است .او همچنین دارای تخصص جراحی عمومی و جراحی قلب بوده و طی سالهای 1373 تا 1379 ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را برعهده داشته است. پزشکیان دارای 2 پسر و یک دختر است و پس از فوت همسر و یک فرزندش در سال 1373 طی یک سانحه رانندگی ، ازدواج نکرده است. ورود پزشکیان به سیاست در دولت اول محمد خاتمی با انتصاب او به عنوان معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همراه بود. مسعود پزشکیان سپس در دولت دوم اصلاحات سکان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران را در دست گرفت و علی‌رغم استیضاح در سال دوم وزارتش در مجلس ، در نهایت موفق به کسب دوباره رای اعتماد شد. مسعود پزشکیان همچنین از سال 1386 همواره به عنوان نماینده تبریز در مجلس ایران حاضر بوده و در دوره دهم بین سالهای 1395 تا 1399 با رای نمایندگان عضو فراکسیون امید اصلاح طلبان به عنوان نایب رئیس مجلس ایران انتخاب شد.

*پروفسور دیلماج

برخی مدعی شده اند که وی با مدرک فوق تخصصی و با مرتبه علمی استادی تمام ( پروفسور) با سواد ترین رئیس جمهور تاریخ جهان است و برخی دیگر می گویند شاید تنها رئیس جمهور دنیا باشد که به شش زبان زنده یعنی انگلیسی، فرانسوی، عربی، فارسی، ترکی و کردی تسلط کامل دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار