PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - August 15 2024
کد خبر: ۸۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
با گئورگی گولسیانی ، مدافع گرجستانی تیم پرسپولیس
گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی تیم پرسپولیس با پایان فصل بیست و سومین دوره لیگ برتر چالش جدیدی را پشت سر گذاشت. او به همراه تیم ملی گرجستان در رقابت‌های یورو 2024 حضور داشت و به عنوان بازیکن فیکس در این رقابت‌ها به میدان رفت.عملکرد خوب گولسیانی در این رقابت‌ها باعث شد او مورد توجه هواداران فوتبال در گرجستان قرار بگیرد و به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این کشور بدل شود.گئورگی در بازی برابر پرتغال در یورو 2024 از آمادگی بالایی برخوردار بود و در حد یک مدافع بین المللی ظاهر شد.این هفته سراغ مدافع گرجستانی و محبوب پرسپولیسی ها رفتیم که گل قهرمانی سرخپوشان را در بازی پایانی لیگ بیست و سوم به ثمر رساند .
دوستدار «داستایفسکی»

درخشش در یورو

گولسیانی و استون اورونوف تنها بازیکنانی خارجی باقیماندهپرسپولیساز فصل گذشته محسوب می‌شوند که البته بعد از کسب قهرمانی با پرسپولیس، روزهای جالبی را پشت سر گذاشتند و در عرصه ملی حضور داشتند.گولسیانی که به شکلی جالب در لیست نهایی تیم ملی گرجستان برای یورو 2024 قرار داشت،با این تیم در آلمان به میدان رفت و به خصوص در بازی با پرتغال نمایش خوبی را ارائه کرد و به شکلی دور از انتظار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت.او همچون بازیکنان بین المللی و با کیفیت در میدان یورو ظاهر شد. مدافع گرجستانی در خصوص حضور در این مسابقات می گوید: تجربه بسیار منحصر‌به‌فردی برای من بود. بالاترین رده مسابقاتی بود که من در آن شرکت داشتم و ممکن است بازیکنی در کل عمرش یک بار بتواند در این مسابقات شرکت کند. من برابر اسپانیا، پرتغال، ترکیه و چک بازی کردم و در نهایت از عملکرد خودم راضی هستم، اما باید بگویم ازپرسپولیس همممنونم.

فصل فرسایشی مدافع گرجی

گولسیانی بلافاصله بعد از پایانلیگ بیست و سوم به اردوی تیم ملی گرجستان در یورو 2024 اضافه شد و برخلاف همبازیانش در پرسپولیس فرصت استراحت نداشت .او یک فصل فرسایشی را سپری کرد و حقیقتا در چند ماه اخیر خستگی ناپذیر بوده است. در حال حاضر وی تلاش می‌کند تا خود را به سطح دیگر بازیکنان برساند.او که حدود دو هفته دیرتر به تمرینات سرخپوشان اضافه شد، در ابتدا شرایط آمادگی چندان خوبی نداشت ولی در اردوی ترکیه آمادگی جسمانی اش رفته رفته بهتر شد.حضورپرسپولیسدر لیگ نخبگان باعث شده تا او کماکان مهره کلیدی در پرسپولیس باشد.

رقابت جدی در پست دفاع مرکزی

تیمپرسپولیسدر حالی تمرینات خود را دنبال کرده که در پست دفاع مرکزی هیچ تغییری نسبت به فصل گذشته نداشته است و با حضور محمد حسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی پای بهلیگ برترخواهد گذاشت. نکته جالب این است که هر سه مدافع پرسپولیس مدعی بازی در ترکیب اصلی هستند و این موضوع رقابت جالبی را در این پست به وجود می‌آورد.فصل گذشته نیز انتظار می‌رفت این رقابت تا پایان ادامه‌دار باشد اما مصدومیت پورعلی گنجی باتجربه از ناحیه رباط صلیبی باعث شد تا کنعانی و گولسیانی بدون نگرانی در ترکیب اصلی قرار بگیرند و در نهایت نیز گئورگی گل منجر به قهرمانی تیم پرسپولیس را با یک ضربه سر به ثمر رساند.

رویای جام جهانی

گولسیانی بعد از حضور در یورو 2024 به میزبانی آلمان امیدوار است جایگاهش در تیم ملی گرجستان را ثابت نگه دارد و در مقدماتی جام جهانی 2026 هم برای تیم ملی کشورش به میدان برود تا شاید رؤیای بعدی خود را محقق سازد؛ همان رؤیایی که مرتضی پورعلی گنجی و محمد حسین کنعانی زادگان، دو هم پستی وی در پرسپولیس را هم وادار به تلاش بیشتر برای تثبیت جایگاه در تیم ملی می‌کند.

سومین فصل حضور در پرسپولیس

گولسیانی سومین فصل حضورش در پرسپولیس را استارت زد .مدافع گرجی سرخپوشان در این سه فصل عملکرد قابل قبولی داشته است. در فصل نخست در دو شهرآورد پایتخت با گلزنی درخشید و در فصل دوم هم بخصوص نیم فصل دوم انتظارات را برآورده کرد و گل قهرمانی پرسپولیس را مقابل مس رفسنجان به ثمر رساند. او امیدوار است که در فصل سوم نمایش درخشانی داشته باشد.

سوژه عکاسان شد

گولسیانی پس از تمدید قراردادش راهی محل تمرین سرخپوشان شد و در حاشیه بازی دوستانه پرسپولیس، تمرینات انفرادی خود را انجام داد . در حالی که روی دوچرخه حضور داشت و تمرینات دوچرخه را انجام می داد بازی دوستان پرسپولیسی خود را تماشا کرد و البته سوژه عکاسان شد.

نظر گئورگی درباره جدایی 6 پرسپولیسی

پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی تعداد زیادی از بازیکنان خود را از دست داد، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، علی نعمتی و وحدت حنانوف، بازیکنانی بودند که پرسپولیسی ها را ترک کردند و به تیم‌های جدیدی پیوستند.این موضوع باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده و آنها نسبت به عملکرد مدیرعامل پرسپولیس و ناکامی او در حفظ این ستاره‌ها گلایه دارند.گئورگی گولسیانی پس از تمدید قرارداد با پرسپولیس در این باره گفت: این بازیکنان مثل اعضای خانواده من در تیم بودند و برایشان آرزوی موفقیت دارم. فوتبال اینطور است، بعضی‌ها می‌آیند و بعضی‌ها می‌روند.ضمنا مهم‌ترین چیز، خود تیم و موفقیت تیم است.

پاسخ مدافع پرسپولیس به انتقادات

گولسیانی اخیرا با انتقادهای روبرو شد و دلیل این اتفاق اظهاراتی بود که او درباره فوتبال زنان مطرح کرد و مدعی شد که آنها به اندازه مردان در فوتبال بازی کردن خوب نیستند و این ادعا ناراحتی بسیاری را به همراه داشت.«ختیا دکانونیدزه» که نماینده مخالفان دولت در پارلمان گرجستان است به شدت از اظهارات گولسیانی انتقاد کرد و همچنین «نینو سوتیدزه» هم به عنوان کاپیتان سابق تیم ملی زنان گرجستان صحبت‌هایی را علیه مدافع پرسپولیس مطرح کرد.
این اتفاق باعث شد که گولسیانی هم واکنشی به این اظهارات داشته باشد و در نامه‌ای خطاب به آنها نوشت: خوشبختانه من زیاد از شبکه‌های اجتماعی و بخصوص فیسبوک استفاده نمی‌کنم. دوستانم با هراس با من تماس گرفتند و مقالاتی را برای من فرستادند که صحبت‌های مطرح شده از سوی من در آنها به صورت وارونه و بریده بریده انعکاس داده شده بود.اخیرا اظهاراتی را از سوی خانم ختیا دکانونیدزه و خانم نیو سوتیدزه که بازیکن سابق تیم ملی زنان گرجستان است ارسال کردند.آنها من را به داشتن نیت بد و تبعیض جنسیتی محکوم کرده بودند.از من پرسیده شد که آیا هنوز فکر می‌کنم که فوتبال برای زنان نیست و آنها نباید فوتبال بازی کنند؟به یاد ندارم که بعد از 10 یا 12 سال چنین حرفی زده باشم.

کتاب موردعلاقه گولسیانی

گولسیانی در گفت وگویی با یک برنامه اینترنتی پاسخگوی سوالات هواداران تیم ملی کشورش بود.یکی از پرسش‌هایی که گولسیانی با آن مواجه شد این بود که کتاب موردعلاقه او که تغییری در وی ایجاد کرده است، چیست؟ او در پاسخ به این سوال گفت:«برادران کارامازوف» اثر «داستایفسکی» .گولسیانی طرفدار نویسنده کلاسیک روس است.سوال بعدی از گولسیانی هم مربوط به کتاب بود.سئوال بعدی هم این بود: «تو در یکی از برنامه‌ها اشاره کردی که ارتباط خوبی با کتاب داری. نویسنده موردعلاقه‌ات کیست؟»گولسیانی گفت:فکر می‌کنند من خیلی کتاب‌خوان هستم، اما اصلا اینطور نیست. نویسنده موردعلاقه من در بین گرجی‌ها، «جمال کارچخادزه» است و بزرگترین نویسنده از نظر من هم «داستایفسکی» است. 

*کیوان طباطبایی




نام:
ایمیل:
* نظر: