PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - August 15 2024
کد خبر: ۸۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری توضیحاتی را در مورد شرایط این رشته ارائه کرد و نسبت به ادامه همکاری با فدراسیون واکنش نشان داد.
کیهان ورزشی- 

نواب نصیرشلال در مورد نتیجه نگرفتن وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: من صحبت هایی راجع به وزنه‌برداری داشتم و آن را به ویرانه تشبیه کرده بودم. واقعیت این است این تشبیه کاملا درست است. وزنه‌برداری به لحاظ پشتوانه و پایه دچار مشکل است. سجاد انوشیروانی در این مدت خیلی تلاش کرده و توجهات زیادی به پشتوانه‌سازی و تیم‌های پایه داشته است. 

او ادامه داد: مسئله این است در همین قهرمانی کشور که برگزار شد  فاصله بین نفرات اول با نفرات دوم حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم بود و جبران این فاصله شاید ۴ سال نیاز به زمان داشته باشد. اگر هم برای نفرات اول هر وزنمان مشکلی پیش بیاید هیچ کسی را نداریم، جایگزین آنها کنیم. 

نصیرشلال در مورد جوادی و داوودی گفت: دو وزنه بردار المپیکی ما مسابقه به مسابقه رشد کردند و پیشرفت داشتند. آمار و ارقام کاملا مشخص است. کارشناسان این رشته می‌دانند چقدر این افزایش رکوردها در این شرایط سخت است. شرایط در المپیک قابل پیش‌بینی بود چون وضعیت رقبای ما مشخص بود. تنها ناراحتی من برای خود علی داوودی و مصطفی جوادی است چرا که در این یک سال تلاش زیادی داشتند. شاید سخت‌ترین اردوها را وزنه‌برداری داشته باشد و وزنه برداران بیشتر سال را در اردو بودند. پنج، شش ماه آخر بدون وقفه و استراحت در اردو بودند و یک روز نبود که برنامه تغذیه‌ای یا تمرینی آنها جابجا شود. هر دوی آنها شایسته گرفتن مدال المپیک بودند. 

او افزود: سخت‌ترین رقابت‌ها را در المپیک پاریس دیدیم و رکوردهایی ثبت شد که تاکنون در ادوار مختلف المپیک به ثبت نرسیده بود. هر دو وزنه‌بردار ما هم تلاش زیادی داشتند. علی داوودی در یک‌ضرب توانست خوب ظاهر شود. در دو ضرب هم زیر وزنه‌ای زد رفت که تاکنون زیاد به آن تسلط نداشت. متاسفانه آن وزنه از دست رفت و منجر به مدال نشد. 

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری خطاب به مردم تاکید کرد: وضعیت کشورهای دیگر را نمی‌دانم اما در ایران خیلی نتیجه‌گرا هستیم. ما هم برای گرفتن نتیجه رفتیم. ما شرمنده نه حالا مسئولان ولی شرمنده مردم هستیم چون دوست داشتند وزنه‌برداری را هم در جدول مدالی ببینند. ما هم جزئی از این مردم هستیم و دوست داشتیم آنها را خوشحال کنیم. 

او در مورد برخی صحبت ها راجع به خودش گفت: برخی از صحبت‌ها مطرح شده مبنی بر اینکه ما علاقه به گرفتن پست داریم یا باید اموالمان را اعلام کنیم این حرف‌ها مربوط به سیاسیون هست نه ما مربیان. دوستان در فدراسیون هم گواهی می‌دهند که حقوق ما از حقوق آبدارچی فدراسیون هم کمتر بوده است. بذری در وزنه‌برداری کاشته شده و حتی ما اعضای کادر فنی که صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم ثمره آن قطعا به زمان ما نخواهد رسید. به خاطر اینکه کار کردن در این سمت هم سختی‌ها و شرایط خاص خودش را دارد. امیدواریم هر کسی در آینده در این سمت قرار می‌گیرد موفق باشد. در مورد ادامه همکاری نیز هفته آینده جلسه‌ای را با آقای انوشیروانی داریم. ما اعضای کادر فنی هیچ اصراری بر ماندن نداریم و انشاالله هر فردی که شایسته است انتخاب شود. 
نام:
ایمیل:
* نظر: