PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - August 15 2024
کد خبر: ۸۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
زبان سرخ
اوضاع،«خیت»است !

با این موج انصراف ، انحلال و واگذاری باشگاه ها ، اصلا و ابدا متحیر نمی شویم که تا چند فصل دیگر ، تیم های «تایرفروشان جنوب»،«بساز و بفروش های شمال»،«تشتک سازان شرق»،«جَک سواران غرب» و «لُپ گلی های مقیم مرکز» سوپرلیگ مردان بسکتبال ایران را با حضورشان مزین کنند!

اگر فکر می کنید کَک جنبنده ای می گزد، سخت در اشتباه هستید، چرا که تجربه 894 روز گذشته نشان داده ، آب از آب تکان نخواهد خورد ! دوباره تکرار می کنند که «یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین لیگ‌ها در چند سال گذشته را برگزار می کنیم و... » حال این که چه متر و معیاری برای صحت این ادعا مد نظر قرار می گیرد ، ا...اعلم!

اخیرا هم که معروض داشته اند: «در راستای ارتقای سطح رقابت‌ها و افزایش کیفیت لیگ برتر، تیم‌ها از فصل جدید مجاز خواهند بود که از سه بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده کنند.» این یعنی سوپر لیگ به بهشت دلالان بدل خواهد شد تا نیمچه اعتبار باقیمانده اش را هم به واسطه چنین تصمیمات خلق الساعه ای بربایند .همه شاهد بودند که بسیاری از تیم ها در فصول اخیر با جذب دو بازیکن خارجی ، فرصت درخشش و مطرح شدن را از بازیکنان ایرانی گرفتند و این سیاست غلط منجر شد به این که متاسفانه در سالیان سپری شده، لیگ های بدون پدیده را داشته ایم تا به جز اجناس خارجی بنجلی که برخی ایجنت- مربیان در آستین بسکتبال کردند و پول هایی که به همین واسطه در جیب مبارکشان گذاشتند، هیچ آورده ای برای بسکتبال ایران نداشته باشد ؛ البته بسکتبالیست های خارجی با کیفیتی مثل جردن استیونز هم بودند که یک تنه، همه عناوین را درو و تیم طبیعت(میهن) را قهرمان کرد اما واقعا به چه بهایی؟ به قیمت نابود شدن استعدادهای این مملکت که دیده نمی شوند ؟ حالا فکر کنید با 3 سهمیه خارجی چه بلایی بر سر جوانان مستعد ایرانی می آید! احتمالا با چسب دوقلو به نیمکت تیم ها الصاق خواهند شد و...

راستی، تا یادمان نرفته، یک تقدیر و تشکر ویژه از فدراسیون بسکتبال بابت خبری داشته باشیم که تحت عنوان «پیام تبریک فدراسیون بسکتبال به مناسبت روز خبرنگار» روی سایت این فدراسیون قرار داده بود؛ فقط چقدر حیف که متن تبریک پارسال مدیر کل بهزیستی گلستان را با پیام پیرارسال سیدرضا صالحی امیری ممزوج و به خوردمان دادید! یعنی برای صدور پیام تبریک به خبرنگاران هم نمی خواهید به خودتان زحمت بدهید و با سرچ کردن «تبریک روز خبرنگار» درgoogle آن را هم سمبل می کنید ؟! شما را به خدا بفهمید که انجام کارها با چاشنی رفع مسئولیت، چنین بلایی را سر همه ما آورده ...

پی نوشت : شرایط امروز بسکتبال ایران در همه حوزه ها را میخائیل شولوخوف در «دُنِ آرام» به خوبی ترسیم می کند :« اوضاع خیت است... خیتِ خیت...»!

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر: